Gå til innhold

JEG GRUER MEG VANVITTIG......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til fødselen! gruer meg ikke for smertene,men for det å revne opp og det å gjøre på meg!:( jeg får helt ANGST når jeg tenker på disse to tingene! blir men ødelagt i underlivet etter man har revnet opp? eller blir alt som før? er det bedre å bli klippet opp? har også skikkelig angst for å gjøre på meg under press riene!:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Revne litt er faktisk ikke verdens undergang. Har revnet litt selv i fødsel og noen sting. Men det plager meg fint lite etter fødselen. KUnne sitte greit likevel.

Og tro det eller ei, sexlivet og følsomheten ble bedre etter fødselen enn før.

Skrevet

så underlivet blir seende ut som før?

Skrevet

uff, føler med deg, det er ikke noe gøy å grue seg sånn til fødselen. dette har dusikkert tatt opp med JM, hvis ikke gjør det! Men hvis dette er ordentlig stek angst bør du få hjelp til å takle angsten i forb. med fødselen. Skriv også ønskebrev til du skal inn for å føde.

Om man blir "ødelagt" eller ikke er veldig forskjellig. Noen får jo nesten ikke rift i det hele tatt, mens andre revner, noen få revner mye.

uansett er det greit å vite at det kommer nok til å være vondt i underlivet en stund etterpå. Særlig når man tisser. tiss i dusjen, og dusj deg samtidig, hjelper.

Det kan være grunn til å bli klippet. f.eks hvis babyen er kommet godt ned, på vei ut, men så atdet stopper opp, da kan det være nødvendig å klippe. Ellers tror jeg det er vaneligst å la det revne, men det kan være at dette varierer fra sykehus til sykehus, vet ikke.

Du kan be om klyster før fødselen for å unngå å gjøre på deg, så lipper du å tenke på det.

Lykke til, og ta dette opp med JM hvis du ikke alt har gjort det.

Skrevet

om underlivet blir seende ut som før kommer veldig an på hvordan du revner og blir sydd. dette er ikke lett å svare på, på forhånd.

Skrevet

Ser ganske lik ut som før ja.

Så kan jeg berolige deg med at alle jordmødre i Norge er nå under opplæring i å få mindre rifter på de fødende. Norge har mest revning i norden. Lærer en teknikk finske jordmødre bruker. De har minst revning.

Og et tips under utdrivningen. Husk å puste!! Da jobber rien roligere og ungen glir sakte ut. Derfor jeg revnet. Ble overmannet av pressrien og glemte og ouste. Ungen kom for fort.

Lykke til.

Skrevet

Ja, skjønner at det er den store skrekken! Jeg revnet ikke sist. Hadde da vært flink til å smøre med jordnøttolje og tøye den siste tiden før termin, tror det hjalp.

Når det gjelder å gjøre på seg, så kan du spør etter klyster slik at du får tømt deg om det er lenge siden du var på do. Mange som tilbyr deg også. Min jordmor spurte om jeg "trengte" det iallfall. Selvsagt ikke noe kjekt å gjøre på seg, men om det skulle skje så tror jeg igrunn ikke du merker det og det blir ikke gjordt noe utav det. De bare fjerner det helt diskre'.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...