Gå til innhold

Sykemeldt over 8 uker, andre...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært 40% sykemeldt på 8.uke nå (tror jeg jammen!), og har fått brev fra trygdekontoret om at dersom det ikke blir satt i gang noe (???) så vil retten til sykepenger opphøre etter 8 uker???

SKJØNNER IKKE NOE JEG NÅ!

Er sykemeldt pga bekkenløsning...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. din arbeidsgiver må skrive en sånn rapport om det er noe du kan gjøre. f. eks være på prøve på jobb. det er aktivitetskrav utover 8 uker hvis legen ikke skriver at du er så syk at du ikke kan gjøre noe ting. om du kan gjøre noe så kan det være ganske deilig å komme ut blant folk, om så bare et par timer per uke. jeg er sm nå men håper å være tilnake i jobb snart. har vært sm i 6 uker,og kan ikke være noen annet sted en hjemme. evnt bøttekottet på jobb der er det mange bøtter å spy i....he he.

se på ww. trygdeetaten.no der står det helt klart om sm utover 8 uker.

lykke til

Skrevet

jeg jobber jo 60% og er masse jeg klarer! 4 timer per dag...

Skrevet

ok. men ta en snakk med trygdekontoret og deretter arbeidsgiver så løser det seg nok. det står ikke på brevet at dette er et brev som alle får og som ikke nødvendigvis gjelder deg!? de sender ut mye uforstålig ffra trygdeetaten

Skrevet

Er akkurat det det står... gjelder ikke alle... får ringe de i morra:-) Takk=)

Skrevet

Hei jeg er sykemeldt p.g.a. bekkenløsning 100% Og har vært det i over 8 uker. Har også motatt det brevet du har og det skal vi se bort i fra for vi tilhører "de andre" Har snakket med trygdekontoret om det.

:-)

Skrevet

Jeg er ikke sykemeldt nå, men var det i 5mnd forrige svangerskap og fikk det brevet flere ganger.

Så lenge du har sykemelding er det ikke noe fare:)

Men det brevet kan skremme folk altså, syntes det er helt utrolig dårlig formulert.

God bedring med bekkenet...

Skrevet

Har forstått det slik at den lappen blir sendt ut automatisk etter at en har vært sykemeldt mer enn 8 uker. Ble halvskremt jeg også, men legen minhar faktisk krysset av at jeg ikke kan være i jobb, det er en del II på sykemeldingen.

Skrevet

Det de mener er at du må skrive en oppfølgningsplan med arbeidsgiveren din. Om det evt er noe arbeidsgiveren din kan gjøre for at du skal klare å komme deg tilbake i jobb:)

Skrevet

Jeg fikk det brevet for to dager siden (er 60% sykemeldt) Ringte trygdekontoret og fikk beskjed om at arb giver må skrive noen linjer for å bekrefte at de har gjort det de kan for å tilrettelegge for meg... Hun sa til meg at dette gjelder alle, at selv om man har kreft og ligger på sykehuset så skulle arb giver skrive at de var villig til å tilrettelegge det de kunne for å få personen i jobb... Syns det hørtes litt rart ut, men hun sa så på TK...

Skrevet

da jeg fikk det brevet, så fikk jeg beskjed om at legen måtte skrive noe ekstra på sykemeldingen. Da han gjore det, så var alt i orden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...