Gå til innhold

April: Første kontroll hos jordmor i dag! :)

Anbefalte innlegg

Snakk om papirmølle!!!!!!!! Brukte en klokketime til kun å føre inn i skjemaer! Og så målte hun blodtrykk og målte magemålet.. Det tok vel ca 30 sek til sammen.,.. hehe.. fikk ikke snakka så mye om det som virkelig betyr noe, men.. nå har jeg i allefall papirer på at jeg er gravid! -jej.. OG snuppa som virra rundt på kontoret... Ikke alltid lett å få barnavakt klokka ni om morran.. Jaja, var ei koslig dame iallefall. Skal tilbake om 5 uker ca, så det blir jo rett før UL.. Men jeg måtte bare ringe hvis det var noe. Det hadde jeg gjort uansett, men.. hehe..kjekt at de sier det og. Jepp, nok om meg..

Nå skal jeg rydde huset og kokkelere litt før vi får middagsgjester..

HA en fin dag, jenter! :)

Fortsetter under...

Gratulerer med å være offisielt gravid *fniis* Hvor mange uker er du nå? Jeg husker jeg hadde første legetime med Matilde 24/8. Bestilte timen like etter jeg hadde fått positv test, og synes det var fryktelig langt frem i tid. Var da 10 uker på vei og fikk høre hjertelyd på første forsøk. Har det fortsatt på mobilen (tok opp lyden med tlf) og har fått overført det til pc.

Har dere tenkt å få vite hva det er som bor inni der, hvis dere har mulighet? Har du noen magefølelse?

Takktakk!! :) Nå er jeg 12+5!! Fikk ikke høre hjertelyden for hun var allerede 30 min forsinket... -jeg hadde time klokka 9! kom inn 9.15 og gikk igjen 10.00... Tror nesten ikke hun hadde målt magen egnang hvis ikke jeg hadde bedt om det! :s Rimelig stressa hun da.. Hun som tok imot timebestillingen min hadde glemt å sette av dobbeltime.. Og alle de papirene de måtte fylle ut!!! Hjelpe meg! Med snuppa var jeg 8 uker på første kontroll... Skal tilbake i uke 17..får sikkert høre den da.. men det er leeeeeeeeeeeenge til!!!!!!!! *sukk*

Vi har tenkt å fortelle det til slekt og venner om et par dager... ca..eller en uke.. ikkelenge til iallefall... Litt skummelt og, tenkt om det går galt rett etter at vi har fortalt det.. :s

Tror vi vil vite kjønnet hvis det er mulig. Men det vil ikke bli offentliggjort før etter fødselen denne gangen. Sist fikk foreldrene våre vite det, og det gikk ikke mange dagene før hele slekta visste det... :( Til tross for rimelig klar beskjed om at det kun var nærmeste familie som skulle få vite det... Var temmelig sur da, ja! Magefølelse... hmm... nei egentlig ikke. Sist var jeg sikker på at det var jente. Nå vet jeg ikke... heller litt mot jente kanskje, men har virkelig ikke peiling.. hehe..

Ja da var første kontroll over - er litt kjip også den egentlig. Det tar alt for lang tid med det der papirarbeidet.

Og så skal du på kontoll når du er 17 uker - hjelp - da er det jo bare tre uker til du er halvvegs. Ja det går så alt for fort egentlig. ;)

ja, men vet du, jeg syns det går så uendelig seint!!! Men samtidig kan jeg jo si at oj, har det gått 12 uker alt?? Snart 13... Rart og igrunn...at jeg bare skal ha to kontroller + UL før jeg er halvveis... men får håpe de vet hva de gjør... De kan vel ikke gjøre så mye fra eller til heller... utenom å være der for oss urolige mødre..som bekymrer oss for det meste... :) JAja, får ta det som det kommer.. Jeg tenker mye på når vi skal fortelle det til omverdenen... skal vi si det med en gang 12 uker er over, eller vente litt til..hvem skal vi si det til først..osv... Kribler litt ekstra i magen når jeg tenker skal jeg si det nå? og så utsetter jeg det ... hehe.... litt beslutningsvegring her kanskje? ;) Nei, loppekassen neste... Må få skjønnhetssøvnen til babyen.. hihi...

Ha en finfin kveld allesammen!

Ååå så koselig at du skriver om det her inne:) kjempekoselig å lese :)

og så blir jo en selv i mimrestatus da jo. Husker jeg fikk høre første gang hjertelyden i uke 10, og spurte da hun var ferdig om ikke hun kunne gjøre så jeg fikk høre den en gang til, så jeg kunne ta den opp på mobilen:)

Bare fortsett å oppdatere du:)

men kan kke du også legge inn termin bak nicket???

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...