Gå til innhold

Hva skal dere oktobermammaer bruke i vogna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dere bruke voksipose, lammeullspose eller lammeskinn og dyne?

Jeg hadde tenkt til å ha lammeskinn i bagen og evnt bruke nøstebarn sin ullfrotte pose med armer på babyen hvis det er veldig kaldt og kansklje bare dyne over?

Hva tror dere om dette? Mitt første barn så vet egentlig ikke så mye om hva som er best.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte å ha nøstebarn sitt lammeskinn i bunnen også pose på babyen.. Er desembermamma jeg da, men tok meg den frihet å svare allikevel :-) Litt usikker på hva slags pose enda, håper på å få en i gave for det ønsker vi oss, men dun eller ull eller hva ikke veit jeg.. Har sett at mange bruker dyne også på vinteren, men jeg tenker som så at med en pose er man sikker på at det ikke "lekker! inn kald luft her og der... ?

Skrevet

Lammeullspose! voksiposene er så tungvinte.. lammeull regulerer også temperatur veldig godt!

Skrevet

Lamme skinns pose og vind trekket på vogna.. Når babyen er sånn kjempe liten kommer jeg nok til å ha et sånnt løst strikka merino ull teppe inne i posen sopm jeg pakker babyen inn i for å "fylle" opp.. Funka veldig fint forige gang.

Skrevet

jeg har kjøpt voksipose, men hører der er mange forskjellige meninger på hva som er best... mange mener at den lille babyen "forsvinner" nedi en voksipose, og at lammeskinnsposen er bedre til bittesmå...

det som er en fordel med voksiposen er jo at den kan brukes mye lengere... etter mine erfariger ihvertfall... jobber i barnehage å der bruker vi voksiposen på barn opptil 3 år, hvertfall... det kommer jo litt ann på str, men...:) Lammeskinnsposene er så åpene oppe rundt hode tli barnet når det blir større...

er et lite dilemma akkurat det der...:)

Lykke til..

p.s: det kan være lurt, uansett hvilken pose du velger, å legge inn et lite ullpledd el. lignende i fotenden av posen p.g.a kuldegrop inne i posen om den er mye for stor...:)

Skrevet

Jeg skal ha lammeskinn og dyne. Fyller på med ullteppe hvis det er kaldt, og trekket til bagen. Kommer jo litt ann på hvor kaldt det blir i vinter. Kjøper pose senere hvis jeg finner ut at dette blir for lite.

Skrevet

Har Simo vognpose og lammeskinn. Kan ha dyne oppå det igjen om det blir veldig kaldt. Og trekket som er på toppen av vogna.

Men er jo ikke så kaldt enda, så hvis baby kommer nå så holder det kanskje med teppe og dyne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...