Gå til innhold

September: Hvor mange ganger sover de iløpet av dagen?

Anbefalte innlegg

Når snuppa vår begynte i barnehagen kuttet hun samtidig ut ettermiddagsluren sin, slik at hun nå bare sover på formiddagen (Vanligvis 1,5 timer). Tidligere pleide hun å sove 30 min på ettermiddagen også, men det ville hun altså ikke lenger etter barnehagestarten for 4 uker siden. Nå er hun ofte veldig trøtt og grinete på kvelden... lurer på om jeg bør mekke det til slik at det blir 2 dupper igjen... Da må jeg enten flytte litt på leggetiden, kanskje få ny våkne-tid på morningen, eller styre formiddagsluren litt... klarer ikke besteme meg

Hvor mange dupper for dagen har ditt lille gull?

Fortsetter under...

Jenta mi driver å veksler mellom 1-2 lurer for tiden. For det meste sover hun en god time på formiddagen ca kl 0930, og en halvtime-time ca kl 1500. Men det hender oftere og oftere at hun heller sover et par timer i 12-tiden. Det igjen har vel sammenheng med at hun ikke våkner 0630 hver dag lengre men er begynt å drøye til 0700-0730. (Hurra!!!)

Stresser ikke så mye med det foreløpig, skal jo være hjemme i et år til med novemberbabyen min, så hun får sove når det passer henne inntil videre.

Elias vaknar som regel kl 7, står upp o får lite mat. Leker fram till en liten sovelur allt i från 1030-12. Sen så leker han på o gør en massa bus fram till læggdags kl 19.

Han slutade att sova två ggr per dag då han var runt 6 mnd. Før mig spelar det ingen roll ska vara hemma ett helt år till med lilljenta som snart kommer. :-) Men tror han mår bættre av att bara sova en gång.. då han blir vældigt orolig på natten då han somnat två ggr mitt på dagen.

Etter at Trym begynte i barnehagen har han sovet en gang på dagen. Sov 2 lurer frem til da, en tidlig formiddag og en tidlig ettermiddag, og som regel ca 45-60 min per gang. Nå sover han altså bare en lur i barnehagen og sover da alt fra 1 til 2 timer. Hender han er litt trøtt på kvelden, men sjelden grinete, så det fungerer bra. Er jo stuptrøtt når han skal legge seg klokka 19, så sovner omtrent med en gang. -Og sover 12-13 timer før en ny dag starter. :)

enten sover han 1 time ca etter frokost kl.7 og 1 time etter mellommåltidet kl.13.30. eller så sover han (de dagene han ikke er stup trøtt etter frokost) en lur etter lunsjen kl.11 og frem til 13.30

Annonse

Ask driv og rotar litt, har enten ein eller to lurar for dagen. Kjem an på når han våknar og om han har sove godt om natta. Våknar han kl 6 søv han to gongar, våknar han kl 8 søv han ein gong.

Går ut ifrå at det kjem til å variere ei stund, då han gjekk frå 3 til 2 lurar brukte han laaang tid på å få ein ny soverutine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...