Gå til innhold

Er i tvil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest og lest og snakket med mange. Vet ikke om jeg vil fortsette vaksineringen. Hva er riktig og hva er galt. På en måte føler man at man vil dette i tilfelle barna skal bli syke, men alt de slipper ved å ikke ta vaksine.

Jeg er så i tvil?

Kan jeg få noen komentarer både for å i mot.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig er ikke dette det rette stedet å finne ut hva som er riktig eller galt, for det er mange fanatikere her inne som tror at helsevesenet har rottet seg sammen for å gi barna livsfarlige vaksiner mot sykdommer som ikke er farlige, hvilket jo selvfølgelig er helt bak mål.

Sjekk Folkehelseinsituttet, ring dem, der får du saklig informasjon.

Og nei, de er ikke onde eller ute etter å lure deg og alle sm¨barnsforeldre, slik mange her inne later til å tro.

De er heller ikke lurt av legemiddelindustrien, for de har selv tilgang til det som er av forskning på området.

Skrevet

Vel. den som spør i denne tråden ønsker svar fra begge sider i denne diskusjonen så en heller latterlig kommentar fra innlegget over her som støtter seg til ekspertpannelet ved Folkehelseinstituttet og som kaller de som kommer med motsagn mot vaksinering for fanatikere.. hehe.

Personlig så er jeg for vaksinering, men er ikke den som støtter opp om å drive en kollektiv vaksinekampanje med småbarn som prøvekaniner. Jeg støtter opp om å vaksinere de som er redusert til å tåle de sykdommene man er så utrolig hysterisk for på denne vaksinesiden. Unger trenger ikke vaksinen mot kikhoste (den virker heller ikke) og kikhoste kan være farlig før fylte 3 mnd. Difteri er uten virkning og eksisterer ikke her i vesten. Polio er den største fake historien jeg har lest sammen med tuberkulose. Meslinger, røde hunder og kusma vaksiner, bør være et alternativ til de som ennå ikke har hatt sykdommen før puberteten. Hib er også en stor vits sammen med prevnar og stivkrampe. Men er barnet i en slik dårlig immunologisk tilstand, så kan man sikkert og bør vaksinere barnet for spesielt vannkopper, hepatitt-B, meslinger, rotavirus, DPT, Polio, MMR, prevenar, og alle influensavaksinene. Slik at barnet blir styrket i sitt immunologiske forsvarsmekansime.

Skrevet

Hei!

Jeg er i samme situasjon som deg, og vil anbefale deg å lese litt rundt på trådene nedover på siden her. En god del av innleggene har kildehenvisninger til nettsteder, bøker, blader, statistikker, hovedoppgaver etc. Det er et helt fag å sette seg inn i, og spesielt tungt i ammetåke...

Å påstå at det man gjør er det eneste rette, slik som "anonym med fagkompetanse" over her er overbevist om at han/hun gjør, blir vel litt snevert! Hadde vaksinasjon vært det soleklart rette ville vel neppe denne debatten ha pågått.

Jeg har stoppet vaksinering av mine barn, av den grunn at jeg sitter med altfor mange spørsmål ang vaksiner som fagpersonell hittil ikke har kunnet svare tilfredsstillende på. Men det er min vurdering, og hver og en må vurdere selv for seg og sine, og velge hvordan man vil tolke informasjonen.

Jeg tror det kommer til å bli satt mer og mer fokus på dette temaet i tiden fremover, bla fordi det stadig kommer nye vaksiner på markedet som man må ta stilling til om barnet skal få. Nå er feks diarè-vaksinen klar, snart skal vannkoppevaksinen inn i mmr-vaksinen, prevenar-vaksinen er allerede inne i vaksineprogrammet og hepatitt-B-vaksinen er også på vei.

Alt dette skal, i tillegg til de vaksinene vi har fra før, sprøytes inn i spebarn som ennå ikke har et ferdig utviklet immunsystem.

Tror det kan være lurt å sette seg inn i hver enkelt vaksine og se hvor aktuell den er for akkurat ditt barn.

Skrevet

Hva har personligheten med vaksinetema å gjør? Fakta er de samme de. Syns denne Dr. Yppert, har mange gode poeng i vaksinedebatten jeg.

Skrevet

Temmelig skremmende personlighet spør det meg, i forhold til hva jeg leste i linken! Bevis på fanatisk personlighet!? Er faktisk enig med at det er ganske relevant for graden av overbevisenhet fra vedkommende....

Skrevet

En mann som er frustrert over at noen har stjålet et nick er vel ikke en grunn til å betvile fagkunnskaper. Prøver du å flytte tema over på personer i en debatt? Her angriper du mannen og ikke ballen. Hold deg til fakta heller.

Skrevet

Takker så mye for flere svar her.

Har dyppet hodet mitt litt i tema og det er sååååååååååå mye. Og det er faktisk en sannhet i noe som ble skrevet ovenfor om div vaksiner. vaksine mot røde hunder tar barna pga gravide. Hib har det kommet en ny vaksine...off så mye og tiden går for fort.Har også utsatt veksinering en tid pga dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...