Gå til innhold

Ang. multivitamintabletter


Maigutt07 + maijente10

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte multivitamintabletter på helsekosten idag, det var vitamintabletter spesielt for gravide.

Men så så jeg på innholdet at de inneholder litt jern, og så har jeg lest et sted at man ikke skal ta dette med mindre man mangler jern og har fått påvist dette via blodprøve hos legen. Men tablettene er jo spesielt for gravide (og spes. i begynnelsen av svangerskapet sto det), så da kan det vel ikke være noe farlig allikevel med den jernmengden som er i tabletten?... Eller?... Noen som vet?...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I de mengdene det er snakk om i multivutamin tror jeg ikke det er farlig. Jeg tar gravitamin. Gjorde det i forrige svangersskap også. Ble satt på en spesiall jern kur i slutten av 2. trimester den gang. Da var det helt andre mengder enn i de multivitaminene. Men spør lege/JM, om du er usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok så lite at det ikke er farlig, og de fleste gravide trenger jo litt ekstra jern. Det de advarer mot er å ta ren "jernkur" uten å sjekke om man trenger det, da kan det bli for mye jern. Men det er et lite jerntilskudd i de fleste multivitaminer, akkurat som det var i brunosten tidligere. Og vi spiste jo brunost uten å sjekke jernlagrene våre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!! Er så redd for å gjøre noe galt skjønner dere:o) Men de er nok trygge i og med at de faktisk er spesielt for gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...