Gå til innhold

Sovner dere i armene???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gir meg over for alle graviditets-ting som raser over meg... Nå sovner jeg i armene hver natt, selv om jeg ligger "vanlig" på siden. Èn morgen jeg skulle skru av vekkerklokka, var begge armene helt "lamme" - så jeg ikke fikk skrudd den av før den holdt på å gå gjennom taket i alarmstyrke... Skulle nesten vært filmet, tror jeg - for maken til kaving har jeg ikke vært borti... Og når jeg er oppe for å tisse om natten, hender det at jeg må tørke meg med "feil" arm - fordi den andre er totalt bortreist og ikke våkner før jeg er tilbake til sengs igjen. Merkelige greier... (o:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres da forferdelig slitsomt ut? Sikker på at blodomløpet fungerer som det skal? Eller er du bare av de uvanlig heldige gravide som faktisk sover tungt?:)

Skrevet

Hadde det veldig sånn rund uke 9 - 12, men i ett eller begge beina! Var jo helt umulig å komme seg ut av senga, og må ha sett helt sinnsykt ut i det jeg fikk liv i et bein og dro det andre etter meg ut på do. Har hatt det i arma av og til og, får det både her og der nå og men ikke i nærheten som så ofte som før.

Tror nesten det rett og slett var fordejeg sov veldig hardt i den perioden, var jo helt utslitt.

Hadde tenkt å ta det opp med legen, men har ikke gjort det, da det mer eller mindre har gitt seg.

Skrevet

Ja, ganske slitsomt - men leste at dette kunne være vanlig når man var gravid. Husker ikke helt hvorfor... Men synes liksom at det er litt ille når jeg ikke kan skru av vekkerklokken en gang...! Og sover ikke spesielt tungt, heller - men det gjør tydeligvis armene mine om dagen!

(o:

Skrevet

Jeg "sliter" med akkurat det samme!

Begge armene mine sovner når jeg sover om natta. Nevnte det for legen min i dag, og han sa det ikke var noe vanlig. Visstnok veldig vanlig at bare hendene sovna, men når jeg forklarte at det var hele armen så sa han at det sikkert var fordi man hovner lett opp når man er gravid og da går blodet litt saktere.

Ikke noe farlig sa han :)

Skrevet

Hei!

Det heter Kappahl-tunnell-syndrom, og er helt vanlig under graviditet.

Hvis ikke det forsvinner etter fødsel opererer de, noe som visst er gjort i full fart.

Skal ikke være farlig i det hele tatt.

Skrevet

Jeg har samme greia, men med kun høyrearmen. Den sover når jeg våkner og den bruker ca. 1 time på å våkne (B-arm, hehe). Når jeg kommer på jobb må jeg vente til den har våkna med å skrive brev på PC'en. Festlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...