Gå til innhold

Mai: Såre bryst og puppenekt


Mamma te 2 Gull

Anbefalte innlegg

De siste dagene har brystene mine vært såre, som om jeg har små rifter i brystvortene. Det gjør ikke vondt annet enn når lille snuppa skal hekte seg på. Da krøller jeg tærne litt, men så går det over. Det er ikke vondt når ho spiser.

Det største problemet er imidlertid at ho ikke vil ha puppen. Ho vrir seg unna og gråter, men tar den til slutt. Vi har vært gjennom en liten runde før med puppenekt, men det ga seg fort. Den gangen var det heller ikke noe problem på natta. Nå er ho argsint når ho skal spise, uansett tidspunkt på dagen.

 

Noen som har vært borti lignende? Er det sårene på brystene som plager ho?

 

Blir litt stressa av det hele og det føles som om jeg har fått mindre melk. Har en på 2,7 år også som krever sitt.

 

Legger til at snuppa snart er 5 mnd så det er ikke startproblemer akkurat. Amminga har gått så og si smertefritt til nå. Fullammer ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være trøske? (er det ikke det det heter?) Sopp..

Leste at dette kan være problemet når de blir urolige ved brystet, og såre brystvorter.

Opplevde det samme. Trodde det var trøske, og da skulle man oppsøke lege for å få en kur mot det. Jeg oppdaget også at lille høna hadde noe hvitt belegg i munnen, som vistnok også var et tegn på dette..

Men da vi kom til legen var alle symptomer borte, så jeg vet ikke om det var det vi hadde, eller ei... Men trøske går vist ikke bort av seg selv, så det var viktig å oppsøke lege.. Veldig lett for legen å undersøke hvertfall.

 

Har snuppa di hvitt belegg i munnen? Litt sent svar det her, kanskje det har gått over alt??

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk trøske. Bertine hadde hvitt belegg innenfor leppene og noen hvite flekker på innsida av kinnene.

Nå er vi stort sett kvitt det. Fikk Mykostatin hos legen som jeg behandler ho med. Jeg selv drikker masse Biola og unngår store sukkermengder. Ho har enda noen små flekker i munnen men jeg er ikke lenger sår og ho spiser som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...