Gå til innhold

Elise28, hvor lenge skal du vente?

Nette2

Anbefalte innlegg

Hei Elise28,

Jeg så at du skrev et annet sted at du mistet for 2 uker siden:-(, stakkars vennen. Hvor langt var du på vei og hvor lenge har du tenkt å vente?

Jeg var på KK på Ullevål idag, (hvor de er spesialister) jeg spurte legen da om hvor lenge jeg burde vente, hun sa kjør på med en gang, det er ingen restriksjoner mot å begynne igjen. Etterpå sa søster på gangen at jeg burde ha en mens imellom, så jeg vet ikke hva jeg skal tro.... Det jeg tenker på er at mange sier at kroppen er mer mottagelig for å bli gravid rett er etter en SA/MA fordi den da har høyere verdier, er forberedt etc. Vil liksom ikke miste den sjansen heller....

Hva sier du? Vi er litt i samme båt....

Fortsetter under...

Jepp, det har vært mange diskusjoner når det gjelder dette....

Jeg har også hørt noen si at man kan prøve igjen med en gang og jeg har også hørt mange solskinnshistorier hvor de har blitt gravide igjen med en gang og alt har gått bra :)

Andre sier at man bør vente 1-3 mnd etter en SA/MA, men jeg tror mest på at man ikke blir gravid igjen før kroppen er klar for det.

Selv blødde jeg veldig lite etter selv SA'en. Blødde i ca en uke etterpå, men veldig små mengder. Jeg vet ikke hvor langt jeg var på vei. kan være alt i fra 6-10 uker (uregelmessig mens). Da jeg mistet hadde jeg ihvertfall veer i 2 timer og det kom ut en ganske stor klump, så jeg har på følelsen at jeg må være kommet et stykke på vei....

Jeg har også lest at man har lettere for å bli gravid de første ukene etter sa/ma pga verdier (hormoner?) som er igjen i kroppen.

Håper dette stemmer for jeg klarer nesten ikke vente med å bli gravid igjen :)

Som jeg skrev i svar til deg på en annen "tråd", så er vi allerede igang med prøvingen igjen. Er i dag på dag 18, hvis jeg regner fra den dagen jeg begynte å blø. (17 dager siden SA).

Har du tenkt noe på hvor lenge du skal vente før du prøver igjen da?

Har du barn fra før?

Det er iallefall en trøst å vite at man kan bli gravid. Nå er neste skritt å klare å beholde spiren :))

Hei Elise28,

Fortsetter å skrive på denne tråden jeg. Jeg er som deg, vil prøve igjen med en gang. Har hørt alfor mange positive historier til at jeg lar "hormonene" gå fra meg...

Er du ferdig med EL nå? spennende å se hvordan det går...

Jeg får vel regne den dagen jeg begynte å "fossblø" som dag 1, selvom jeg allerede da hadde hatt spotting i 9 dager.

Jeg har ingen barn fra før, hadde en SA for 7 år siden, hadde da tenkt å ta abort uansett, var i en litt annen fase av livet, så da hadde jeg jo flaks, men denne gangen er det veldig ønsket. Vi har prøvd mer eller mindre siden mai, men da tror jeg ikke vi rakk EL, måneden etter tenkte jeg ikke på det med EL, og nå har vi tatt EL tester i 2 mnd. Første gikk jeg 4 dager over tiden, den andre er altså nå....

Enig med deg om at vi kan ihvertfall bli det, trengs kanskje bare noen mindre justeringer. Har du barn fra før, har dere prøvd før?

stoor klem

Hei igjen :)

Jeg aner faktisk ikke om jeg er ferdig med el. Tror kanskje ikke det, for jeg har veldig uregelmessig mens. Da jeg ble gravid i sommer var ihvertfall el veldig forsinket. Vi får bare "kjøre på" og se om vi lykkes igjen :))

Jeg vet ikke helt hvordan du regner det når du har spottet. Kommer vel litt an på hvor mye du spottet også..?

Jeg spottet ikke før jeg begynte å blø skikkelig dagen før jeg mistet, så jeg regner fra den dagen.

Jeg har heller ingen barn fra før. Har faktisk sterk mistanke om at jeg har hatt sa 3 ganger tidligere, men dette er ikke bekreftet da jeg ikke gikk til lege. Første gang var for 10 år siden da jeg fikk positiv graviditetstest, men mistet like etter. Var som en vanlig litt kraftig mens. Andre gang var for ca 5 år siden. Da hadde jeg skikkelige magesmerter og blødde veldig mye + klumper etc. Og sist var i mai. Som sagt så vet jeg ikke sikkert om dette var sa'er og jeg håper egentlig ikke det var det, for isåfall kan jeg jo ha et kjempeproblem når det gjelder å beholde spiren inni meg....

Men men. Vi får se hvordan det går neste gang.

Vi begynte ikke å prøve bevisst før nå i mai/juni vi heller. Har vært uten prevensjon et år, men har "hoppet av i svingen" før vi bestemte oss for å prøve :-))

Vet du hvor langt du var på vei nå?

Håper virkelig det går bra neste gang for oss begge :))

klems

heisann dere 2!

jeg er mitt oppe i en SA nå...begynte å fossblø i går, men har ennå ikke sett "noe", men det var heller ikke mere enn 5 uker, så jeg vet ikke hvor mye man ser av det heller da..

har iallefall tenkt å prøve igjen så fort som mulig!!

men slår en EL test ut denne måneden?? eller har jeg noen hormoner i kroppen allerede, så alt slår ut???? både el & graviditets test??

Hei Elise28,

Vet du, jeg tror også at jeg har hatt en til i tillegg til de to jeg nå vet om. Jeg bodde i Spania og blødde i 3 uker, tilslutt byttet jeg tampong og 20 min senere var det blod på stolen, skikkelig ekkelt. Da ble jeg lagt inn på sykehuset på opservasjon i 3 dager. De sa først at graviditetstesten var uklar. Jeg fikk det aldri mer spesifisert. Etter 3 dager (og 3 uker) sluttet jeg å blø og ble sendt hjem. Fikk egentlig aldri ordentlig svar på hva det var. Satt med en følelse av at de ikke sa noe fordi det var forsent, men som sagt det er bare spekulasjoner. Dette er derfor 2 eller 3....

Så morsomt at vi begynte helt på likt! Jeg sluttet også på pillen for et drøyt år siden og vi har også hoppet av i svingen til en eller annen gang i mai.

Jeg tror jeg var ca 6 og en halv uker på vei. Fant ut at jeg var gravid for 2 uker siden idag, 2 dager senere begynte den spottingen og noen avsindige smerter i siden, de trodde den var utenfor livmor samt at det var en cyste som sprakk i magen. Mye "snacks" på en gang.

Jeg tror jeg teller fra søndag da blødningene startet, men lurer på om jeg dropper EL test osv og heller prøver oppskriften om å har sex annenhver dag eller noe sånt.

Jeg krysser fingrene for at vi tester positivt begge to denne måneden, og at det som har skjedd er naturens gang, ikke noe galt med oss!!! Jeg prøvde å spørre på sykehuset idag om jeg hadde brukt opp abortkvoten min nå, men de gikk ikke helt med på at det var sånn det fungerte......;-)

stor klem til deg da:-)

Annonse

Hei trønder "med jente på 2år"

Jeg har ikke opplevt å "se noe" i det hele tatt, jeg er/var 6/3 på vei, tror du skal ha flaks/uflaks hvis du gjør det, det er jo så knøtt lite nå.

Så bra at du også prøver på igjen med en gang, da er vi tre:-)

Jeg vet ikke dette med EL testene helt, tror jeg har tenkt å bruke oppskriften jeg leste et eller annet sted her, droppe EL testene denne mnd, evt bare ta innimellom, men de er sikkert ikke så pålitelige denne måneden???

Oppskrift: Han tømmer seg på dag 5 av mens (for vår del, SA/MA) på dag 10 har man sex annenhver dag i 10 dager. Flere som har blitt gravid på den måten har jeg lest.

Tvi tvi:-)

klem

hei Nette28!

tømmer seg på dag 5 av mens??mens man ennå blør??hmmm....

tror ikke det klaffer for meg denne gang, men er villig til å prøve, en gang så må det jo bli!!

det blir likevell spennende å se, kansje det klaffer for noen av oss:)

nei, nei, nei, ikke inne i deg!!! Bare for seg selv for å si det sånn... sikkert for å få små trollene igang!

Denne oppskriften, er jo egentlig ment for en vanlig mens, første gang man har sex er etter 10 dager. Jeg tenker jo at det er hvis man føler for det og blødningene har stoppet og alt det der!

Shit, forklarte jeg det greit nå?

det må klaffe snart!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...