Gå til innhold

sykemelding - et nederlag...

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk sykemelding i dag, er 16 uker på vei. Ble 50% s.m i 3 uker og har litt blandete følelser rundt det. Føler det på en måte som et nederlag og ikke kunne jobbe fult, det er på en måte prestisje i det å være i toppform under svangerskapet. Lurer på om jeg skulle ha presset meg mer, var jeg rask til å "kaste inn håndkleet"?? Kan jo nevne at grunnen til at jeg ble sykemeldt er at jeg har lavt blodtrykk og jernmangel og dermed har hatt flere besvimmelsesopplevelser (holdt på å besvime på jobb noen ganger). Hva sier dere??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6461569-sykemelding-et-nederlag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sier: ingenting er verd å ta en sjense ifht ditt velbefinnende og babyens vel. Det er en grunn til at du er sykemeldt. bruk tiden til å ta det rolig, ikke ha dårlig samvittighet. Kanskje går det over etter litt ekstra hvile slik at du kan komme tilbake igjen i fullt etter de tre ukene. Det er greit at vi er gravide og at det ikke er en sykdom(tror det er et ordtak som heter noe slik), men det er viktig at de som trenger det blir tatt alvorlig. Leste en plass at et svangerskap kan sammenlignes med å bestige mt everest... dvs det er slitsomt og ikke noe vi gjør hver dag:)

Lykke til

Kjære deg!

Prestisje??? hallo?!?!?!

Helse først missy...

Jeg også er gravid og sykemeldt, 100%.. skal over på fødselspenger neste måned fordi jeg ikke kan gå tilbake i jobb før etter barnet er født. har ikke ofret den prestisje greia et dugg ihvertfall... Helsen til barnet og meg først..

Ha god samvittighet du ... det er det beste for både deg og barnet :)

Nei det er ikke et nederlag!! Var sykemeldt i forrige graviditet fra uke 9 og ut svangerskapet pga bekkenløsning.. Og jeg kan love deg at det var verdt det! I første svangerskap jobbet jeg trass onde hofter og verkende ben.. Noe jeg har fått svi for senere. Kunne i en periode på flere år ikke være med på mye pga av at bekkenplagene mine var for store. Det er ingen som takker deg for at du ødelegger din helse for jobben. Tenk på deg selv og nyt graviditeten!! :))

lavemeg, det var utrolig festlig! :-) Gjør noe da for h*! Menn er ofte veldig løsningsorientert, rart han ikke hadde en "løsning" til deg også.

Sånn ellers så er jeg ikke sykmeldt og har foreløpig ingen store plager, men kommer de så har jeg ikke tenkt å presse meg, selv om jeg vil syns det er trist å gå hjemme alene istedet for å være på jobb. Har aldri sett ned på noen som er sykmeldt under svangerskap!

Annonse

I mitt første svangerskap var jeg sykmeldt først pga ekstrem kvalme, deretter pga belastningsmerter. Jeg ville jobbe, fordi "graviditet er jo ingen sykdom", men legen min sa NEI!!!! graviditet er ingen sykdom, men en tilstand som kan føre til at man blir syk. Jeg fikk beskjed om å tenke på meg selv og babyen, jobben klarte seg bra uten meg.

Nå skal jeg ha nr 2 i mars, og har igjen blitt sykmeldt, ville jobbe men legen sa nei. Så nå kjeder jeg meg hjemme, men vet det vil gå over etterhvert, så jeg har et håp om å kunne begynne å jobbe igjen om en stund.

Det går ikke ann å gå rundt og ha dårlig samvitighet fordi man er gravid og sykmeldt, man må kunne leve etter at babyen har kommet også, da trenger mann masse overskudd, så det er greit å prøve å bygge opp litt, ved å ta det med ro i svangerskapet.

Jeg er i full jobb da.., men har hatt fri i dag, og det var så deilig!

Skal til legen i morgen, vet jo om bodtrykket og høy puls..men jeg gruer meg for å si til sjefen. han har som sagt god peiling(øh..not) på graviditet, og da skal man helst jobbe dobbelt virker det som.

Han hadde forresten en løsning på det lave blodtrykket.. spis skikkelig sa han. BRA RÅD!!! Puh..

Hei!

Jeg er også 16 uker på vei og ble sykmeldt i går, av samme grunn som deg, lavt blodtrykk og flere nesten-besvimelser på jobb. Jeg tror nok at det er bedre for både deg og barnet at du slapper av, så får du heller håpe på å bli bedre slik at du kan begynne på arbeid igjen! :)

Hei!

Jeg ble sykemeldt i går,,,(uke 18+6)

Jeg synes det var ille å komme på jobben med sykemelding...

Jeg føler meg jo frisk og rask med unntak av at jeg har noe vondt i magen...

Men nå er det ikke min stahet som får stå i fokus-må tenke på å gjøre alt riktig slik at dette går bra!:)

les det du skriver på slutten, og snu det.....tenk deg at du fortsetter på jobb da, med flere besvimelsesopplevelser:

du kan falle og slå deg helseløs

du kan skade barna

du kan skade barnet ditt i magen

du sliter ut kroppen din

hvor ser du ikke gode grunner nok for å ta det roligere i hverdagen, for ved å ta det roligere tar du nettopp vare på deg og barnet ditt, og klarer å kanskje få til et flott svangerskap. vær så snill å ikke føl at det er et nederlag å kutte ned på jobbing via sjukmelding, tenk at du skal ta vare på deg og ikke minst barnet ditt i disse viktige månedene framover

synes du gjorde et kjempelurt valg jeg, og lov meg at du ikke sitter med dårlig samvittighet for dette, for det har du absolutt ingen grunn til:-)

lykke til videre, og håper du får tatt det litt roligere framover, og at besvimelsene ikke kommer så ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...