Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre som er plaget med det på kveldstid? Har dere noen gode råd for å unngå det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spise små måltider, unngå fet og sterk mat, legge seg på venstre side når det blir for ille (da dytter hjertet spiserøret opp fra magen, så syra ikke kommer så lett opp), ikke stresse...

I tillegg er det mange som har glede av forskjellige midler mot det (spør på apoteket hva som er OK) og noen sverger til melk, yoghurt, vaniljesaus, mandler, tyttebærsaft og -syltetøy og det meste, i grunn.

Og så går det over når du har fått barnet UT av magen:)

Skrevet

Takk for tipset. Hatt på følesen at jeg bare skal ha det hver kveld, spiller ingen rolle hva jeg spiser. Men skal prøve noen av tipsene dine....

Skrevet

Varierte fra dag til dag hva som hjalp, syntes jeg - første gang var jeg utrolig plaget. Husker ikke helt når det begynte, så jeg slipper vel ikke unna denne gangen heller:( Fikk første anfallet etter en dose M&Ms, så utrolig nok ser det ut til at sjokolade trigger denne gangen!!! Det er jo bare dødelig urettferdig...

For meg er det viktigste å spise små måltider om ettermiddag/kveld (der går kveldskosen) og det med å ligge på venstre side - det hjelper utrolig godt. Og som sagt - våknet på barsel og kikket på min vidunderlig vakre sønn og tenkte "jeg har ikke halsbrann!"

Huff, det er fælt. Prøv deg fram, og hør med de på apoteket hva de anbefaler for gravide. Varierer veldig hva som hjelper hver enkelt!

Skrevet

jeg syns de hjelper å sitte-ligge når jeg sover. Bunkrer opp med puter under hode og overkropp. Er mest plaget med halsbrann når jeg bøyer meg (knyter sko f.eks) og når jeg ligger.

Skrevet

heihei

Gaviscon er mitt redningsmiddel. Har kjøpt dette i flytende form på apoteket og tar en "støyt" om kvelden før jeg legger meg så jeg slipper halsbrann når jeg skal sove. Dette fungerer kjempebra for meg. Har i tillegg redusert en del på kveldsmaten, dvs spiser lite måltid om kvelden og heller ikke noe krydret mat. Nå har jeg mindre halsbrann enn tidligere, og er glad og fornøyd med det;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...