Gå til innhold

Hvorfor ikke jern?


JuleMette-OverBekkenEtterGrøt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

farlig å farlig fru blom...men jeg tror det er motsatt virkning om man tar det,hvis man ikke trenger det... når du trenger det er du jo slapp osv...hvis du tar det å ikke trenger det,blir du slapp osv...hvertfall det jeg har hørt..vet ikke mer enn det jeg...men jeg tror ikke jeg trenger noe jern...men tar likevle multivitaminer..det er jern i de,men jeg har fått beskjed om å ta de...så da gjør jeg jo det=) håper du finner ut av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan bli syk hvis du får i deg for mye jern fordi kroppen din ikke klarer å skille det ut jeg ble det å det var ikke noe behagelig virket mot sin hensikt !!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, man skal aldri ta jerntilskudd med mindre man har fått påvist jernmangel hos lege, ikke når man er gravid heller. Man har gått vekk i fra å anbefale gravide å ta jerntilskudd bare fordi en er gravid. Sakser denne fra lommelegen om hva som er farlig med for mye jern:

 

For mye jern i kroppen fører til avleiringer i forskjellige organer, oftest leveren, bukspyttkjertelen, ledd og hjertet. Funksjonen til disse organene kan påvirkes og gi plagsomme symptomer:

 

Impotens og sukkersyke er sykdommer som kan utvikles på grunn av jernavleiringer.

 

Leddsmerter, trøtthet og slapphet kan være symptomene på hemokromatose i et tidlig stadium, og mange kan gå i lengre tid uten at diagnosen blir oppdaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege sa at det er ikke nødvendig å ta jern nu mere,de har funnet ut at det er ikke noe hensikt. jeg hadde litt lite jernlagre,men han sa det skulle ikke man bry seg om. Men det skulle sjekkes etter at man hadde født ,at de blir fylt opp igjen.

Det er ikke godt for kroppen å få for mye jern ,og det får man fort hvis man begynner på jerntabletter uten å ha fått påvist mangel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg fikk påvist lite jern like før graviditeten, så jeg tar litt jern nå. Skal ta nye pøver om 2 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...