Gå til innhold

"gammelt" guttenavn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gamle guttenavn (navn som er brukt langt tilbake i min slekt):

 

Erik, Peder, Anders, Jon, Jacob, Lars, Syver, Iver, Eivind, Rolf, Edvard, Hans, Cornelius, Enoch, Benjamin, Daniel, Ole, Olav, Aksel, Michel (Mikkel), Samuel, Nils, Wilhelm, Askjell, Øyvind, Johan, Abram, Valde, Selmer, Isak, Jeremias, Fredrik, August, Johannes, Frans, Mathias, Klaus, Martin, Sivert, Lasse, Tomas, Jørgen, Åsmund, Alf, Erling, Harald, Einar, Arthur, Sverre, Hendrik, Terje, Mikal,

 

Har littegrann lite å gjøre i dag kan man jo si, så tok meg tid til å ta frem slektsboka, hehe. De fleste er jo navn som er brukt i dag, så vet ikke om du kommer til å se på dem som gamle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte navn jeg tenker på som "gamle":

 

Peder

Olaves

Agathon

Samuel

Ludvig

Johannes

Bendik

Erling

Alvin

Gustav

Selmer

Theodor

 

Noen av disse begynner vel å bli "nye" igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bibelske navna trenger jeg vel ikke ramse opp, men er enig med deg i at de er veldig fine.

 

Andre forslag på gamle guttenavn:

* Olav, Olaf, Ole, Ola

* Sigurd, Selmer, Sverre

* Anders/Anners, Andreas, Arthur, Arve

* Jon, Jørgen, Jens

* Nils, Narve,

 

Mange kan jo kombineres: Ole Sigurd, Jon Arve, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg syns Kjerand/Kjærand/Tjerand er et veldig koselig navn. Norrønt og sjeldent, kanskje litt sært som tiltalenavn, derfor perfekt som mellomnavn. Betyr Skjoldbærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg spurte bestemor om gamle navn i slekten, nevnte hun blant annet Veier og Gjerding (litt usikker på skrivemåten...). Tviler på at de er særlig aktuelle, men man vet aldri. På SSB sine sider får jeg ingen treff på de navnene, så de er i alle fall originale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverk, Ansgard, Loar er gamle. Som mellomnavn har man kobinasjonen Jo Ansgard som faktisk klinger bra og det er "lett" å bruke hele navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...