Gå til innhold

April: Da var ammeperioden over snuff!!!!!


Birna og Thorny Sara

Anbefalte innlegg

Ja, nå er det full puppenekt her i huset. Etter mange måneder med tillegg og problemer med amminga så ga lille prinsessa opp. Nå vil ho berre flaske og helst mat. Ikke noe mer pupp, og eg som streva med å pumpe meg og alle greier til å ha nok for ho.

Eg kjem til å savne disse kosestundene sjølv om eg måtte altdi amme ho i senga. Måtte berre få det ut, føler meg så fortapt her eg sitter og har melk men ho vil ikke ha.

Noen tips å komme med slik at ho tar puppen igjen eller bør eg berre gi opp??? Det er komt 2 dager siden ho i det hele tatt prøvde å suge sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har ikke noen tips. Men føler med deg, og håper du får til gode kosestunder uten at ho "pupper", prøv å få til nærheten selv om ho får flaske. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarte å "holde ut" i 3,5 mnd med puppenekt, pumping og grining med puppen..så ga jeg opp... fikk så mye mere energi etterpå, og dagen kunne plutselig planlegges med 4-5 måltider i døgnet i stedet for 10..+pumpingog mme! var jo himmelen å slutte! poden gjør jo ikke annet enn å smile å le nå!

 

synes du er dritgod som har klart deg helt til nå!! kosestundene har vi fortsatt..bare men flaska, eller heller ei bok:) vi har det mye kosligere nå skal jeg si deg..bare vent til du kommer orntlig i gang med flaska, så lager det seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er ikke noe moro... Kjenner til det, TRO MEG!!! Vi måtte introdusere flaske i sommer i forbindelse med utdrikningslag og bryllup. Sleit med det i starten, men da det gikk var det det hun ville ha... Nektet amming på dagtid. Vrei seg unna og HYLTE. Til slutt bestemte jeg med for å gi opp, men vi holdt på sånn i flere uker... Ammet om morgen og kveld da. Men hun ville mindre og mindre, så nå har jeg ikke mere melk............... Snufs!

 

Var mektig lei av all amming og energi som gikk ut, men som jeg savner det og.....

 

Jeg valgte til slutt å gi opp fordi jeg sleit meg helt ut med det.... Du må vurdere selv, men det høers jo ut som du virkelig har prøvd... Om det er 2dager siden sist, mister du nok melken snart dersom det ikke tar seg opp fort... Dessverre!

 

Lykke til uansett hva du velger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har eg klart å få ho til å drikke 2 ganger av puppen i løpet av alle disse dagene så etter å ha lest innlegga deres så velger eg å gi opp, eller kanskje heller glede meg over å ha faste måltider og tid til overs, + ei veldig fornøygd lita jente.... nå skjønner eg ivertfal når ho er sulten fordi ho blir så sur, og så får ho mat eller flaske og er som et lys igjen. Sier nesten at eg skulle ha gjort dette før fordi ho er mykje meir tilfreds nå.

Er berre litt trist siden ho er absolut siste som eg kjem til å få (kan ikke få flere) men men eg har gode kosestunder med ho fortsatt, vi lese bøker og ligger i senga når ho får flaske om kvelden.

Lykke til vidare alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...