Gå til innhold

Nattevakter...


tingeling81

Anbefalte innlegg

Nokon som veit korleis det er å jobbe natt når ein er gravid? er det skadeleg?

Sist eg var gravid fekk eg beskjed om å ikkje jobbe natt etter veke 25, men virkar som det varierar frå jordmor til jordmor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobba natt fram til uke 7 eller 8 tror jeg, og det holdt på å ta knekken på meg. Jeg ble sinnsykt kvalm, spydde hele natta og det tok dagevis å hente seg inn etter natt-turnus. Har nå vært sykmeldt pga kvalme i over en mnd fra denne jobben, og har nå i praksis sagt opp fordi jeg kjenner det blir for mye (jobber dagtid et annet sted).For meg funket det i alle fall dårlig, men jeg kjenner andre som har fått det til helt greit da.. spørs vel hvilken form man er i generelt. Men ideelt er det vel ikke uansett, det er veldig anstrengende da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg hører egentlig til på 3trimester, men har litt erfaring på akkurat dette området da...

 

Jeg har jobbet nattevakt frem til uke 28, er sykepleier og har jobbet i en bolig med fysisk og psykisk ytviklingshemmede barn og ungdom, dette har gått helt fint. Har også vært alene på jobb alle nettene, men det er klart dette er en bolig der alle stort sett sover om natten og det eneste jeg har gjort har vært litt natta synging, vasking av klær, baking og små pusling i huset.... Det er definitivt ikke som å jobbe på sykehjem eller sykehus, synes jeg da!

 

Jeg har jobbet i denne boligen i mange år og kjenner både barn og ungdommene godt så det er klart det er en stor trygghet når man går alene på natt som gravid...vet jo hva jeg går til. Men det ble litt hardt å holde seg våken etterhvert så i det siste har jeg jobbet 30%dag i stedet, du kan jo snakke med legen og sjefen din hva de kan gjøre for deg. Jeg fikk tilbud om mer administativt arbeid, men jeg liker best å jobbe med de herlige menneskene rundt meg.

 

Uansett lykke til håper du får et flott svangerskap!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg jobber 64% natt, og er 11 uker på vei. For min del så har det vært ganske trasig å jobbe natt nå. Er så utrolig trøtt, og det tar på alle krefter jeg har. Regner med jeg blir sykmeldt etterhvert. Jeg vet også at det har blitt forsket en del på nattjobbing og graviditet. Det sies at det er 3 ganger så stor sjanse for å ta abort med en sånn jobb.

 

Hvis du er nervøs for å jobbe natt mens du er gravid, så syns jeg du skal snakke med sjefen din. Han er pliktig til å finne annet arbeid til deg imens du er gravid. Det sier seg jo igrunn selv at det ikke er bra....å snu døgnet opp og ned i mente.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 45% nattestilling, i tillegg til at jeg studerer fulltid (+ helgestilling). Jeg er utrolig kvalm og trett om dagene, så jeg har vært sykemld fra nattestillingen i 3 uker, stillingen er også veldig psykisk krevende da jeg passer ei lita jente på 2 år, og det går ikke godt overens med mine hormoner. Jeg regner med at jeg må si den opp, da det blir for mye, nå bør jeg sette skolen foran alt for å ikke miste ett helt år.

 

Vet ikke om en har krav på svangerskapspenger i min situasjon? Arbeidsgiver kan sikkert finne annet arbeid til meg på dagtid, men det vil ikke passe for meg da jeg studerer;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 50% nattstilling på sjukehus, temmeleg aktiv avdeling eigentleg. Synst forsåvidt det går greit så langt. Det verste er vel eigentleg å snu igjen...Med ein liten gut på 14 mnd... Så visst eg jobbar natt til mandag, så må eg rekne med å måtte stå opp kl.7 tirsdagen. Slit litt med det då. Er så trøytt for tida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...