Gå til innhold

Oktober: heisann,noen med termin den 23.10?:o)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei!!!!

jeg er ny her og lurer på om vi kunne dele litt erfaringer og slikt:) hadde vært kjekt å høre hva kjønn dere får, hvordan svangerskapet har vært, hva slags tanker dere har omkring fødsel osv....jeg skal bli mamma for første gang i oktober,og gruer/gleder meg kjempemasse!!!:))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei - jeg har termin den 24. så regner med at det er nærme nok :) Er også førstegangsfødende og gleder/gruer meg også :)

Å være gravid har ikke vært like rosenrødt som jeg forestilte meg på forhånd, men jeg var veldig god form de første 6 mnd og var ikke kvalm en eneste gang. I det siste par mnd har jeg blitt gradvis med plaget med bekkenløsning og nå er jeg ganske frustert/lei pga. at jeg ikke kan røre noe særlig på meg (gå tur og dra på shopping er ganske utelukket).

Jeg jobber fremdeles, men har vært 50% sykmeldt siste par ukene, men på mandag har jeg min siste dag før permisjonen begynner og det gleder jeg med veldig til! Skal bli deilig å bare konsentrere seg om det spennende som snart skal skje og kanskje vil bekkenet roe seg litt med mer hvile.

Grudde meg mer til fødselen tidligere, men etter å ha vært på fødselsforbredende kurs og skaffet meg mye kunnskap om det som skal skje så synes jeg at det går bedre.

Vi venter en gutt forresten :o)

 

Hva med deg - hvordan har du det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

ja 24. er jo rimelig nærme da...:)

så bra at du snart går ut med permisjon! jeg er ikke i jobb nå,men er jo ferdig med utdannelsen.. så det er ganske godt.. tror ikke jeg ville klart å jobbe helt optimalt nå heller som magen er VELDIG i veien..;p..går liksom jo bare å venter...ei venninne har foressten samme termin som deg,får også gutt:) litt morsomt å tenke på... vi skulle gjerne visst kjønn men på ul kunne de ikke se det...

formen har ikke vært noe særlig:( ...var veldig dårlig(kvalm) de 4 første mnd. ikke merka så mye til bekkenet enda... men syns ikke det er så behagelig om natten lenger:) hva med deg? sliter litt med halsbrann også... spesielt om kvelden.

vi gikk på kurs ja, (glad for det:)) føler ikke jeg lærte så masse men.. blir liksom litt roligere da. men vet jeg kommer til å bli kjempestressa når ting begynner å skje... "oi, var det vannet som gikk nå, eller tissa jeg på meg?" *LOL*

 

hvor skal du føde da?? skal du ha bedøvelse?

 

kos at du svarte:)

 

-hovedinnlegger

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er også veldig spent på om jeg skjønner at ting har satt i gang, og håper jeg unngår falske alarmer for da kommer jeg til å bli skuffa altså :)

Jeg skal føde på Ullevål. Er veldig glad jeg fikk plass der siden jeg så og si kan se sykehuset fra stuevinduet mitt :o) Er beroligende å vite at det er så nærme. Har store ambisjoner om å klare å holde meg hjemme så lenge som mulig så jeg slipper å bli hjemsendt med 1 cm åpnng hehe.

Er veldig usikker på dette med smertelindring, var egentlig veldig innstilt på at jeg skulle ha ALT, men har blitt litt skeptisk til epidural etter å ha hørt mye forskjellig om hvordan man kan reagere på det. Jeg satser på å ta det litt underveis, se an situasjonen litt. Vanskelig å vite hvordan man reagerer på slike smerter som man aldri har hatt før!

 

Sover dååååårlig om nettene nå, det gjør vondt å snu seg og jeg må jo tisse hele tiden :o) Fikk et tips om å bruke silkelaken fordi det gjør det lettere å "skli rundt" i senga, men har ikke gått til det skrittet ennå :)

 

Hvor gammel er du forresten? Hva slags utdannelse har du tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jer er også førstegangsfødende og har termin 23. oktober : ) To dager igjen på jobb som lærer på 6. trinn og kan ikke vente med å springe hjemover fredag kl 13.30!!! Vi venter ei lita jente som skal hete Tiril. Bor i Stavanger. Har hatt et veldig greit svangerskap uten noen plager nesten!!! Ikke vært kvalm en dag og har følt meg veldig pigg, de siste ukene har det vært tyngre på jobb med litt vond i rygg og sånt, men kan vel ikke klage : ) Har hatt veldig mye kynnere fra uke 18 så jeg var sykemeldt to uker før sommerferien (moren min fødte tidlig med første ungen). Nå har jeg forberedende rier, spesielt på nettene og hodet er festa langt ned i bekken. Jm mente at jeg sikkert ikke gikk over tida, men en kan jo aldri vite... Syns det som nærmer seg nå er utrolig spennende, litt redd for selve fødsel men gleder meg enormt til å få en liten skjønn baby som er bare vår!! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

tror nok jeg kommer til å ha epidural..men vi får se...spørs jo hvor lenge fødselen vil holde på...gruer meg til å presse, ser så vondt ut ;) men i det siste har jeg også tenkt litt på lystgass. hørt noen som sier det er bra. men vet jo ikke jeg da, sikkert forskjellig meninger om alle type bedøvelser...nei en får jo bare ta det som det kommer,satser på at det går raskt! blir så dårlig ved tanken hvis det plutselig skulle stoppe opp og hodet blir sittende fast.. huff:( men men.. det er jo folk som er der og hjelper til, så har vi jo øvd på pusteteknikker og sånn.. ganske betryggende. hørtes bra ut med kort vei til sykehuset da, det har nok ikke vi:( men er bare et par mil så det skal vel gå greit, mannen skal være sjåfør så da går det unna:) ganske ivrig på pedalgassen.. ;p hehe:) jeg er 23, ikke så gammel da.. men gleder meg MASSE! og hvis jeg skulle trenge hjelp er jo svigermor i nærheten.. hun er god å ha.. ;) utdannelsen ble jeg ferdig med ifjor, hjelpepleier altså:)

mannnen min holder på å koke disse skjellene jeg fikk av jordmor nå!! han er så snill:) lurer på hvor lenge det er vanlig å amme jeg, er vel ikke så lenge eller? har du gått opp mange kg da? hvordan er humøret ditt nå som du er gravid da? jeg er ofte humørsyk...huff:( liker ikke disse hormonene jeg:) stakkars mannen skjønner jo ingenting hehe...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så koselig:)

jeg gleder meg såååå til å se hva det blir,gutt el jente! hadde en gutte-følelse lenge jeg,men nå vet jeg ikke...så mange som kommenterer at jeg har "typisk" jentemage..det skal bli spennende å se, jeg og mannen har vedda! hehe ;p heldig du er som har sluppe kvalmen da! hos meg kom den tidlig (uke 6 eller noe..) først brekninger om morraen, trodde ikke det ville være noe vedvarende men der tok jeg feil ja..;( jeg kunne aldri spise masse for da bare spøy jeg det opp igjen..

men heldigvis over det nå:) en ting til, føler meg skikkelig elendig til tider.. fikk fort kviser, ikke bare på ansikt, men rygg og bryst! så føler meg ikke superfin akuratt..:( noen andre som også føler det sånn?? eller er det bare meg????

hvordaner det med riene da? får du det ofte? huff, håper du slipper å gå over tiden... krysser fingrene for at vi slipper det!!

foressten, hvor skal du føde?

bare 4 uker igjen nå!! weeeeee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morro!!

hvordan har svangerskapet vært da? får du gutt eller jente? er dere ferdig med shoppingen da? her mangler vi kanskje det aller viktigste vnemlig stellekommode!! ;p har ikke bestemt meg for å kjøpe ny eller brukt. syns vi nesten må ha ny, men er jo fryyktelig dyre da.. ellers har jeg det meste..:) det kjekkeste var å shoppe tøy...alt det andre kom "nå og da" liksom.

skal visst til legen idag, veies og alt det der...huff...lei! hodet er kanskje festa nå.. syns det er veldig hardt der nede.. *håper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får en Lukas, så jeg håper de ikke har sett feil ja:) Svangerskapet har vært altfor langt!! er kjempelei.. samtidig som jeg vet at d blir travelt når den lille kommer, så jeg prøver å nye dagene innimellom alle vondtene:)

 

Er nokså ferdig med shopping ja.. har tatt d helt med ro, litt nå å litt da.

 

Har ikke fått i hus stellebord til badet nede men d kommer i løpet av neste uke. Har heller ikke sprinkelseng enda, den kommer også neste uke. Skulle d (håpe, håpe) skje noe før den tid så har jeg vugge. Hodet er ikke festet her nei.. han har akkurat snudd seg, så jeg er førnøyd med d. Ikke sikkert d festes heller siden dette er andre barnet mitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor på tirsdag og da sa hun at hodet nesten hadde festet seg, så når jeg skal tilbake neste uke håper jeg det har skjedd, er liksom det siste spenningsmomentet før selve fødselen føler jeg :)

I følge samboeren min så har jeg faktisk ikke vært noe særlig humørsjuk...bare mye trøttere enn vanlig. Jeg har gått opp 11 kilo til nå, håper vekten snart slutter å stige! Synes liksom det holder nå :)

 

Når det gjelder amming så anbefales det nå at man fullammer i 6 mnd og deretter begynner å supplere med mat. Jeg tipper jeg kommer til å amme i hele permisjonstiden og prøve å slutte med det når jeg skal tilbake på jobb.

Jeg er forresten 32 år gammel - har somla leeeenge med å få barn :)

Gleder meg veldig nå da...koselig å gå rundt her og se på alt utstyret som står og venter! Og nå har jeg bare to halve dager igjen på jobb! Hurra :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! Jeg har også termin 23.oktober og har innsett at det virkelig nærmer seg nå! Siste dag på jobb i morgen. Det skal bli deilig å ta det mer med ro. Har vært slitsomt å jobbe med masse kynnere og vondt bekken (og halsbrann og trøtt kropp etter søvnløse netter). Energien og humøret har ikke akkurat vært på topp i det siste, men jeg merker at jeg føler meg oppløftet med tanken på at jeg snart kan styre tempoet helt selv!

 

Vi venter en liten gutt og har to barn fra før. Var hos jordmor i dag og fikk konstatert at hodet ligger ned og hadde sunket godt ned, men det var ikke helt festet. Deilig allikevel, for det skal jo litt til at han snur seg igjen nå. Har vært litt spent på om mormunnen hadde begynt å modnes etter alle disse vonde kynnerne, men det hadde den ikke. Må nok bare innstille meg på å gå over tiden som jeg har gjort før. A v den grunn har jeg ikke så mye klart ennå. Har tenkt at jeg trenger noe å sysle med i ventetiden for ikke å gå på veggen av venting. De viktigste tingene har vi jo fra før, og jeg har kjøpt en del nye klær. Vasking av babytøy, og innstallering av alt sammen får jeg begynne på neste uke. Det skal bli koselig!

 

Blir spennende å se når dere andre føder! Jeg er innstilt på å bli den siste... Da blir alt annet en positiv overraskelse.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har termin den 23.10 :) Detter er min andre, og jeg var faktisk 23 da jeg født min første også :). Jeg skal født på ABC (Ullevål)for den andre gang, hadde en fantastisk opplevelse siste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal føde på sykehuset i Stavanger og forhåpentligvis flytte inn på hotellet etterpå. Siste dag på jobb i morgen, såååå lei nå så det skal bli en befrielse!!! Har handlet inn det meste, mangler bilsete, madrass til voggen og litt småting. Får ta det etterhvert. Har masse klær, hadde ikke kjøpt så forferdelig mye, men mannen min var på kurs i USA forrige uke og gikk rundt på et digert kjøpesenter hver ettermiddag. Kjøpte masse fint til den lille, helt imponert over hvor flink han var til å finne baby-tøy. Og bare dyre fine ting, er mye mer forsiktig med kronene jeg!!! ; ) Nå skal jeg legge meg og håpe på at det er en bedre natt med litt mer søvn enn det som er vanlig for tiden. God natt : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Nå ble jeg misunnelig altså..hehe.. er jo sikkert masse fint tøy i usa kan jeg tenke meg...var så heldig å fikk tak i vogge i nærheten av her jeg bor,den så litt slitt ut,men med litt hjelp fra mannen ble vi jo enige at vi kunne pusse den opp litt,så jeg beisa den i en lys beis..er utrolig fornøyd og ganske stolt:o) svigers har også kjøpt en nydelig dress,som bebisen kan ha på seg når vi skal ut og trille. oooh...kan bare ikke si hvor mye jeg gleder meg til å møte den lille nå!!!

var foressten på kontroll hos legen min idag...og hodet var IKKE festa seg helt...enda. men tipper det ikke blir lenge til..;) har til nå gått opp ca.10 kilo..så hmmm...er jo ikke all verdens,så skal ikke klage=)

god natt til dere alle, vi "høres"! :)

 

*klem*

 

-hovedinnlegger (trøtt nå ja:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også termin 23.10:)

Jeg bor i Trondheim, men skal føde på Lillehammer. Dette blir min første, og jeg både gleder og gruer meg masse.

Venter en gutt, så håper de har sett rett på ultralyd, for nå begynner det å bli mange blå ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten hatt et veldig greit svangerskap. Ingen plager av noe slag. Så føler meg veldig heldig slik. Visste heller ikke at jeg var gravid før uke 20 da.. Så tiden har gått fort:) Han har ligget med hode ned hele tiden. Satser på at jeg føder på/litt etter termin. Går på skole, og har nok å gjøre der for tiden, men 15. okt reiser jeg hjem til mamma. Så han får ikke lov å komme før da iallfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se andre med termin samme dag:) og ikke minst som skal føde i stavanger:)

 

Pemisjon starter på mandag ja.. har gått fullt sykemeldt jeg siden juli så jeg har hatt god tid til å forberede meg. Skjønner egentlig ikke at d er mulig å fungere i jobb inntil 3 uker før fødsel!

D hadde ikke jeg klart..

 

Dere som skal ha "80% permisjon" hvilken dato har dere regnet ut at dere er tilbake i jobb?

Hvis jeg husker riktig så skal jeg starte 21.aug, da skal pappaen ha 6 uker, andre som er kommet frem til den datoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ferie fant jeg ut at jeg skal begynne 1. oktober. Det stod det i papirene jeg fikk fra trygdekontoret også. Akkuratt ett år til fra i dag : ) Deilig følelse!!! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kilo var ikke verst, her har det blitt 18 kg til nå ; ) Føler meg ikke så stor og alle kommenterer at det er jo bare mage, men det er det altså ikke : ) Gleder meg også en masse til å treffe den lille som har bodd inni magen min så lenge. Lurer på hvordan hun ser ut, hvem hun ligner på og bare oppleve å ha en liten baby som er bare vår og er totalt avhengig av oss!!! : ) Men gruer meg til selve fødselen, tenker bare på det som kommer etterpå og prøver å glemme det jeg skal gjennom før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har kke bestemt helt ennå hvor lenge, men vurderer kanskje å ta to år i perm... litt fristende igrunnen, men får jo se an litt:) dessuten er jo mannen i full jobb så ;)

er i fin form for tiden, men veldig trøtt om dagen.:) og de to siste dagene har det hendt at jeg faktisk har spydd.. er fremdeles litt små uggen, spes om morraen. ikke særlig deili..:( mat lysten er heller ikke mye å skryte av... vel.. ellers har jeg fått et kvise-sammenbrudd... hehe..en smule irriterende. hadde to uker der jeg var fin i huden,trodde det ville holde seg sånn. men neida....:) ser ut som ei kjøttkake!! ;p

torsdag er det lege-besøk igjen. litt deilig med hyppigere kontroller.

ei venninne ble innlagt i helga, er så kjipt:( blodtrykket hadde steget en del så hun var i faresonen for svangersk.forgiftning...så er ikke bare bare nei.. men sånne ting MÅ jo tas alvorlig og. venter på tlf fra henne idag. spent på hvordan det går...

 

-hovedinnlegger -3 uker igjen:) weeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...