selfangerkjerringa Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Jeg starter igjen jeg... vi har jo hatt så mange gode samtaler på denne tråden Eller mye vissvass, sludder&pølsevev, tull&fjas osv
selfangerkjerringa Skrevet 27. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2006 God morgen, kjære svamp Jeg har en flott dag foran meg! Det er siste dag denne arbeidsuka, jeg skal lunsje med min mann og ei venninne, gubben og jeg skal på middag hos et vennepar etter jobb, før vi kjører sammen til Fosen igjen. Imorra skal jeg gå over kjøkkentegningene med han som tegner det nye kjøkkenet for oss, og forhåpentligvis begynne å bestille litt varer, og på kvelden skal vi bort til barnehagen på vårt aller, aller første foreldremøte noensinde... spennende! det var en kjapp oppdatering fra ka-ping-livet
SpongeBob Skrevet 27. september 2006 #4 Skrevet 27. september 2006 Fra netbaby.dk: 26-09-2006 Bøjeligt sexlegetøj kan indeholde hormonforstyrrende phthalater. Men ved almindelig brug er sexlegetøjet ikke skadeligt, mener Miljøstyrelsen. Hvis man bruger sexlegetøj mere end en time om dagen, bør man nok undersøge, om legetøjet indeholder for store mængder af phthalater. Det mener Miljøstyrelsen, der har foretaget en undersøgelse af et udvalg af sexlegetøj, der kan købes på det danske marked. "For gravide og ammende kan der for et af de undersøgte produkter være en risiko ved maksimalt brug. Miljøstyrelsen fraråder derfor gravide og ammende at bruge sexlegetøj", siger biolog Frank Jensen fra Miljøstyrelsen. "Normal brug er 15 minutter en gang om ugen og maksimal brug er 1 time om dagen. Ved normal brug er der ingen risiko for nogle, mens der ved maksimal brug er en mulig mindre risiko for gravide og ammende", siger Frank Jensen. 7 ud af 8 typer sexlegetøj indeholdt store mængder af phthalater. Kilde: Politiken. Alt man skal bli panisk over?????
selfangerkjerringa Skrevet 27. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 27. september 2006 åherregud....... jeg blir ganske depermiert når jeg ser hva folk faktisk bruker tid og energi på i dagens samfunn!
SpongeBob Skrevet 27. september 2006 #6 Skrevet 27. september 2006 Mest fascinert av hvordan de kommer på å forske på dette? Hvem har slått fast hva som er "normal bruk"? Folk er gærne... Men må si ukeplanen din høres meget sympatisk ut. Får antakelig gubben hjem en tur torsdag, men vet ikke for hvor lenge. Lørdag tenkte jeg stor ekspedisjon til Bodø med storeKnøttet for å kjøpe vinterdress og -støvler, alt begynner å bli fravokst. Og sorte støvletter til meg selv, alt jeg har har jo høye hæler, og der har jeg jo måttet melde pass pga bekkenet. Banne. Hvordan kan man se OK ut om høsten uten støvletter med hæler som får leggene til å se bedre ut? Skjørt og kjoler fungerer jo bare ikke uten!!!!!!
selfangerkjerringa Skrevet 27. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 27. september 2006 Fullstendig enig med deg hva skotøy angår... selv har jeg måttet kapitulere og går nå kun i sorte, lange stretch-bukser type mama, med sorte litt pene joggesko til. Har ikke sjans til å gå i noe annet så hovne som beina er, i tillegg så kjenner jeg noe som ligner mistenkelig på bekken-plager... prøver å overse det, men tror ikke det fungerer særlig mye lenger. Får krysse fingre for at jeg bare er litt sliten... Akkurat nå sitter jeg forresten og gjennomfører en oppgave her på jobb som kan gi deg nok en bekreftelse på at du trives svært godt i DIN jobb: Jeg har to kasser med tilsammen over 4000 konvolutter. Jeg må gå gjennom alle sammen, og plukke ut de konvoluttene det er dobbelt av. JOHOOOO!!!
SpongeBob Skrevet 27. september 2006 #8 Skrevet 27. september 2006 Høres jo ikke ut som noe ille antrekk, da. Har selv store mengder flate ballerina-type sko som får luftet seg nå, men det blir jo kaldere og kaldere på tærne... Må ha støvletter... Joggesko får meg til å føle meg som at jeg skal på karneval, kledd ut som en helt annen person enn meg selv! Dagens task: Går gjennom taler utenriksministeren har holdt i det siste for å plukke fraser som kan brukes til å illlustrere poengene i posjektrapporten vår... Jepp, høres bedre ut enn konvoluttene dine!
Gjest Skrevet 27. september 2006 #9 Skrevet 27. september 2006 Entering the Twilight Zone. Etter et laaangt besøk hos tannlegen! Trodde ikke jeg hadde hull, men joda i den ødelagte tanna fant hun jammet et lite ett. Var bare ikke så lite likevel, så nå er den gamle amalgamfyllinga borte og tanna reparert og lønnskontoen er den med hull...Gikk heldigvis inn lønn i morgest! Lest "adressa" i dag, Ka-ping? EXIT på Trondheim Torg har Nyåpning i morra- med klær fra Mama-licious!
selfangerkjerringa Skrevet 27. september 2006 Forfatter #11 Skrevet 27. september 2006 god nyhet ang. mammaklær - men ganske irriterende siden det bare er noen uker siden jeg var inne og spurte etter mamalicious og hun bak disken sa at nei det hadde de ingen planer om å ta inn...
Gjest Skrevet 27. september 2006 #12 Skrevet 27. september 2006 det var svaret jeg fikk da jeg spurte også.....
SpongeBob Skrevet 27. september 2006 #13 Skrevet 27. september 2006 Dere er kanskje mange nok som har spurt til at de har forstått at de har feilbedømt markedet sitt?
selfangerkjerringa Skrevet 27. september 2006 Forfatter #14 Skrevet 27. september 2006 hehehe ikke umulig, det er faktisk en hel del av oss gravide i trondheim som har vært innom der og mast Jeg skal ta en titt neste uke! (siste dag på jobb idag før jeg pendler heimatt over fjorden)
SpongeBob Skrevet 27. september 2006 #15 Skrevet 27. september 2006 Huff, sjekket kostråd for gravide i dag (slurver jo endel), og det er så deprimerende lesing... http://matportalen.no/Emner/Gravide . Jeg mener, hvordan går det an å komme med så generelle råd uten å advare mot hva man erstatter med? Står lite her om hvor farlig det er å leve på snop og fastfood, men fisk må man visst være kjempeforsiktig med...
vims-74 Skrevet 27. september 2006 #16 Skrevet 27. september 2006 mihihihi, ka-ping har verdens uskyldigste jobbtelefonstemme! *fnise høyt*
selfangerkjerringa Skrevet 27. september 2006 Forfatter #17 Skrevet 27. september 2006 JEPP! Jeg er den reneste dr.Jekyll&mr.Hyde... ravende, bannende uttrønder på fritida, og søt, uskyldig sentralborddame på jobben
vims-74 Skrevet 27. september 2006 #18 Skrevet 27. september 2006 hoho Nå sitter jeg prøver fylle ut krav om fødselspenger, har just begynt og er allerede forvirret! Dekningsgrad feks, hvordan er det igjen? Ved 100% får man lengre permisjon og mindre kroner pr mnd mens 80% er det omvendt? Eller? HJELP!
selfangerkjerringa Skrevet 27. september 2006 Forfatter #19 Skrevet 27. september 2006 Jeg siterer: L28.02.1997 nr. 19 Lov om folketrygd, del V: Ytelser knyttet til livsløp og familiesituasjon, Kapittel 14: Ytelser ved fødsel og adopsjon, §14-7: Stønadsperioden for fødselspenger. "Fødselspenger kan ytes i en stønadsperiode på opptil 270 stønadsdager (54 uker) med redusert dagsats, eller 220 stønadsdager (44 uker) med full dagsats (jfr § 14-6: Fødselspenger blir utbetalt enten med full dagsats eller med 80% av full dagsats med tilsvarende forlengelse av stønadsperioden. Stønadsmottaker velger dekningsgrad ved stønadsperiodens begynnelse, og valger gjelder for hele stønadsperioden. Dersom begge foreldrene mottar fødselspenger, må de velge samme dekningsgrad)"
selfangerkjerringa Skrevet 27. september 2006 Forfatter #20 Skrevet 27. september 2006 http://rundskriv.trygdeetaten.no/rtv/lpext.dll/lover/l19970228-19/l19970228-19~bv/l19970228-19~k14?f=templates&fn=main-j.htm&2.0
vims-74 Skrevet 27. september 2006 #21 Skrevet 27. september 2006 Den url-en fikk jeg ikke opp Tror ikke hodet mitt fungerer i dag jeg, alt er så vanskelig!
selfangerkjerringa Skrevet 27. september 2006 Forfatter #22 Skrevet 27. september 2006 her er en annen link til deg, vennen http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=familie&path=f_oedsel_mrog_mradopsjon&path_sub=f_oedselspenger Og her er en utførlig oppskrift: Klipp ut linken, lim den inn i adresselinjen på nettleseren din. Hvis du skroller til du kommer heeeeelt nederst på siden, så står det en rekke med paragrafer der med blå skrift. Klikk på den rekka med venstre mustast. (hihihi) da skal du komme inn på lovteksten
vims-74 Skrevet 27. september 2006 #23 Skrevet 27. september 2006 Takk takk, skal se om jeg finner ut av det, er jo så mye rare spørsmål! Er det flere skjemaer som man må sende inn?
SpongeBob Skrevet 27. september 2006 #24 Skrevet 27. september 2006 Huff, når er det man må sende inn de der?
selfangerkjerringa Skrevet 27. september 2006 Forfatter #25 Skrevet 27. september 2006 Jeg siterer fra side 4 av blanketten for krav om fødselspenger, adopsjonspenger og engangsstønad (IA 14-04.05): "Frist for fremsettelse av krav Fødsels- og adopsjonspenger gis for opptil tre måneder før den måned da kravet settes fram. Dersom kravet settes fram senere enn dete i forhold til stønadsperiodens start, blir utbetalingen tilsvarende redusert. Dette gjelder også i forhold til arbeidsgivers refusjonskrav der arbeidsgiver utbetaler lønn. Krav om engangsstønad må settes fram innen seks måneder etter at barnet ble født eller omsorgen ble overtatt" Som dere ser så har vi fremdeles god tid på oss Men husk behandlingstiden på enkelte trygdekontor! Vi får riktignok etterbetalt pengene, men det kan være litt dumt å gå rundt med minus på konto en periode likevel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå