Gå til innhold

begynner å gå opp for meg...


simasefa -8 juni-

Anbefalte innlegg

at jeg er gravid!!! har tatt 5 (!!!!!!) tester nå (billig tester) og de blir bare sterkere og sterkere hver dag:) hm.. er bare 3+5 om jeg har forstått det rett... noen andre som har det sånn?-- "at er dette virkelig sant?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! Hadde det akkurat som deg. Testet også positivt da jeg var 3+5.

De første ukene gikk så sakte. Nå er jeg i uke 11 og føler at tiden går fortere selv om formen er elendig. Det er noe å bekymre seg for uansett; symptomer eller ikke symptomer.

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn, testet positivt igår. Har aldri vært gravid, så det var helt sykt å få positiv test, selv om vi har prøvd i 6pp og jeg liksom var innstilt på å bli gravid. Og så fikk jeg litt sånn "nå er det ingen vei tilbake"-angst... og angst for å bli veldig dårlig, ikke greie svangerskapet og bli en elendig mor... Positiv ja..øhh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke denne gangen, men har vært der ja. Nå viste jeg det bare, men er rart likevel. I dag er IKM dagen min (testet positivt på søndag) og det er løyent å gå på do og så kommer det ikke noe blod, hehe.. Du slår meg med en dag da, jeg er 3+4 i dag. Av og til må jeg bare stoppe opp og smile for meg selv, er så deilig å være gravid igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hi hi:) ja jeg også går rundt å smiler:) jeg har ei jente på tre år, så jeg visste egentklig at jeg var gravid allerede forrige fredag/lørdag- fikk "akutt bekkenløsning" helt samme smerten som jeg hadde forrige svangerskap...(må da være festesmerte- ble faktisk totalt invalid i flere dager..) testen ble ikke positiv før en uke etterpå:) har testet hver dag siden lørdag da.... og ja- jeg også fikk litt sånn: oi, nå er det ingen vei tilbake ( måtte gud forby)- er student jeg da- allerede bekymret for hvordan svangerskapet skal bli:) bekymre bekymre:)

men likevel:

 

JIPPIJIPPIJIPPIJAJJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

gratulerer til dere også da!!!!! kjempe gøy å få svar da:)

(første gangen jeg legger inn innlegg)

 

tihi!!!! glad ja !! tihihihi!!! GRAVID?!!!!!??!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke herlig????? :-)

 

Sliter med samme bekymringer osm deg, er også student og kan ikke ta permisjon heller, så det kan bli veeeeeldig travel neste høst aner det meg med to små gutter (de er 2 og straks 4 år nå) og en liten baby på en gang, men alt går vel har vært ute i hardt vær før og vet at jeg kan når jeg bare setter viljestyrken inn på det. Går nok bra med deg også skal du se! Vi klarer alt vi må :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så ari at du sier det:) det ble mottoet mitt da jeg gikk gravid med jenta mi og har vert det siden: JEG KLARER ALT JEG MÅ:)

Men likevel bekymrer jeg meg da, for på studiet mitt ( førskolelærer på høyskole) er det nesten bare obligatorisk undervisning, og i tillegg har ledelsen funnet ut at på dette semesteret frem til jul skal vi ta 37 studiepoeng!!!( 60 studiepoeng pr år er vanlig- 180 studiepoeng for bachelorgrad) og jeg har fått beskjed om at fravær er fravær og da kan vi risikkere å ikke få gå opp til eksamen:( ( tilogmed om fraværet skyldes at jeg er hjemme med barnet mitt om hun er syk)

 

Sånne ting gjør meg stressa... noen råd til meg hvordan å "tenke"/gjøre for å slappe litt av i forholdten til dette? ( hadde bekkenløsning forrige svangerskap og måtte gå med krykker- jeg har hatt bekken vondt fra dag en nå..... bekymre bekymre... fravær=ingen eksamen...

 

ble litt langt dette her da men:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei. for et år siden ble jeg ferdig utdannet førskolelærer. i min klasse var det mange gravide og noen hadde små barn fra før og skolen la mye tilrette for dem... forklar dem situasjonen. kanskje du kan utsette noen fag og ta dem senere??? det er ingen som forlanger at du skal gjøre alt på en gang. de fleste i klassen har sikkert bare seg selv å tenke på, men du har barn.

 

jeg tok to tester på fredag og begge ble positive... jeg kan enda ikke tro det. det er så utrolig rart å tenke på at jeg skal bli mamma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei spent!!! gratulerer:)

sant det er rart? tihi!!! jeg elsker denne følelsen:)

tusen takk for svaret, det hjelper:)

 

men en ting som gjør ting vanskelig nå også føler jeg, er at i år jobber vi hele tiden i treer grupper med arbeidskrav som overlapper hverandre ( skal ha 17!!!! frem til jul..- pluss eksamener) om jeg er vekke mer enn en dag, drar jeg med meg de to andre på gruppa mi som rissikerer ikke godkjendt på arbeidskravet pga meg..... :(

Siste uka er et eksempel på dette...

gruppepress i overført betydning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...