Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt en sånn "hoppehuske"? Kan ikke finne det i butikkene. Lurer på om det kanskje har gått ut av produksjon eller? Det er kanskje ikke så bra for babyene? Noen som vet? Skulle likt å hatt en sånn til nurket på 7 mnd.
*marekatta* Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 I følge min hs bør man IKKE bruke hoppehuske. Noe med rygg, fotstilling, og slikt. HS sa til oss at bruk penger på hva dere vil men IKKE HOPPEHUSKE.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 Det er skikkeli fy-fy å bruke. Sikkert derfor du ikke får tak i det. Ikke ulogisk at det er skadelig for en rygg som skal fungere et helt liv.
Gjest Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 Hei Hoppehuske er da ikke noe farlig for ungen..... Bare kjempe gøy!!! Du kan justere høyden på den. Vi henger den slik at bare tuppen på tærne til junior subber i gulvet. Du får kjøpt den på Babyshop, jeg var der for litt siden og kjøpte.
Beama Skrevet 26. september 2006 #5 Skrevet 26. september 2006 Alt med måte så går det nok bra.... er jo ikke snakk om å la babyen sitte i hoppehuske i timesvis... 5-10 min for dagen går helt fint. Snuppa kjeder seg fælt om dagene.. og trenger variasjon... og da får hun sitte litt i hoppehusken eller i gåbilen sin... Hun elsker det! er 7,5 mnd. gammel Kjøpte vår på www.rudo.no Vet at i Bergen har de på reflex på nordås...
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #6 Skrevet 26. september 2006 Hvordan kan du påstå at det ikke er farlig på grunnlag av at ungen din ser ut til å kose seg? Tror du det er uten grunn at folk blir advart av fagpersoner mot å bruke dette? Fagpersoner har ofte undersøkt og har kunnskap rundt temaet før de uttaler seg. Stoler veldig mye mer på det enn på enkeltmenneskers som snakker utfra "erfaringer" med ett individ. Håper ungen slipper ryggproblemer som voksen da... så slipper du å lure på om det var noe du kunne gjort annerledes. Sorry, klarer ikke å la være å være litt spydig etter sånne kommentarer.
Gjest Skrevet 27. september 2006 #7 Skrevet 27. september 2006 Svar til deg spydige...Nå er det faktisk ikke alle fagfolk som advarer mot hoppehuske!!!!! Vi har fått anbefalt dette til vårt barn som til tider har vært veldig krevende og trengt mye oppmerksomhet fra oss. Så lenge du er en voksen med sunn fornuft og skjønner at dette skal brukes med måte så er det ikke noe farlig. Jeg har selv sittet i hoppehuske og har aldri hatt problemer med ryggen.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #8 Skrevet 27. september 2006 Ryggproblemer som voksen.... For noe tull!!!! Det er ikke alle fagfolk som advarer mot dette, undersøk mer før du skyter løs!!! Hoppehuske er fin aktivitet for barnet i korte perioder
IdaJacobine Skrevet 27. september 2006 #9 Skrevet 27. september 2006 Hei, Vet at Basson har en som er rimelig og fin. Brukte en liknende da jeg var liten. Jeg elsket det og har ikke hatt vondt i ryggen en dag i mitt liv - ikke en gang da jeg var gravid! Jeg skal kjøpe en sånn til min goding, men jeg tror jeg henger den litt høyt i starten slik at hun ikke får hoppet, men bare gynger litt når hun spreller.
haenfindag! Skrevet 27. september 2006 #10 Skrevet 27. september 2006 Hei, vår basson hoppehuske er kjøpt på barn og utstyrs butikk. Lillegutt på 6 mnd storkoser seg der! Selvfølgelig ikke lenge av gangen men ca 10 minutter kanskje...
Mamma til verdens beste barn Skrevet 27. september 2006 #11 Skrevet 27. september 2006 Jeg spurte hs om dette i dag, og hun anbefalte sterkt å ikke bruke hverken den eller sånne rullegåstolsaker (husker ikke hva det heter). Dette fordi barnet er ikke sterkt nok til å ha den belastningen på skjellettet før det klarer å reise seg selv. Vi er finurlig laget gitt... Det er vel sikkert noe i at alt med måte, og ikke alle må bli skadet fordi de har sittet i hoppehuske, men hvis de på det sterkeste frarådet å bruke dette på helsestasjonen er ikke dette ett alternativ for oss. Hva med å la nurket ligge på en matte på gulvet mens du holder på? Eller sette den lille i vippestol?
*Magic* Skrevet 27. september 2006 #12 Skrevet 27. september 2006 Jeg personlig har aldri hørt noe om at hoppehuske er skadelig å bruke. Når det gjelder de gåstolvariantene, så har vi både lest og hørt at disse ikke skal brukes til barn som ikke har et fysisk behov for det (uten å gå noe nærmere inn på det). Hvis hoppehusken brukes riktig, så kan ikke jeg forstå at den skal kunne gjøre noe skade? For det første så skal ikke barnet være lenge i den av gangen, og alltid med tilsyn. For det andre så skal ikke barnet stå og belaste beina med hele kroppstyngden, for ved rett innstilling av husken så skal føttene (fotsålene) kun berøre gulvet.
*Magic* Skrevet 27. september 2006 #13 Skrevet 27. september 2006 Glemte jo helt å svar på det du spurte om... Du kan jo sjekke på finn.no, så kan det hende du får en pent brukt en til en billig penge.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #14 Skrevet 27. september 2006 Tusen takk for mange forskjellige svar.... må nok tenke litt mer på om jeg vil kjøpe den nå. Men tror jeg tar sjansen;-) HI
PMST Skrevet 27. september 2006 #15 Skrevet 27. september 2006 det skulle vel ikke være noe problem..vi skal ha en slik også..må bare finne en først... Det er no ikke slik at den skal brukes i timesvis hver dag.. Gi en lyd om du finner en da=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå