Gå til innhold

Kan dette stemme...??

rose_007_har fått ei jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg hadde en teori om hvordan en kunne gjette hvilket kjønn barnet ble. Hun mente at de mest maskuline menn med endel kroppshår og kanskje litt tynne i håret hadde størst sjanse for å få jenter, og de som hadde mindre kroppshår og mer feminine hadde større sjanse for å få gutter. Det hadde noe med hvor mye testosteron de hadde i kroppen og at det førte til at de produserte evt mer "jente"-celler eller "gutte"-celler.

Så tenk på de dere kjenner som har fått barn, kan dette stemme??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Asså... vi er fire søsken. To jenter og to gutter.. jeg vet at pappaen min er pappaen til oss alle, og det samme gjelder mamma.. Så.. nei, tror ikke det der stemmer...

Skrevet

stemmer ikke for mine venner, teorien stemmer på et venne par, men ikke på to andre...så da vil jeg nok ikke tro det er så mye i det... MEn overtro er jo greit å ha når man skal tippe kjønn, men vil nok ikke legge så mye i det;)

Skrevet

Det sier seg selv at det ikke kan stemme, da veldig mange får både gutter og jenter....

Skrevet

Tror det er tull og tøys, jeg. Men husker at jeg også har lest om en undersøkelse der noen forskere mente at særdeles maskuline menn hadde størst sannsynlighet for å få jenter. Dette baserte de på en undersøkelse av menn med "macho" yrker, visstnok politi, flyger og noe innenfor militæret. Forklaringen deres var at naturen prøvde å undertrykke ekstremt maskuline gener ved at disse mennene fikk flest jenter. Finnes mye rar forskning. Tror ikke noe på det jeg i hvert fall:-)

Skrevet

Hun sa kun at det var STØRRE sjanse for det ene eller det andre ;)

se feks. på David Beckham, hehe...

Skrevet

Min pappa har endel kroppshår, men er ikke tynn i håret. Og han fikk bare jenter. Så der kan det jo stemme..

Men vakre "feminine" mann har fått jente han også. Nr2 vet vi ikke kjønnet på enda.. Han selv har tro på bare jenter, så der stemmer det ikke foreløpig..

Tenkte også på en onkel av meg, temmelig maskulin mann,, han har omtrent bare fått gutter (3stk) de klarte en jente på slutten.. Så der stemmer det ikke..

Nei, jeg har mere tro på å se på når man har sex i forhold til eggløsning jeg..

Forskere har slått fast at jentesædceller er utholdende og trege. Så de svømmer sent og overlever lengre.. Mens guttesædceller er raske svømmere men lever ikke så lenge. Så kos noen dager før EL blir jente og kun kos rett på EL blir gutt..

På meg stemmer det. For jenta mi ble til da vi hadde kos 3og2 dager før eggløsning, og så ingenting mere kos.. =0)

Skrevet

bare tull. vi har en jente og venter en gutt i februar..

Skrevet

Ikke for mine, Loise, sex hhv 6 og 4 dager før EL, og en gutt utenfor og en inni magen!

Skrevet

da burde det jo bare være like kjønn i søsken flokker med samme mor og far???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...