Gå til innhold

Ubehag i bena om kvelden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om kvelden når jeg har lagt meg har jeg vanskelig for å sovne, det virker som om bena mine ikke klarer å slappe av, liksom.... Ikke noe vondt, men ubehagelig uro i bena...

Noen som vet hva det kan komme av, eller har lignende erfaring? Noe jeg kan gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange kravide plages av uro i beina, spesielt om kvelden. Ser at enkelte her har anbefalt magnesiumtilskudd for å få kontroll på det. Fåes på apoteket:)

Skrevet

Jeg var plaget med det samme for noen uker siden, da fikk jeg et råd fra min svigermor om å bruke ulltråd rundt ankelen av ekte ull.

Samme råde hvis man har leggkramper.

Det hjelper meg, prøv det. skader ikke :)

Skrevet

Bare en tråd av ull knyttet rundt ankelen?

Jeg prøver alt - ull og magnesium - det er så plagsomt!

Takk for råd!

Skrevet

Jeg har det slik hver kveld. Det eneste som fungerer er å strekke godt ut før jeg legger meg. Sitt med bena høyt en gos stund først . Jeg står inntil veggen med sko på setter tærne oppetter veggen og strake ben og bøyer frem ( ikke lett å forklare nei.) og så sover jeg med bena på en høyere pute.Lykke til!

Skrevet

Har hatt det sånn siden juni, hadde et par uker "pause" nå, men jammen kom det ikke tilbake,grr. Jeg tar en B6 Vitamin og en Magensium tabl.like før leggetid, samtidig som jeg strekker godt ut legger og lår.

Har også prøvd ulltrå, syntes kanskje det hjalp til å begynne med. Er jo bare å prøve det som prøves kan:)

Skrevet

jeg har vært veldig plaget med dette, tar også B6 vitamin og Magnesium, syns ikke dette hjalp i begynnelsen, men jeg fortsatte å ta det og nå syns jeg det har hjulpet stort!

Skrevet

Jeg hadde dette mye i sommer.

Fant ut at jeg hadde lite serum jern og ferritin, går nå på jerntab. og det har blitt bedre, er sjeldent jeg opplever det nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...