SpongeBob Skrevet 27. september 2006 #26 Skrevet 27. september 2006 Jeg får lønn av arb.giver, så de har vel rutiner på refusjonskrav... Må vel sjekke likevel, det gikk jo plutselig opp for meg at jeg ikke er 12 uker på vei lenger!
selfangerkjerringa Skrevet 27. september 2006 Forfatter #27 Skrevet 27. september 2006 Jeg fikk høre for ei stund siden at en måtte søke innen tre måneder før termin... det stemmer altså ikke ifølge trygdeetaten. Det går an å søke helt fram til flere mnd etter man har født, men altå maks 3mnd etter man skulle ha begynt å mottatt stønad. For vår del Sponge, så vil det vel si at så lenge vi suller oss til å søke innen en mnd før vi skal gå ut i permisjon så er vi GODT innenfor fristen.
SpongeBob Skrevet 27. september 2006 #28 Skrevet 27. september 2006 Høres bra ut. Alt som kan utsettes er bra... Kan jeg forresten få lov til å ytre meg litt over hvor absurd det er at man ikke får feriepenger hvis man mottar stønaden direkte fra TK, men hvis arb.giver betaler og får refusjon, så får man? Det er noen kroner norske kvinner går glipp av der, gitt! Huff, TKs nettsider neste
selfangerkjerringa Skrevet 27. september 2006 Forfatter #29 Skrevet 27. september 2006 hæ? får jeg ikke tjent meg opp feriepenger av fødselspengene mine?!?!?
SpongeBob Skrevet 27. september 2006 #30 Skrevet 27. september 2006 Bare de første 12 eller 15 ukene (alt etter om du velger 100 eller 80%). Det er alltid hyggelig å kunne glede folk med den opplysningen der, som veldig få er klar over.
selfangerkjerringa Skrevet 27. september 2006 Forfatter #31 Skrevet 27. september 2006 Så utrolig bedritent!!! Ja jeg har jo ikke stort annet valg, siden jeg ikke har noen jobb så må jo trygdekontoret betale fødselspengene. Og da har jeg altså en ganske lusen sommerferie 2008 i vente... aaaarrrggghhh!!!!! jeg er så utrolig frustrert på trygdeetaten!
SpongeBob Skrevet 27. september 2006 #32 Skrevet 27. september 2006 Håper det ikke ødelegger bilferien 2008? Dere skal nå få gratis kost og losji her, i alle fall, siden jeg faktisk tilhører det heldige mindretall som har en arb.giver som har det som del av personalpolitiske retningslinjer at alle skal ha samme ytelser...
selfangerkjerringa Skrevet 27. september 2006 Forfatter #33 Skrevet 27. september 2006 forsiktig med hva du lover nå, lille svamp Plutselig blir du invadert av en gjeng trøndere med stort behov for både husrom og hjerterom!
SpongeBob Skrevet 27. september 2006 #34 Skrevet 27. september 2006 Det skal vi klare! Blir telt i hagen om dere er alt for mange, men man er da såpass bra oppdratt at man alltid kan skaffe mat til overraskende besøk så lenge det kommer færre enn 50 stykker. Svoger kikket i kjøkkenskapene mine i sommer og lurte på nøyaktig _når_ jeg ventet at 3. verdenskrig skulle begynne?
Mille-k Skrevet 27. september 2006 #35 Skrevet 27. september 2006 Hei damer. Arbeidsgiveren min er gniten, så lønn fra trygdekontoret her og... og lie feriepenger året etter.. kjipe greier. Men de sparer penger på det, en krone her og en krone der... Fy søren så lite nyttig jeg er om dagene, blæ. Har sett på vær katastrofer i Norge på nrk2. DA kjeder jeg meg!
SpongeBob Skrevet 27. september 2006 #36 Skrevet 27. september 2006 Bøllete. Dumme arb.givere i Norge, og teit system som ikke gjør at folk blir likt behandlet! Er selv så lite nyttig på jobb om dagene at jeg sitter hjemme med laptopen om kveldene bare for å føle at jeg faktisk jobber det jeg skal!
Hanne og jentungen Skrevet 27. september 2006 #37 Skrevet 27. september 2006 Jeg har vært å trent:)) *klappe på egen skulder*
selfangerkjerringa Skrevet 27. september 2006 Forfatter #38 Skrevet 27. september 2006 flinkejenta!!! dårlig med sånt her ja Men jeg har fri imorra og fredag og har stygge planer om å gå tur hver dag!
selfangerkjerringa Skrevet 27. september 2006 Forfatter #39 Skrevet 27. september 2006 Da forlater jeg straks twilight zone for idag. Et kvarter til jeg slutter, så skal jeg tilbringe litt tid med min kjære mann, før det blir to deilige dager med fri før helga woho! Vi snakkes, jenter
SpongeBob Skrevet 27. september 2006 #40 Skrevet 27. september 2006 Kos dere, og se om du ikke kan få planlagt i alle fall litt Mr&Mrs ka-ping-tid før lilleKnøtt gjør sin ankomst:)
selfangerkjerringa Skrevet 27. september 2006 Forfatter #41 Skrevet 27. september 2006 Tusen takk Det trengs faktisk med litt sånn alenetid for de voksne også - og da mener jeg LITT mer alene-aktig enn på stua etter leggetid...
SpongeBob Skrevet 27. september 2006 #42 Skrevet 27. september 2006 Jepp, og selv et vanlig norsk kjede-hotell kan bli litt naughty med den rette innsatsen. Kveld ute med middag og kino eller teater eller konsert er jo heller ikke hverdagskost for småbarnsforeldre! Og som sagt, dere kan spare penger til en gigatur når dere får barnevakt til begge de små en gang uti 2007:)
selfangerkjerringa Skrevet 27. september 2006 Forfatter #43 Skrevet 27. september 2006 Det er sant vi kan jo faktisk bare reise til Oslo en tur for den saks skyld, ei lita helg. Tror Trondheim blir for nært siden vi nettopp har bodd der...
SpongeBob Skrevet 27. september 2006 #44 Skrevet 27. september 2006 Vi har faktisk hattt mye moro på hotell i Bodø, vi, selv om mamma bor fem km fra sentrum:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå