Lille Kamille Skrevet 27. september 2006 #1 Del Skrevet 27. september 2006 Hei dere Dette virker som et fint forum å skrive av seg litt frustrasjon på. Jeg har forsøkt å bli gravid siden juni, og i dag kom mensen igjen.. ("%¤#&+) Forrige gang ble jeg gravid på første forsøk, så jeg var overhode ikke forberedt på at det skulle ta så lang tid! All ledig tid jeg har går med til å tenke på hvor lang tid det vil ta før jeg kan stå med en posistiv test i hånda igjen. Jeg føler alle rundt oss går og venter på at vi skal fortelle at nestemann er på vei, og alle små kommentarer og hint sårer meg så enormt. Plutselig ser jeg gravide overalt og da blir jeg jo selvfølgelig påminnet om at det er ikke jeg! Førstemann er tre år over nyttår. Vi hadde håpet at neste skulle komme ikke så lenge etter at han var fyllt tre, men nå synes jeg det begynner å bli så stor aldersforskjell mellom dem. Jeg angrer så utrolig på at vi ikke begynte å prøve før (vet at dette er en håpløs tanke, og at det kanskje ikke hadde hjulpet!) Nå vil jo storebror bli mellom 3,5 og 4 når nestemann kommer, og det føler jeg er så stor aldersforskjell. Jeg tenker masse på hvorfor det ikke går like fort denne gangen. Jeg har brukt Nuva Ring som prevansjon. Er det noen andre som har erfaring med at det kan ta lang tid å bli gravid etter å ha brukt det? Forrige gang jeg ble gravid hadde jeg gått på piller, men husker ikke hvilke. Som alle andre som er her inne så håper jeg at det ikke varer så lenge, og at jeg skal bli gravid ved neste mulighet, men akkurat nå føler jeg at det er fullstendig håpløst. Det går ut over humør og tiltakslyst på alle områder. Jeg prøver å trøste meg selv med at jeg allerede har verdens beste lille gutt, og når jeg er sammen med han så er det ikke så ille, men jeg føler allikevel hele tiden at det liksom mangler en. Måtte bare få ut litt frustrasjon. Regner med at vi er flere i samme båt. Lykke til alle dere andre her inne!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6468437-statusraport/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lengter daler ned i skjul... Skrevet 27. september 2006 #2 Del Skrevet 27. september 2006 vi er nok flere i samme båt ja..... det er veldig frustrerende.... og man lurer på om det er noe galt osv.... men de første månedene er verst.... jeg har prøvd i 10 måneder og det går bedre for hver måned, blir ikke like lei meg og skuffet lenger.... hadde mye høyre forventninger i begynnelsen. og du har jo ikke prøvd sååå lenge da, så det skjer sikkert snart..... er jo ikke uvanlig å prøve i opp til 1 år uten at det er noe galt.... Lykke til ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6468437-statusraport/#findComment-6468497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutle Skrevet 27. september 2006 #3 Del Skrevet 27. september 2006 De første dagene etter mensen pleier alltid å være noe dritt. Men snart er det nye sjanser. Plutselig slår det til, kanskje neste måned allerede? Frustrasjonen over forventninger fra omverdenen er det mange her inne som lever med. Det er utrolig at noen ikke tenker på at det kan ta litt tid å bli gravid. Jeg merker selv at jeg blir sensitiv overfor kommentarer, og spesiellt rett etter at TR har meldt sin ankomst. Men etter noen dager pleier det å gå over i ny optimisme på at neste måned blir jeg sikkert gravid. Du får trøste deg med at det er mer vanlig å måtte prøve noen måneder enn at det går på første forsøk og at de fleste er gravide innen det er gått ett år! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6468437-statusraport/#findComment-6471569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
melkekua™ Skrevet 27. september 2006 #4 Del Skrevet 27. september 2006 Du er ikke alene ;o) Første satt på første forsk, men nå som vi prøver på barn nummer 2 så lar det vente på seg gitt! Ert nå over i 6pp ( Får trøste oss med at det vi har klart det en gang før, så da klarer vi det sannsynligvis igjen ) Stoooooor trøsteklem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6468437-statusraport/#findComment-6472301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå