Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Selv om dette er min andre fødsel jeg går inn i, kan jeg ikke si at jeg er roligere. Heller tvert i mot, nå vet jeg jo hva jeg går til. Er så redd for smertene!! Flere som har det sånn? vil bare ha keisersnitt og bli ferdig meddet. hva e rgrunnen til at noen får det forresten?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Hei du! Jeg er førstegangs, og det er derfor kanskje ikke så stor hjelp i det jeg sier, men det jeg prøver å tenke er noe som teit som at det er lite å gjøre, for ut, det må ungen uansett! Jeg er faktisk mest redd for keisersnitt! Redd at fødselen skal drøye ut å ta veldig lang tid, (mamma har hatt ekstremt tøffe fødsler hver gang), og at de derfor bare må skjære opp og ta ut ungen! Men grunnen til det, er at jeg har hatt flere operasjoner i magen før, og at kirurgene mener at jeg egentlig ikke bør skjæres i mer. ( det blir masse arrvev, noe som gir veldige alvorlige plager senere). Når det gjelder smertene, har jeg hatt tarmslyng før, og det er faktisk rangert som sterkere smerter enn fødsel på lista i følge medisin. Da jeg hadde det trodde jeg at jeg skulle dø, så vondt var det, men selv om det vær fælt vet jeg jo på en måte at samme hvor vondt det blir har jeg på en måte opplevd verre, og klart meg gjennom det! Folk dør av dette, mens fødsler er noe folk gjør hver eneste dag i hele verden. Alle kan greie en fødsel, vi er jo skapt for det! Så derfor er jeg sikker på at det uansett ordner seg, for både deg og meg og alle de andre inne her! Men tror det er viktig at du snakker med noen om hvordan du føler det, noen som berolige deg litt! Keisersnitt kan faktisk gis hvis du er ekstremt redd, men tror det skal ganske mye til. Spesielt hvis det ikke var en særlig tøff fødsel sist du fødte. Husk også at det beste for babyen når alt er normalt, er å komme ut den "rette" veien! Håper det ordner seg for deg! Lykke til
KMB Skrevet 27. september 2006 #3 Skrevet 27. september 2006 Snakk med jordmor/helsepersonell om hvordan du føler det. Jeg er klar for 4. mann, og jeg kan trøste deg med at 2. fødsel ikke er i nærheten av første. Det går mye raskere og greiere. Når det gjelder keisersnitt delte jeg rom med en gammel klasse venninne på sykehuset med min første. Hun hadde tatt keisersnitt. Mens jeg var ferdig med fødselen når barnet var ute, hadde hun ulidelige smerter etter fødselen. Hun fikk ikke sove om natten, og var oppe og gikk. De hadde også restriksjoner på hvor mange smertestillende hun fikk (sikkert pgs overgang i morsmelk). Jeg syntes også at min første fødsel var grusom og tenkte at jeg ønsket keisersnitt ved nr. 2. Men jeg må si jeg ombestemte meg raskt når jeg så hvor vondt venninnen min hadde det etter fødselen. -Og, nr. 2 gikk som fot i hose. Jeg behøvde overhode ikke smertelindring. Nr. 3 var ennå lettere. 1 time fra vannet gikk til han var ute, og veene begynte et kvarter etter at vannet gikk!!! Så det er bare å begynne å glede seg :-)
mooki Skrevet 27. september 2006 #4 Skrevet 27. september 2006 Jeg hadde det slik som deg når jeg gikk med nr 2 ,det er rett å slett grusomt å gå rundt å grue seg ..jeg hadde en hard men rask fødsel med nr 1 og gruet meg nok en del i forkant av den og fikk litt panikk når smertene kom.. Jeg snakket med jordmor ang keisersnitt med nr 2 men hun sa at det ville jg ikke få pga min korte fødsel sist.. Jeg brukte mange mndr på å grue meg til ingen nytte ,heldigvis før fødelen startet hadde jeg bestemt meg at dette skal jeg klare og det hjelper ikke å bruke energi på å grue seg.. Må si at jeg fikk en flott fødsels opplevelse og alt gikk fint ,nå når jeg venter nr 3 gruer jeg meg ikke ,selv om jeg ikke kan si jeg gleder meg til smertene så prøver jeg å se possitivt på det.. Hvis det ikke hjelper så søk hjelp hos jm:-)) Masse lykke til
adelia*termin 18/10* Skrevet 27. september 2006 #5 Skrevet 27. september 2006 Hei jeg gruer meg også. venter nr 2. nr 1 endte med keisersnitt og der over hode ikke å anbefale. ble skikkelig dårlig etterpå. det er egentlig det jeg er redd for denne gangen også. sist var jeg pleietrengende i ukesvis etterpå, pga komplikasjoner etter keisersnittet. det er ikke noe kjekt å se tilbake på. gruer du deg sånn villle jeg fått jordmor til å henvise deg til fødestedet for samtale om fødselen. jeg var på en sånn samtale i går og det hjalp litt altså. men jeg anbefaler ikke keisernitt hvis du ikke må altså, for det er ingen lett utvei slik som mange tror. LYKKE TIL:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå