mamman til snupp Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Tar dere mye vitaminer mens dere prøver å bli gravide? Jeg har kjøpt folat og MumOmega, lurer på om jeg kan kjøpe GraVitamin og kombinere det med MumOmega? Både mens man prøver å etter at man har blitt gravid?
Daisy :) Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Ja tar mine vitaminer som vanlig, men tar og folat. Bruker å ta sink, magnesium, b,e,a,d og c-vitaminer, jern, og sånne for å styrke håret..................ja "doper" meg helt på vitaminer, men har tatt dette regelmessing i maaaaaaaaaaaange år.
9nah Skrevet 27. september 2006 #3 Skrevet 27. september 2006 jeg tar selolje og tranebær tilskudd med C- vitamin (sistenevnte pga hyppige urinveisinfeksjoner). og så begynte jeg med Folat idet jeg sluttet på pillen. Folat er vel det viktigste av alt å få i seg når man planlegge rå bli gravid samt de første 3 månedene (minimum) av svangerskapet. Folat inngår vel i de fleste kosttilskudd som er tiltenkt gravide, som GraVitamin etc.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 27. september 2006 #4 Skrevet 27. september 2006 Det aller viktigste når man prøver å bli gravid og i begynnelsen av svangerskapet er folat og omega 3/ tran. Jeg tok dette hele tida i prøvinga, og har nå som jeg fant ut at jeg har blitt gravid gått til innkjøp av multivitaminer i tillegg.
*Julie* 4pp Skrevet 27. september 2006 #5 Skrevet 27. september 2006 Jeg tar B-vitaminer, men det er også med folat.. noen som vet om dette er tilstrekkelig? Eller om jeg må ta det mer konsentrert? Det står vel på pakken hvor mange mg det er av folat også da..
kua kalva,drektig igjen Skrevet 27. september 2006 #6 Skrevet 27. september 2006 tar multivitaminer å folat
Smilje med gull i magen Skrevet 27. september 2006 #7 Skrevet 27. september 2006 Hei der!!! Forsiktig med å OD på vitaminer også!!! For mye av en god ting er heller ikke bra!!! EN type multivitaminer for gravide er MER enn nok- og hadde vi vært flinkere til å spise sunn og sammensatt mat, hadde vi ikke trengt å ta vitaminer i det hele tatt! EGENTLIG skal det vi trenger komme gjennom vårt naturlige kosthold... men så er vi ikke alltid så flinke på det da....
Smilje med gull i magen Skrevet 27. september 2006 #8 Skrevet 27. september 2006 Folat trenger du heller ikke ta utenom!!! Vannløselige vitaminer (tror det er B og C...) er det ikke så farlig å ta for mye av, men mener man skal være mer forsiktig m/ fettløselige som A og D?!! Jeg er ingen ekspert, men....
Smilje med gull i magen Skrevet 27. september 2006 #9 Skrevet 27. september 2006 Altså utenom multivitaminene for gravide... Den anbefalte dosen er inkludert!
Bolle-berta Skrevet 27. september 2006 #10 Skrevet 27. september 2006 Jeg spiser folat, multivitaminer uten A og D også drikker jeg tran!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå