Gå til innhold

Kjenner ikke liv.. Hva er vanlig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 23+1 og har kjent liv så og si daglig siden uke 18. Men nå de siste to tre dagene har jeg kjent så mye mindre liv enn tidligere. Kjenner ett og annet spark i løpet av dagen, men det er ingen ting i forhold til hva jeg har kjent i de tidligere ukene.

Hvordan er det egentlig? Hvor ofte og hvor mye skal man kjenne i uke 23??

Blir litt lett på tuppa kjenner jeg :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det kan variere på denne tiden. Er jo ikke noen regel før man er i uke 28 at man skal kjenne hver dag. Kommer ann på hvordan ungen ligger. Merker stor forskjell fra dag til dag. I går var det kjempe masse liv og i dag har det vært stille. Kan jo ringe jordmor å høre...

Skrevet

hmm.. ok. Var igrunn beroligende å høre :) Takk! Er litt hormonelt på tuppa for tiden og små bekymringer kan blir store.. satser på at han bare ligger sånn til at jeg ikke kjenner så mye..

Skrevet

Jeg vet at vis de ligger med ansiktet inn mot rygen er det ikke lett å kjenne noe. Men skal du snart på kontroll? Vis ikke ring jordmor å få en time til å sjekke hjertelyden.

Skrevet

Jeg opplevde akkurat det samme som deg og begynte å bli litt bekymret i en periode. Jeg kjente liv ca fra uke 19 og da sparket han hele tiden på samme sted. Plutselig ble det færre og svakere bevegelser, men da hadde han begynt å flytte litt på seg så jeg regnet med at han lå i stillinger der jeg ikke kjente sparkene så godt. Merket også at han var/er veldig aktiv om natten, når jeg vanligvis sover, og derfor mindre aktiv om dagen når jeg gjerne ville kjenne bevegelser. I de siste dagene, er 24+6 i dage, har han vært kjempe aktiv igjen, så jeg tror det går i bølgedaler dette med aktivitet.

Prøv å drikk kald ekstra sterk saft og legg deg ned og se hva som skjer, kan vært h*n bare trenger litt ekstra motivasjon:)

Skrevet

Tror ikke det er helt uvanlig at det stilner litt et par dager, babyen utvikler et fastere søvnmønster osv.

Du kan jo ta en tlf til jordmor. Jeg har gjort nettopp det et par ganger, jeg er i 25.uke og har kjent unormalt lite liv i magen. Kanskje et svakt dytt eller to annenhver dag. For hver dag som går uten at den forventede "her er det-endelig!"-opplevelsen kommer blir jeg mer og mer engstelig. Men hjertelyden er som den skal, den. Så alt er visst bra.

(legen min tilbød seg å ta kontakt med føden for en ekstra ultralyd allikevel, jeg er veldig takknemlig for at han tar min engstelse på alvor. Bare det å få sjekket at alt er i orden og at det bare er en rolig krabat, eller at morkaka ligger i veien eller noe vil gjøre alt så mye bedre.)

Ble kanskje mer et privat hjertesukk dette, enn et brukbart svar på spørsmålet ditt. Men poenget mitt er altså: alt ser ut til å være i skjønneste orden til tross for lite liv. "vi får en lat baby", som Januarjubelmannen sier!

Skrevet

Du kan npk slappe helt av. jeg er snart i uke 27, å slik er det hos meg hele tiden. Har jevnt øve mye spark, men plutselig de to siste ukene har det vert lite(bortsett fra i går), det er berer fodi jenta har snudd seg. Så lenge du kjenner livstegn så er det bra

Skrevet

Jeg har det sånn jeg også, er 26+4 i dag...:) Tulla kan være rolig en to tre dager, før hun plutselig våkner til liv og har en sparke konsert uten like..:) Etter en dag med lite spark, merker jeg jo at jeg blir litt små bekymret, men begynner å kjenne igjen mønsteret hennes, og så lenge jeg bare kjenner litt liv så er det greit, også har jeg jo babywatcher, så om jeg blir for bekymret bruker jeg bare den. Dessuten vet jeg at jeg har en litt foranliggende morkake, som demper sparkene litt. Når man er så langt som vi er så går det som regel bra.

Smugtitter inne på 1.tri noen ganger, for å se på den berømte statistikken vet du, over hvilken uke og prosentern for at det skal gå bra :)

Tror det er normalt at det er variasjon i sparkene. Er jo ikke hver dag vi er like aktive vi heller :)

Skrevet

TAKK!!! Er så godt å høre at det er helt normalt. Hater ordet normalt i alle andre sammenhenger enn dette ;) Og i kveld har jeg kjent han tre ganger ;)

SKal sove godt i natt og ikke bekymre meg!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...