Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er ny bruker her - men har vært ivrig leser av innlegg i ei tid.

Har bitt meg merke i at du har hatt ett avbrutt forsøk fordi ingen av eggene hadde blitt befruktet.

Jeg er i samme situasjon. Fikk ut 5 egg mandag, men av uforklarlig grunn ble ingen befruktet. Selvfølgelig en stor skuffelse!

Mine prognoser er ikke særlig gode pga av alder. Blodprøve viser at overgangsalderen ikke er så langt unna..:-(

Klinikken har gitt oss ett forsøk, men ville gi oss en ny sjanse fordi jeg responderte bra på behandlingen og mine 5 egg så ut til å være av god kvalitet. Forsøket er også å anse som avbrutt.

Mitt spørsmål til deg: Tok det lang tid før mens kom etter avbrutt forsøk, og kom du inn i normal syklus med det samme etterpå?

Er utålmodig, får nytt forsøk så snart jeg har hatt en normal syklus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 41 år

Se også under "Bli kjent". Har registrert meg der :-)

Skrevet

Hei!

Så leit å lese om ingen befruktning, vet selv hvor utrolig tung den nedturen er. Man er så glad og fornøyd etter uttak, men så går det rett i kjeller'n like vel.

Hadde dere IVF eller ICSI forsøk? Vi hadde IVF da ingen egg ble befrukta, men fikk 10 av 16 egg befrukta ved ICSI. Så det første jeg vil råde deg til er å be om ICSI neste gang (går du privat må du vel betale litt mer for det). For det andre: Har dere tatt kromosomtest? Dette måtte vi i hvert fall ta før ICSI, og ventetiden var veeeeldig lang (over 8 uker!), men dettte går nok også kjappere i det private.

Jeg fikk mensen 12 dager etter uttak, og syklussene har vært normale etter det (nå varierer min sykluss fra 30 - 35 dager, da...) Forsøket ble avbrutt 28. april og neste uttak var 7. august, måtte spraye ei uke ekstra pga. sommestengt på Riksen.

Lykke til med nytt forsøk!

:-)

Skrevet

Hei, takk for svar!

Vi hadde IVF ved forsøket, som var vårt første.

Sambo har tatt vanlig sædprøve som var helt fin, så ingenting skulle tilsi at vi skulle trenge ICSI.

Da klinikken (tilhører Medicus) ringte og fortalte om det nedslående resultatet, kunne de fortelle at sædcellene ennå svømte fint omkring. Eggene så også normale ut. De kunne derfor ikke gi oss noen god grunn for at befruktning hadde uteblitt. Spesielt også med tanke på at vi har klart å bli gravide sammen ved naturmetoden.

Har hatt to graviditeter i år som begge har endt i MA i uke 9 (feb. og juni). Vi hadde prøvd 1 år før jeg ble gravid i desember i fjor.

Kontaktet klinikken da jeg med min alder (41) begynner å få veldig dårlig tid.

Ved IVF har vi større mulighet ved at de kan sortere litt når det forhåpentigvis blir noen egg, og at de kan sette inn 2 egg med god kvalitet og følge opp evt. graviditet med progesteron.

Ved neste forsøk er vi tilbudt ICSI. Venter på brev fra klinikken der de har evaluert dette forsøket. Mulig det står noe der om kromosomtest, ellers så skal jeg spørre om dette.

Da krysser jeg fingrene for at syklus kommer på rett kjøl igjen raskt for meg også, og at tiden går fort fram mot neste forsøk.

Lykke til videre på veien, du også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...