Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Syns alle snakker sånn om det å legge på seg og bruker nedsettende og negative ord når de snakker om vekt.. Trådene rundt en viss person inne på skravlesiden har gått ganske innpå meg, selv om jeg later som det ikke bryr meg til de jeg snakker med. Er ikke det den personen selv sier som er plagsomt, det er det alle andre sier, at ho er FEIT selv når ho veier 75 kg eller hva det nå var..Hva gjør det meg da?!? En megadundre som ikke er verdt noen ting? Alle sier at de ikke tror jeg veier så mye som det jeg gjør...og det er jo "godt" å tenke på, for min egen del... Gikk ned 13 kg i fjor, hardt blodslit og mye jobbing....Trena og trena.. Nå har jeg akkurat bikka +10 kg - er i uke 30. nå og nåla har passert 100 kg... Hver eneste dag tenker jeg på at jeg legger på meg, og at jeg blir feit igjen, og stresser med det. Merker at pulsen stiger som rakkern når jeg skal til jordmor, og selv om ho ikke fokuserer noe særlig på vekta så kjenner jeg at det er der hele fokuset ang svangerskapskontrollene ligger..HVOR mye har jeg lagt på meg nå liksom? Hvor svak har jeg vært denne mnd? Blir sliten av dette jeg, klarer ikke kose meg med det å være gravid- fordi jeg føler det forventes at man ikke skal legge på seg... Måtte bare få ut noen tanker...
Gjest Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 skjønner deg godt.. jeg går på skolen , helse og sosial, så i går skulle vi skrive opp alt vi hadde spist i løpet av 3 dager, og så så hun direkte på meg og sier.. og prøv å vær så ærlig som mulig. akkurat som om jeg ikke skulle skrive opp det jeg spiste, for jeg spiser jo sikkert bare snop siden jeg er så feit.. ærlig talt...
to tette og ei badehette:o) Skrevet 28. september 2006 #3 Skrevet 28. september 2006 Akkurat nå bobler det inni meg, for jeg har nettopp opplevd helsevesenet som,sorry uttrykket, jævlig fordømmende. Jeg er i uke 30 og veier 132 kg, var inn på føden sist søndag pga vondter. CTG sa at jeg hadde rieaktivitet, men legen som kom inn for å undersøke meg var kun interrisert i hva jeg hadde spist dagen før. Hun presterte å si: du har vel spist pizza du? Jeg ble så paff at jeg holdt på å tippe av stolen. Jeg sa jeg hadde spist pølse og potetmos (noe vi spiser kanskje en gang i mnd). Fikk til svar at det var derfor jeg hadde vondt. Hun kunne si at det var ikke rieaktivitet jeg hadde, men sterke kynnere pga pølser og p.mos. Ble så skuffa for jeg har jo gått med vondter i flere uker. Det ble ikke sjekket åpning eller noen ting. Fikk en 15 sekunders ul, så så vidt barnet, med følgende svar: her er barnet, her er foten det har det bra. Skulle til jordmor dagen etter for kontr, og fikk det samme evinnelige maset om mat og kosthold.Denne talen holder hun hver gang jeg kommer på kontroll, men denne gangen sprakk jeg. Spørsmålet jeg stilte henne var: Hvorfor er det liksom ensbetydende med at overvektige sitter og spiser kliss hver dag? Svaret jeg fikk: det er jo ikke det. Sitter her og er flyforbanna ennå. Hvorfor skal slike folk ødelegge det fineste som skjer med kroppen vår, nemlig det å gå gravid? Neste kontroll har jeg bestemt meg for å nekte å bli veid på. Nå får de jaggu meg fokusere på noe annet. Jeg er sunn og frisk, går en time annenhver dag, har en gutt på 18 mnd som jeg er ute med hver eneste dag. Men dette vil hun ikke høre på. Nei pinadø, en får feie for sin egen dør først.....
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg skjønner godt hva du tenker.. Jeg hadde startvekt på 92 kg når jeg ble gravid.. gått opp en del det siste året pga mye vondt i hodet og lite ork.. så kiloene kom på.. hadde jo tenkt til å ta disse av før jeg ble gravid.. men så ble jeg gravid litt fortere enn jeg trodde.. Og jeg tenker veldig mye på vekt.. VELDIG mye faktisk.. og jeg kommer også til å veie over hundre.. og jeg blir nesten kvalm ved tanken.. har ikke lyst til å se stor og feit ut.... uff..
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 jeg skal love deg at alt er godt ment fra jormors side. Hun tenker på det beste for deg og barnet. Det er ingen tvil om at så mye overvekt kan være et problem under fødselen også. Du må gjøre det beste ut av det. Ikke la deg trekke i negative tanker. Det gjør du ihvertfall selv. Vær glad for den du er og kroppen din. Si til deg selv, at du kan gå ned noen kilo etter fødselen. Går ann å ha mål da også. Kos deg den siste tiden med babyen i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå