Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #1 Del Skrevet 27. september 2006 trenger hjelp til et gammelt guttenavn,gjerne med mellomnavn.Liker di bibelske navna,men vil gjerne høre andre forslag og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 27. september 2006 #2 Del Skrevet 27. september 2006 Gamle guttenavn (navn som er brukt langt tilbake i min slekt): Erik, Peder, Anders, Jon, Jacob, Lars, Syver, Iver, Eivind, Rolf, Edvard, Hans, Cornelius, Enoch, Benjamin, Daniel, Ole, Olav, Aksel, Michel (Mikkel), Samuel, Nils, Wilhelm, Askjell, Øyvind, Johan, Abram, Valde, Selmer, Isak, Jeremias, Fredrik, August, Johannes, Frans, Mathias, Klaus, Martin, Sivert, Lasse, Tomas, Jørgen, Åsmund, Alf, Erling, Harald, Einar, Arthur, Sverre, Hendrik, Terje, Mikal, Har littegrann lite å gjøre i dag kan man jo si, så tok meg tid til å ta frem slektsboka, hehe. De fleste er jo navn som er brukt i dag, så vet ikke om du kommer til å se på dem som gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prysseluskan Skrevet 27. september 2006 #3 Del Skrevet 27. september 2006 Flotte navn jeg tenker på som "gamle": Peder Olaves Agathon Samuel Ludvig Johannes Bendik Erling Alvin Gustav Selmer Theodor Noen av disse begynner vel å bli "nye" igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #4 Del Skrevet 29. september 2006 De bibelske navna trenger jeg vel ikke ramse opp, men er enig med deg i at de er veldig fine. Andre forslag på gamle guttenavn: * Olav, Olaf, Ole, Ola * Sigurd, Selmer, Sverre * Anders/Anners, Andreas, Arthur, Arve * Jon, Jørgen, Jens * Nils, Narve, Mange kan jo kombineres: Ole Sigurd, Jon Arve, osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #5 Del Skrevet 9. oktober 2006 kornelius gunerius edvard julian martinius johan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsessaPåErta Skrevet 9. oktober 2006 #6 Del Skrevet 9. oktober 2006 Annar er ikke nevnt her, det er også veldig gammelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anaina Skrevet 10. oktober 2006 #7 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg syns Kjerand/Kjærand/Tjerand er et veldig koselig navn. Norrønt og sjeldent, kanskje litt sært som tiltalenavn, derfor perfekt som mellomnavn. Betyr Skjoldbærer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #8 Del Skrevet 10. oktober 2006 Abraham! Det er kjempestilig, gammelt og bibelsk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spuntemor Skrevet 10. oktober 2006 #9 Del Skrevet 10. oktober 2006 Da jeg spurte bestemor om gamle navn i slekten, nevnte hun blant annet Veier og Gjerding (litt usikker på skrivemåten...). Tviler på at de er særlig aktuelle, men man vet aldri. På SSB sine sider får jeg ingen treff på de navnene, så de er i alle fall originale! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2søtesmåh Skrevet 11. oktober 2006 #10 Del Skrevet 11. oktober 2006 Sverk, Ansgard, Loar er gamle. Som mellomnavn har man kobinasjonen Jo Ansgard som faktisk klinger bra og det er "lett" å bruke hele navnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå