Gå til innhold

Vi som går høygravide i jula

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet noen av dere hvordan det blir med kontroller i romjula? Jeg har regnet med fram til når jeg skal ha kontroller, ut fra hvor ofte de har kontroller her, og jeg skal til kontroll midt mellom jul og nyttår egentlig. Sambo mente at vi mista vel den kontrollen siden de sikkert har ferie da, mens jeg mente at høygravide meg (på det tidspunktet) må da få kontroll når det er mindre enn 3 uker til termin (har termin 15. januar).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke hvordan det fungerer. Skal på kontroll 20.okt og 20.nov. Så skulle jeg få en time rett før jul en gang snakket jordmor om, da skulle vi snakke om fødselen osv... Jeg har termin på nyttårsaften

Skrevet

Man får jo ultralyd i romjulen.

En venninne av meg fikk det i fjor da hun ventet baby.

Skrevet

Jeg får kontroll i romjulen! Skal torsdag 28.des. JM sa at de IKKE tok ferie på legekontoret...Jeg går hos privat gynekolog som har JM tilknyttet, i Oslo.

Skrevet

Vil vel tro at de tilrettelegger det så du får dra like før eller etter jula? Sjekk med jordmor/lege når du er der, dette vet de best :-)

Skrevet

De kan jo ikke la alle gravide i stikken midt i sluttfasen:)

Skrevet

med min forrige hadde jeg termin 29/12 og jeg hadde kontroll i romjula. tror alle slike kontor har åpent unntatt på helligdagene.

Skrevet

Ok, det høres betryggende ut..

Da avtaler vi kanskje time for det når jeg skal til legen igjen i slutten av oktober.. skal til jm igjen i november så.

Skrevet

Sist jeg var gravid var jeg til kontroll på selveste nyttårsaften : )

Vi får nok de kontrollene vi skal. Da hadde jeg termin 11. januar og nåhar jeg termin 10 februar. Så jeg blir nok ganske høygravid denne jula også!!

Skrevet

Det med kontroller og jula hadde jeg ikke tenkt på gitt! Det som har engasjert meg er at vi ikke skal feire juleselskap hos oss i år, har termin 01.01.07. Syntes det er deilig å slippe å stelle istand til juleselskap dette året hehe:))) så i år feirer vi hos svigerinna eller hos min mor. Men tilbake til kontroller må jo vi som er høygravide i julestria bli fulgt opp på lik linje med de som har termin ellers i året, hvis legen min stenger i romjula får han ordne så kontrollen blir utført på sykehuset da hehe:))))

Skrevet

Jeg får kontroller i romjula ihvert fall :) termin 8.jan forrestn.

Skrevet

Siden de har mindre kapasitet i jula skyver de sikkert datoene på de som er tidlige i svangerskapet og ikke på oss fødeklare.

Skrevet

Hos oss har de bare ei jordmor på vakt uansett tror jeg, så det spiller liten rolle om det er romjul eller vanlig uke :) Har sine fordeler å bo på et lite sted innimellom!

Skrevet

Ok, takk for betryggende svar, damer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...