¤mamma¤ Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Kan dere kjenne hvordan bebisen ligger? Altså hvor hodet er f.eks? Er sparkene stort sett alltid på samme sted? Og hvor er det? Min gutt sparker veeeldig langt nede, altså helt nede der trusen er! Og litt lenger oppe av og til, men hovedsaklig der nede, nesten i underlivet.
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Min lille jente sparker både forut og bakut hun, noen ganger er det så magen hopper. Enda jeg bare er 23+4! Enkelte ganger kiler det langt nede i magen også. Har i følge ultralyden morkaken ned og inn mot organene så det er sikkert derfor jeg merker så mye utenpå. Hvor har du morkaka da? Hvis den ligger foran babyen så er det klart sparkene dempes. Noen ganger virker det som om hun tar spenntak og retter ut ryggen, det presser skikkelig hardt mot den ene siden og det gjør faktisk ganske vondt! Utrolig at et knøtt på et halvt kilo kan ta i såpass. Spent på å se hvem som kommer ut, for å si det sånn. Håper ikke hun er fullstendig hyper..
Tess/ januargutt Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 Hei Min gutt sparker også mye nede. Kan merke det andre steder innimellom også, men mest helt nede. Skulle tro han satt/sto rett opp og ned og bare sparket villt . Stakkars blæra mi klem fra meg
¤mamma¤ Skrevet 26. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 26. september 2006 Morkaken ligger bak, inn mot ryggen- det er harde spark:)
Bellen Skrevet 26. september 2006 #5 Skrevet 26. september 2006 Da jeg ført begynte å kjenne spark var det så langt nede på magen (rett ved trusekanten) at jeg umulig trodde det kunne være knøttet, men fikk jo se det med egen øyne når vi var på UL. Han likte seg visst godt i den stillingen for det er ikke før den siste uken (er 24+4 i dag) at han har begynt å skifte stillinger og jeg kjenner han sparker andre steder også. Til i begynne med var det bare papppa'n som fikk kjenne på sparkene, var ikke helt konfortabel med at noen andre skulle kjenne så langt nede på magen. Nå når han har krøpet litt høyere opp av og til er det litt enklere:)
Gjest Skrevet 26. september 2006 #6 Skrevet 26. september 2006 Harde spark nede ja. Av og til føles det ut som at jeg sprenges der nede, henter sparkene er på sidene også. Litt forskjellig. MYE liv er det iallefall, så de som sier at fostere sover 90% av tiden, glemte å beregne min lille..........
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 27. september 2006 #7 Skrevet 27. september 2006 Jeg er 26+4 i dag, og har også kjent sparkene langt nede. Ved trusekanten, og bare 5 cm fra skambenet... Så tror det er normalt jeg, har hørt flere som også har kjent spark så langt nede.. Eller så kjenner jeg ikke hvordan jenta vår ligger... Men det kjennes ut som om det er bena hun sparker med, for de er ganske kraftige de dultene der nede...
Cbabe med lille mannen Skrevet 27. september 2006 #8 Skrevet 27. september 2006 Min lille gutt sparker mye nede men også ganske mye oppe. Kan nesten kjenne han opp mot ribb beina. Jeg kan ogå kjenne ryggen feks. når han presser den ut mot magen min, så kan jeg kjenne han med hånden. Er ganske artigt =) Jeg er foresten 24+4
Nia07 Skrevet 27. september 2006 #9 Skrevet 27. september 2006 Min lille gutt sparker også bare nede, men det er KRAFTIGE spark. Jeg er veldig glad at jeg har morkake foran!!! Han jeg veldig aktiv, og de føles at at han liker ikke å følge "soverutiner" i heltatt. I natt følte jeg mer hvordan han ligger, når jeg prøvde å ligge halvveis på magen. På mandag var jeg på 3D UL og har sett hvordan han leker med fingrene sine,... så søttttt!!!!!!!!!!! Er 24+3 i dag!
nutri Skrevet 27. september 2006 #10 Skrevet 27. september 2006 min gutt sperker mer nede nå siste uken. Eller fekter han med armene? ikke vet jeg. Det er ikke så kraftig, men det er oftere enn oppe. Tidligere har det bare vært opps, på siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå