Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Huff, føler meg helt idiot nå altså, men jeg og mannen min har alltid drømt om å få de to første barna av samme kjønn (sånn de kan bli bestevenner osv). Nå har vi fått vite at vi venter en gutt, har jente fra før og det blir 2 år mellom dem. Vi ble veldig skuffa og SKAMMER OSS fryktelig over dette!!! Jeg tør ikke å bruke nicket mitt engang fordi jeg er så flau. Vet at det er ikke sikkert at de hadde blitt bestevenner engang, men vi har ikke søsken av samme kjønn selv og har alltid ønsket oss det - så det er nok der det ligger. Vi har bevisst gått inn for å få barn med liten aldersforskjell pga dette og nå er på en måte drømmen om 2 små jenter og en gutt til sist knust. Hva skjer nå, når den lille blir en prins? Begynner nesten å planlegge 3. ungen allerede for å prøve å få en jente med nær aldersforkjell, men det er jo galskap. er ikke sikkert det blir jente det heller... Vet at dette er helt idiotisk og hadde noen sagt dette til meg så hadde jeg nok tenkt ærlig talt osv..Men jeg kan ikke noe for at jeg føler meg veldig deppa og skuffa. Vet at når lillegutten ligger i armene mine så er jeg helt garantert verdens stolteste og lykkeligste mor, men...Det er jo de aller flestes drøm å få en av hver, og jeg har jo lyst på en gutt men så for meg at han skulle komme sist...Babyen hadde det ellers flott og var frisk og sunn og det er jeg selvsagt kjempeglad og takknemlig for:) Er også sjeleglad for at jeg i det hele tatt KAN få barn. Plis ta innlegget mitt seriøst og ikke hat meg, jeg hater meg selv nok nå..
septermor Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Ja, vi har alle våre drømmer om hvordan livet til våre små skal bli best mulig. Men som du skriver, er det jo ikke sikkert to jenter hadde kommet så godt over ens likevel. Uansett tror jeg det er godt for barn å ha søsken. Ikke være lei deg du: det kommer til å bli så koselig, og du kommer til å bli så glad for ham.
*Lucia* Skrevet 27. september 2006 #3 Skrevet 27. september 2006 Hei! Jeg er storesøster og har en bror som er 2 år og 8 mnd yngre enn meg. Vi har alltid vært bestevenner!!! Jeg syns det er kanskje er lettere at gutt og jente har mer glede av hverandre enn kanskje 2 jenter. Dette fordi jeg tror det kan bli mye sjalusi og missunnelse med spesielt 2 jenter..... Dessuten kan det bli to av samme kjønn som ikke har noe felles?
SpongeBob Skrevet 27. september 2006 #4 Skrevet 27. september 2006 Jeg har jo fortsatt ikke kommet helt over sjokket over at det er gutt nr. 2 som bor i magen min for tiden, så jeg skjønner hva du mener! Første melding til min elskede mens jeg lå på UL-benken var at "ja, da blir det én til etterpå!" for jente ville jeg ha. Men litt rasjonelt (som jeg ser du også tenker) vet jeg jo at det kommer til å bry meg midt bak når jeg først har lilleKnøttet på magen, så ha med at vi slutter å banke oss selv opp? Klarer faktisk å flire litt av meg selv nå, og det er jeg fornøyd med. Men gubben får ikke lov til å booke vasektomi-time, nei...
Faylinn Skrevet 27. september 2006 #5 Skrevet 27. september 2006 Fornuft og følelser er to forskjellige ting, og ingen kan nekte deg de følelsene du har. Jeg syns uansett ikke det er "værre" å ønske seg barn av samme kjønn enn ulikt! Det går akkurat ut på ett spør du meg. Faktisk er det langt mindre egoistisk. Jeg kjenner søsken av ulikt kjønn som er bestevenner og søsken av samme som ikke er det, og vise verca. Det er ingen garanti, som du jo påpeker selv. Hver gang du føler deg skuffet bør du tenke på at man vet aldri hvilket forhold barna får til hverandre eller til dere, derfor er det ikke noen vits å ønske seg barn av et spesielt kjønn. Dette har jeg kommet frem til nå før jeg vet hvem mitt første barn er. Mulig jeg blir litt skuffet hvis jeg aldri får en datter, men jeg tror at når barnet først har kommet så spiller det ingen rolle. Samme tror jeg om dere; om ikke før så faller skuffelsen vekk i det du har den lille i dine armer og du ser hvor glad jenta deres blir i lillebroren sin. :-)
Mrs. Bouquet Skrevet 27. september 2006 #6 Skrevet 27. september 2006 Kom bare til å tenke på at om dere får tre barn, er det jo en av dem som må leve uten søsken av samme kjønn. Er vel ikke noe verre det?
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 27. september 2006 #7 Skrevet 27. september 2006 Ingen hater deg! Jeg har alltid ønsket meg to jenter. Jeg har ei jente på 5 år fra før. Helt til jeg begynte å slite med å bli gravid. I over to lange år sleit vi, vi mista 3. Etter da begynte jeg å skjønne at om jeg i det hele tatt ble gravid så kom jeg fullstendig til å blåse i kjønn.. Hvert eneste barn som blir født er en velsignelse. Og du kommer til å bli like glad i gutten, du trenger bare litt tid til å venne deg til det kanskje? Gratulerer med en frisk guttebaby=)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #8 Skrevet 27. september 2006 HI her! Åååå tusen takk for mange kjempeflotte svar:) Jeg er fortsatt litt i sjokk, men når jeg har hatt et bilde av en drøm i alle år så blir det litt vanskelig å svelge. Jeg har selv en jevngammel bror som jeg hadde et kjempegodt forhold til gjennom hele oppveksten, samt at jeg har alltid synes at det er så fint å ha en bror fordi jeg lærte meg å forstå gutter og han lærte seg å forstå jenter. det eneste som var negativt, var at han allyid "stjal" venninnene mine og ble kjærest med dem hehe... Vet egentlig ikke hva jeg syter etter..Jeg er tydeligvis syk i hodet. Nå driver jeg og engster meg for at gutten min i magen skal føle seg uønsket og dø..Hjelp!! Nei, nå må jeg gi meg med å bekymre meg over ABSOLUTT INGENTING!!! Skal være glad jeg er så heldig å få disse søte, små gullklompene:)
Lapez Skrevet 27. september 2006 #9 Skrevet 27. september 2006 SpongeBob?=) Ikke vær anonym! Ingen som hater deg her vettu=)
Gjest Skrevet 27. september 2006 #10 Skrevet 27. september 2006 herreguuud er det mulig? spør du meg fortjener du ikke flere barn HI! Hvem tenker som deg? syyyk
SpongeBob Skrevet 27. september 2006 #11 Skrevet 27. september 2006 Jeg er faktisk ytterst sjelden anonym, og innrømmer gjerne mine syke tanker!!!!! Anser nicket som anonymt nok, jeg...
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 27. september 2006 #12 Skrevet 27. september 2006 vet ikke hva som er mest sykt jeg, å ha drømmer og forhåpninger eller å dømme andre mennesker! SKAM DEG *mami* -kevin alexander. hvem er du til å avgjøre hvem som fortjener hva????
SpongeBob Skrevet 27. september 2006 #13 Skrevet 27. september 2006 Helt enig, synes HI er tøff som tør å si det, jeg. Selv fikk jeg som jeg har sagt flere ganger her inne helt sjokk da førstemann viste seg å være en diger gutt og ikke den lille jenta jeg var sikker på at jeg ventet. Tok meg flere dager å skjønne at han var min, så jeg er kjempeglad jeg fikk forberede meg fra uke 19 denne gangen:)
otilde *14.05.2009* Skrevet 27. september 2006 #14 Skrevet 27. september 2006 Hmmm... Når du nå får et av hvert kjønn er du i alle fall sikker på at nummer tre får en lekekompis av samme kjønn, det vil si: Om dere er så heldige at dere får tre barn :-) Og du kan jo fremdeles få ta tette gutter på slutten? Om det ikke er selve kjønnet, men likheten mellom kjønnene, som betyr noe? To gutter har jo like stor glede av hverandre som to jenter? Når det er sagt: Jeg synes også du er tøff som står fram med dette synspunktet, selv om du bruker nick. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for det du føler, men samtidig er det kanskje temmelig urealistisk å ønske seg tre barn i en bestemt rekkefølge? Støtter deg fullt og helt i virkelighets-prosessen, men samtidig håper jeg du har forståelse for at innlegget kan virke litt provoserende på de som i det hele tatt sliter med å få barn? Lykke til, du kommer helt sikkert til å elske den lille gutten din like høyt som storesøster elsker og ble elsket :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå