Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ble inseminert forrige uke og da sugde de ut og kasta fem av de egg over 15mm som var i livmora,og lot to være igjen.

Er litt lei for at jeg ikke fikk ha tre egg inne! Føler at det jo blir en større sjans for at et skal bli befruktet dersom det er tre!

Huff, jeg er sikkert litt naiv her. Vet ingen ting om trillingsvangerskap. Men når jeg ikke blir befrukta i et egg, hvordan kan de da tro at jeg skal kunne bli befrukta i tre egg? Fikk liksom ingen forklaring på det, selv om det sikkert finnes grunner. Vet dere hvorfor?

Har noen andre fått beholde tre egg ved insiminasjon eller ivf?

Er det skikkelig farlig med trillingsvangerskap?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6468498-har-noen-f%C3%A5tt-beholde-tre-egg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg førstår godt at du er skuffet.

Dette er hva jeg fikk fortalt:

Ved ass. befruktning får du aldri mer enn to egg. Det er ikke alltid du får to egg heller fordi de vil unngå tvillingsvangerskap pga økt fare for mor og barn. Tvillingsvangerskap er riskofylt. Det er økt sjanse for før tidlig fødsel og komplikasjoner under fødselen. Det sier seg selv at trillingsvangerskap er enda mer riskofylt.

Jeg fikk også fortalt at det ikke er større sjanse at du blir gravid dersom du får to egg istede for et egg! Vet ikke om det er sant.

Jeg fikk selv inn 2 egg på første IVF forsøk. Det fikk jeg p.g.a at et dataprogram hadde regnet ut at jeg har minimal risk for å bli gravid med tvillinger. Ja, legen sa faktiskt ordet risk ikke sjanse.

Hei!

Vi fikk også satt inn to egg ved IVF - vet ennå ikke om ett eller to har fstet seg. Men sykehusene vil jo gjerne unngå tvillingsvangerskap, og er blitt ganske gniene mange steder på å sette tilbake to. Så er nok enda vanskeligere å få tre.

Det er jo forsåvidt også forståelig - flerlingesvangerskap har langt mer komplikasjoner, og de aller fleste trillinger er jo svært små når de blir født. Det gjør at de har større sjanser for sykdommer.

det er kunn ved ivf en minimal sjanse for at man blir lettere gravid med tre egg enn to egg.

Forskjellen er jo at eggene er blitt befruktet, noe de jo ikke har blitt ved inseminasjon.

2-3 egg er liksom maks, ved min inseminasjon ahdde jeg kun et egg.

Tusen takk for svar jenter, setter skikkelig stor pris på det.

På en måte tenker jeg at jeg heller vil ha tre syke barn enn ingen barn, men jeg vet jo at det er en veldig egoistisk tanke. Derfor er det nok bra at jeg ikke får beholde tre egg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...