Gå til innhold

kam melka mi ha for lite næring?

Anbefalte innlegg

lillegutt har begynt å gå ned i vekt...gikk veldig fort opp i vekt i starten,emn går nå nedover...

alle i familien maser om at eg bør ta en melkeprøve for å se om d e noe galt med melka mi, pga noen di kjenner hadde ikke næring i melka si,så babyen hennes gikk masse ned i vekt...

kan det være for lite næring da?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6461198-kam-melka-mi-ha-for-lite-n%C3%A6ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel. Nja. Det finnes en versjon der man har så masse melk at barnet aldri kommer til fløtemelken på slutten. Og da kan det bli sånn. Så la oss finne dette ut:

Har du fremdeles melk i store strømmer? Tar barnet allikevel toppen av begge, eller ligger det ofte og kosesuger lenge? Kjenner du av og til en mild stikking i brystet mens du ammer (utdrivingsrefleksen)

Har du pumpet et bryst? Hvor mye melk får du lett ut? Etter melken har stått i kjøleskapet i noen timer, er det et godt lag med noe hvitt på toppen?

Er barnets avføring tidvis gul med hvite klumper, eller er den hele tiden som spinat?

Er barnet glad og fornøyd?

har vel passe med melk...hadde masse før, men stresser en del pga vekten hans nå,at det har blitt litt mindre...men han spiser veldig ofte, dag og natt...

han kosesuge masse på slutten ja...og han har hatt feil sugeteknikk fra begynnelsen...tar ikek "hamburgertak", men super heller til seg brystvorten som om den var spagetti!!kjnner ikke utdrivniingen i di siste ukene nei,,,kjente det alltid før,,,og da var det veldig mye stikking også...

når eg pumper får eg ikke ut så mye...har bare pumpet på kveldene da, og da får eg ut ca 40-80 ut...har noe melk i kjøleskapet nå, og der er det masse kvitt på toppen ja...

han har ikek bæsja på 6 uker nå, så vet ikek hvordan den er nå...har snakket med leger om dette ja...før var bæsjen gul og masse....

han er alltid blid og fornøyd=) ligger og spreller og babler hele tiden, og sjarmerer alle=) bare småsutring når han er trøtt, og grining når han er overtrøtt....aldri grining eller sutring ellers...lett å få til sengs også=) både dag og natt...

takk for hjelpen=)=)=)

Da er det ikke næringa, men kanskje mengden. Og baby er kanskje en beskjeden liten kar. Forsøk å legge til oftere, og også minst en, gjerne to om natten. Så får dere mer melk snart. Har han fem gode våte bleier per døgn får han nok væske.

takk for svar=)

en kan ikek miste melka sånn plutselig? han spiser ofte...hvertfall på dag og kvedld,,,tenkte eg sko ha et par netter nå da eg tar på vekkerklokke og ammer han et par ganger ekstra på natta....har prøvdt masse for å få mere melk....alkoholfritt øl, amme-te, havresuppe, havregrynsgrøt...noen flere tips? hjelper kanskje ikek så mye at eg stresser en del om dagen da...hehe ...

Annonse

takk=) leste nettopp gjnneom den=)

men kan det bli mindre melk om en driker mye? eg har alltid ei flaske vann i nærheten, og fyller ofte på den hele dagen...drikker til og med om natta, for e konstant tørst....kan det ta skade det da? trudde d bare var bra å drikke masse eg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...