Gå til innhold

Nærhet og sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er så vanskelig for tida! Er i uke 29 og begynner å bli skikkelig tykk. Føler at mannen min ser på meg som en slags "rugekasse" eller "babymaskin" og ikke som kjæresten sin. Jeg overdriver litt, for han er egentlig helt super på alle måter, men han har totalt mista lysten på sex. Sånn var det i forrige svangerskap også. Dermed føler jeg meg ikke som kjæresten hans lenger og jeg lurer fryktelig på hva han tenker innerst inne. Vi er nær hverandre og har et veldig godt forhold, men jeg syns dette er så vanskelig å ta opp med ham. Redd for å komme skjevt ut. Nå er det sånn at lysten min har vært nesten fraværende i hele svangerskapet, men litt sex har vi hatt og jeg har likt det. Vanligvis har vi et rikt og godt sexliv, men de siste ukene har det ikke vært noe. Det jeg savner er å være nær hverandre på den måten. Jeg vil gjerne kose med ham, gi ham orgasme uten å ligge med ham, men han er liksom ikke interessert. Det er så sårt for meg!! Er det noen som har det på samme måten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VI har nakket litt om det og han sier at han ikke har så veldig lyst han heller. Så da får det bare være. Vi koser masse ellers - massasje, kløing og slik. Men uj som jeg savner en god kyss!

Jeg har sagt rett ut at jeg trenger nærhet, og at hans kropp og duft gir meg ro. Videre sier jeg at det skal bli digg å få tilbake kroppen min og bare være meg. Jeg savner å ha sex, men har ikke lyst akkurat nå.

Da dere har et bra sexliv når du ikke er gravid tror jeg ikke du trenger å bekymre deg. Kan du ikke si til han at du vil han skal ha det godt og høre om han vil at du egner han litt "ekstra oppmerksomhet" fordi du er glad i han? Hvis han sier at han vil vente så er det jo greit.

Skrevet

Heisan!

Har det ganske likt som deg. Nå er jeg i uke 38 og føler meg tykk, stygg og ulekker. Vi har hatt litt sex i svangerskapet, men nå er det vel...... husker nesten ikke sist, iallefall 8 uker(!) siden. Savner ikke sexen så mye, men nærhet og kosing. Særlig sånn koseprat man har etterpå i sengen. Han er ikke interessert i det hele tatt. Får et nuss nå og da. Aldri noe ordentlige kyss, eller bare en god klem. Har spurt han om han ikke savner sex, men han sier at det er så mye å gjøre på jobben, og hjemme at han ikke har tid til å tenke på det... Tror ikke helt på han. Alle mennesker tenker jo på det. Tror nok at han ikke er så veldig tiltrukket av meg akkurat nå ( kan jo skjønne det også da..), men det er alikevell veldig sårende. Det som trøster meg litt er at han var sånn forje gang jeg var gravid også, og sexlivet tok seg jo opp igjen etterpå. Så nå går jeg bare å venter på at babyen skal komme sånn at ting kan normalisere seg litt her hjemme. Føler meg som en kjønnsløs rugemaskin som bare eser ut for hver dag som går!!

Lykke til med mannen. Vet hvordan du har det!! Vi får bare håpe at de er litt glade i oss selv om de ikke akkurat viser det...

Skrevet

hei..::)

det sies at både menn å kvinner kan få en slags demper på sexlivet under en graviditet... kvinner fordi de ikke føler seg vel, og menn fordi det føles rett og slett bare rart.. min samboer sier alltid etter at vi har"hatt" oss litt, og babyen begynner og romstrere inne i magen; Unnskyld lillegutt, pappa skal slutte å dunke deg i hode...:) litt søtt da, men jeg vet han synes det er litt rart...:)

prøv å snakk med kjæresten om at du vil være kjæreste å ha litt intim omgang av og til selv om du både føler deg tykk o.l, kanskje han føler det litt likedan?! ..eller kanskje han har noe helt annet han plages med...?! snakk sammen ihverfall...:)

Lykke til..:)

Skrevet

Snakket forresten med storebror om det her, de fikk sitt andre barn nå nylig og han sa "nei fy" han hadde IKKE lyst på sex. Han mente det føltes litt pervo, som man sier på svensk.

Og jeg vet at de har et meget aktivt sexliv ellers. Vi snakker veldig åpent, min bror og jeg.

Skrevet

Takk damer for nyttige innspill! :-) Dessuten er det noe med å vite at andre har det på samme måten - føles litt bedre da!

Hilsen meg som starta innlegget.

Skrevet

Hei! Jeg hadde kjempesexlyst i uke 20-30, men nå i uke 38 blir jeg fysisk kvalm av å tenke på det! Har bare ikke lyst! Så det har mannen min forståelse for og klarer å vente, det er jo uansett ikke lenge igjen til vi får et godt sexliv igjen, da..

Skrevet

Kjenner meg igjen. Er i uke 31 og sambo er ikke interessert i sex. Men han er flink til å si at han er glad i meg, elsker meg, at jeg er fin osv. Nærhet og kos har vi også, selv om det godt kunne vært mer av det og. Men det roer meg at ikke alt er "dødt". Jeg har tatt det opp med han, han sier han ikke vet hvorfor det er sånn, men han sier også han er "redd for at noe skal bli ødelagt", at jeg skal få vondt (har BL) osv. At det ikke passer seg liksom. Dessuten jobber han mye og er sliten pga det, så jeg er vant til fra før at han ikke er så lysten hele tiden (lite sex i uka, men mest i helgen). Men det er jo sårt såklart.Nå har ikke jeg den helt store lysten selv heller. Men iblant syns jeg man bør ta seg tid til å kose og kanskje ha sex, selv om man ikke nødvendigvis har samleie. Tror det er litt viktig å bevare det, så man ikke glir bort fra hverandre. Men jeg tror alle går gjennom slike perioder iblant..

Prøv å ta det opp med han på en pen måte!

Skrevet

Min samboer sier det ut rett slik som han føler!! at han synnest kroppen min ser rar ut og at det ikke er noe han forbinder med sex!! han synest jeg er skjønn og pen men magen er liksom ikke noe han tenner på.. han er redd for å komme ani babyen og synnest det hele er upraktisk og vanskelig!! jeg gikk ganske lenge og lot dette plage meg!!| trrodde han ike var glad i meg da jeg følte meg veldig avvist.. men jeg får bare akseptere de faktum at jeg ikke kommer til å være høygravid resten av livet og at dette er en midlertidig situasjon..

Det hjalp i allefall å prate med samboer om dette problemet!! jeg synnest selv det er litt rart å se seg selv i speilet!! så hvoran det må være for han og se magen min vokse slik og vite at det ligge en liten baby der inne er jo og noe å sette seg inn i!!

Linda

Skrevet

Har det på samme måten - er vanligvis ganske aktiv, men nå er vi nede i ca 1 gang i uka!

Sist jeg var gravid kjøpte jeg noen erotiske filmer til mannen min, som han kunne bruke alene eller vi kunne se på sammen, det piffa litt opp i det og tok oppmerksomheten bort fra magen...

Men denne gangen har jeg mindre lyst - ting forandrer seg "der nede" og jeg får kos og nærhet fra dattra mi.... Men heldigvis forstår mannen min!

Det begynner jo i 3. trimester å bli litt vanskelig å få til på en komfortabel måte uansett, lite sexy å måtte diskutere "OK, hvordan skal vi få dette til da..."

:-)

Skrevet

Jeg syns det er vanskelig nå, og mannen min virker heller ikke akkurat gira. Det er to uker siden nå. Klart jeg savner det, men likevel. Jeg føler meg fet, ulekker, usexy og stor i meg selv. Magen er i veien, og bl gjør ting værre. Mannen min sier at det ikke mangler på lyst, men at han blir påvirket av meg og vondtene mine. Har ikke lyst til å bli invalid i flere dager etter sex, noe som jeg ble sist gang. Og så føles jeg tung og slapp nedentil også, liksom litt sprengt. Huff, jeg gleder meg til å bli ferdig med dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...