førstepåvei Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Har dere bestemt dere om dere vil føde på Storken eller føden og evt hvilke begrunnelser har dere for valget dere har tatt?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Skulle ønske man kunne velge Storken og få epuderal hvis man ønsket det. Men den gang ei.. Så da må man velge mellom: Storken: Koselige jordmødre, litt mer personlige rom, eget bad med badekar (digg) og muligheten for å føde i vann men IKKE epuderal. Føden: Ikke fult så koselige jordmødre (sies det, litt drøy påstand kanskje), utrivligere rom med sykehuspreg, ikke badekar og toalett i enden av korridoren i gangen, MEN epuderal. Har født på Storken selv og har fin fin opplevelse fra det. Men vurderer føden denne gangen. Tror jeg vil prøve epuderal denne gangen. Riktignok blir du lovt overflytting om man trenger det på Storken. Men for meg vil skifte av både fødestue og jordmor bli for stor belastning når man allerede har det på det verste. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #3 Skrevet 27. september 2006 Hm, når det gjelder selve rommene på Føden og Storken, syns jeg ikke forskjellen var så veldig stor - begge to var mer eller mindre like "sykehusaktige"...;-) For min del hadde imidlertid ikke DET noe å si, jeg syns det var viktigere at jeg hadde trivelige folk rundt meg! Opplevde både trivelige ("min" jordmor, som fulgte hele fødselen) og litt mindre trivelige (sykepleieren som tok seg av meg før jeg fikk fødestue- virket mest lei av sytende fødende, virket det som...). Har imidlertid inntrykket av at det er "koseligere" personale på Storken - hadde Storken hatt epidural, hadde nok det vært best;-)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #4 Skrevet 27. september 2006 jeg tenker ikke bare på fødselen i forhold til om jeg vil føde på storken eller føden.. )nå har de jo fått to nye rom på føden og som er kjempefine med badekar og toalett!! ) uansett vil jeg helst på føden da jeg får være i ro på samme rom i fire timer vist jeg ønsker det.. etter fødsel.. virker som om at alle er helt opphengt i fødselen at de "glemmer" hvor viktig tiden etterpå er!! det er snakk om det første timene med ditt barn!! jeg vil at de skal være best mulig og med mest mulig ro!!! jeg har igjen intrykket av at de dyktigeste jordmødrene er på føden... men da har jeg jordmor på helsestasjonen min som jobber på føden og hun er i allefall kjempe dyktig!!!! noen som har slippet å bekymre seg for at noe som helst skal være gale under graviditeten så er det meg!! med en gang jeg nevnte at jeg var bekymret for om jeg hadde vannavgan pga magen var så liten og blablabla.. rett på estiminering med en flink lege hu handlpukka for meg fikk da konstantert at det var fint med fostervann og at lillejenta på det tidspunkt veide 1962gram!!! jaja uansett så ta med i vurdering på hvor du vil føde i forhold til hva som kommer etter fødselen også. jeg er førstegang så føden blir mitt valg da jeg ikke vet om jeg kommer til å trenge epudiral eller om det kan skje komplikasjoner. Linda
Vikki ;o) Skrevet 27. september 2006 #5 Skrevet 27. september 2006 Ble litt opphengt av dette første du nevner, Linda.... Dette med å få være i fred med barnet etter fødselen..... Er det noen som har sagt at du ikke får det på Storken??? Jeg var på Føden først med førstemann. Var der i 8 timer, og spurte tilslutt om jeg kunne få bytte! Det var altfor mye leger som skulle sjekke åpning hele tiden, registrering av rier hele tiden, masse som gjorde det sånn at jeg ikke fikk den roen jeg ville ha. Ikke fikk jeg den friheten til å bevege meg heller.... Jeg fikk flytte over på Storken. Og jeg kom til himmelen!!!!!!!!! Der var det ikke fult av folk på gangen, det var helt stille! JM kom når du trengte henne, fant mat og drikke når du ville ha, sjekket åpning kun når det var nødvendig, og ikke noen leger som kom og gikk hele tiden! Fikke etterpå ligge der med nurket, og vi spiste vår første frokost sammen, og det var helt herlig! Deretter var pappa sammen med oss dag og natt til vi reiste hjem! Andre fødsel var på Storken og. Vannfødsel.... Dempet belysning, telys overalt, og kjempegreie Jordmødre..... På føden var det KAOS!!!!!!!!!! Fikke jeg høre etterpå. Vi ble skjemt helt bort på Storken dagene etter fødsel, da vi var de eneste som var der. Det var så deilig!!!!!! Det var neste litt leit å reise hjem ;o))) Men vi måtte ett døgn på Barsel pga at småen måtte i lys!!!!!!!! Rett og slett utrivelig var det der! Alle stresset, og det var veldig upersonlig!!! Ble faktisk irritert på en som jobbet der, fordi det virket som om hun hatet jobben sin, og da gikk det ut over alt annet og.... STORKEN ER STEDET, syntes både jeg og mannen. Men dette er jo opp til hver enkelt ;o))) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå