Molait Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Hei alle sammen. Skriver ikke alt som er kjekt å ha med da det er flere lister med dette her nå. Tro meg over halvparten trenger du ikke. (blir klart litt anderledes for de som bor flere timer unna sykehuset, men det gjelder vel få som skal føde på ahus) tenkte jeg skulle nevne et par ting bare ift. å IKKE ta med seg. Hårføner: Dette er ifs et lurt tips, men ikke på ahus. savnet det flere ganger, spes etter dusjing. Problemet er bare at det ikke er en jævla stikkkontak på noen av badene!! (iaf ikke på 10'ern) Spurte til og med en jm der og hun hjalp meg å lete. Bind: Ser det har vært snakk om hvilke bind sykehusene har. På ahus har de disse kembobinda, som jeg tror de fleste bruker iaf første dagen. (jeg brukte kun disse til jeg dro hjem. Prøvde meg på mindre med lite heldig resultat) Og så har de str. saba. Men ikke netting sånn som på saba, vanlig bind liksom. Helt greie til "vanlig" blødning. KAn være greit med et par "vanlige" bind, evt til hjemreise. Jeg trengte ingen. telekort: Man kan jo ta med, men går helt fint å bruke mobil der inne og går ut fra at alle er eier av en slik sak:) Er og kontakt ved senga så kan lade der. (må nappe ut lampa da men) Ellers.. De har nettingtruser der. Kiosk Klær til baby Klær til mor (skjorte, lang - kan være kjekt å ha med seg bukse..hehe) Tas bilde til avisen mandag og torsdag ettermiddag (mener det var da) Les i det brunaktige hefte om barselavd. som dere får. Står en del kurs og andre tilbud der. Og dagsplan o.l. Man er der ikke så lenge og man trenger i grunn fint lite. Tiden går med til amming, soving, spising, dusjing, besøk, samtale med jm og lege og det var i grunn alt man rakk:) Ja og huske journalen da jenter. Sett mange bag-lister hvor den ikke er nevt. Egentlig er det kun den man strengt tatt MÅ huske. Resten kan jo far komme med. Var noe mer jeg tenkte på da jeg starte tråden, men det har jeg såklart glemt Fyller på om jeg husker det. Ellers er det bare å spørre:)
Lille Sprell og meg Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 Hei du dette var informativt.. jeg skal på Ahus. Har vært på fødselsforberedend kurs på helsestasjonen, men lurte på om det er mulig å få noen omvisning på Ahus; det er jo et litt uoversiktlig sted om dagen..? Noen tanker rundt det? Når må denne bagen pakkes? er i uke 34 nå.
Fikk maibaby06 Skrevet 28. september 2006 #3 Skrevet 28. september 2006 Jeg fødte på Ahus, og jeg så en gruppe som var på omvisning på føde og barsel der. Sikkert bare å kontakte sykehuset/føden. Jeg var kjempefornøyd med både føde og barsel der, og de er veldig hjelpsomme med ammingen og ellers. Du får sikkert et flott opphold. Lykke til! Jeg pakket min bag i uke 36 tror jeg det var.
-MtG- Skrevet 28. september 2006 #4 Skrevet 28. september 2006 Hei på deg. Jeg vet ikke noe om omvisning, men det er veldig lett å finne fram til føden hvis du vet hvor du skal gå Ta heisen fre resepsjonen opp i 12. etg. Når du kommer ut går du rett fram til høyre. Der er det noen stoler. Over stolene er det en liten rød knapp som du trykker på og setter deg og venter på stolen til noen henter deg. De vil ikke at folk buser rett inn på føden for da er det ikke så lett å holde styr på hvem som er nye og trenger "kontaktperson". Håper dette hjalp litt ihvertfall:)
Molait Skrevet 28. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 28. september 2006 Spør jm ang. omvisning. Var en gruppe der når jeg fødte og. (naboen var på naborommet faktiskt, på omvisning altså. Sambo måtte ham mens jeg var til undersøkelse) Kan være greit med en tur. Dersom du ønsker det. Ellers er det greit å finne frem og har vel i grunn lite å si ift fødselen, med mindre du er urolig eller engstelig. Da kan det hjelpe med en tur og litt forklaring på hva som er hva. Lykke til:)
_svana_ Skrevet 28. september 2006 #6 Skrevet 28. september 2006 Informativt Molait :-) Ang. omvisning så fortalte ei jordmor meg at det bare var å ringe på dagen for å høre om man kunne ta en tur på kvelden (samme dag). Dersom de vet de kommer til å få en travel kveld, ber de deg bare ringe neste dag. Ellers så avtaler dere tid.
Molait Skrevet 28. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 28. september 2006 Jo og bag. Denne går fint å pakke samme dagen. Med mindre det blir hast/styrt/etellerannet. Som regel har man god tid fra man kjenner første tegna til man skal dra. Og man får jo ikke pakket hele uansett, med mindre man kjøper opp dobbelt sett av alle toalettsaker. Tips kan være å skrive en liste, slik at når man er i gang slipper å huske alt og "far" evt. kan pakke den for deg. Greit å finne frem en bag og pakke det som ikke trengs før da. Den kan jo bare stå i en krok å vente:) Jeg starta vel å pakke min en uke før termin ca. Pakket den ferdig samme dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå