Mamsen med lillemor i magen Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Min kjære og jeg skulle gå å handle middag i butikken sammen da han kom hjem. Jeg har tatt det helt med ro i dag, i og med at jeg har hatt vonde kynnere de siste dagene... Og ting har gått veldig bra i dag, ikke en kynner! Men da vi skulle gå til butikken, som bare tar 7 minutter, fikk jeg så innmari vondt i nedre del av magen, skikkelig smerter! Kjentes ut som om huden revnet.. er det flere som opplever dette? Kan det ha noe med hvordan barnet ligger?
Mamsen med lillemor i magen Skrevet 26. september 2006 Forfatter #2 Skrevet 26. september 2006 dytte dytte
2- barns mamma Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 hei..jeg har også hatt en del vonde kynnere i det siste.det har i grunnen ikke noe med hvordan babyen ligger i magen.men det er jo muskler ,som vi ikke kan kontrollere,som trener seg opp til fødselen. dette kan være verre for de som har født før.sånn som jeg begynnte å kjenne det veldig tidlig.jeg synes de er vondere denne gang enn forrige gang jeg fødte.hvor langt er du på vei nå?jeg er 27 uker nå.har kynnere mange ganger til dagen.men de blir ofte verre hvis jeg stresser eller noe.
Fregnefjes*to barns mor* Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 Jeg ar hos legen i forrige uke for det samme. Er 19 uker på vei og hadde ca en kynner i timen og konstant hard mage når jeg var på jobb. Legen sa at det ikke var farlig. Det kom sikkert av at jeg stresset. Merker det om jeg går for fort. Nå slapper jeg litt mer av og merker mindre til kynnerne. Ta det rolig hele tiden og se om det hjelper. Hilsen
Mamsen med lillemor i magen Skrevet 26. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 26. september 2006 Jeg er også i uke 27. Har egentlig bare kjent kynnere i en ukes tid, men de var veldig vonde i går... Men kjente ingen i dag, bortsett fra denne skarpe smerten som kom da jeg gikk til butikken... hmm... men så lenge babyen sparker og er aktiv, er det vel et godt tegn på at alt er ok og normalt!?
marte84 Skrevet 26. september 2006 #6 Skrevet 26. september 2006 Jeg var hos jordmor i går, å da snakket vi litt om disse smertene som noen ganger er veldig vonde nederst i magen. Hun sa at det var livmorbåndene som strekke seg og at det kan være ganske smertefullt og vanlig, men ikke farlig.
Hemmeline Skrevet 26. september 2006 #7 Skrevet 26. september 2006 Jeg også får sånne smerter når jeg går, eller gjør andre ting. Jeg kan bare glemme å gå en 7 minutters tur altså! Beina bare stopper opp til slutt også, det blir jo nesten umulig å gå... Har fått beskjed av jordmor at jeg skal ta det veldig med ro, og heller ta noen få minutters turer flere ganger om dagen for å få litt trim liksom. Jeg har hatt det sånn ganske så mange uker allerede, og jeg regner med at jeg blir sofaslave fram til fødsel. Ja det er kjedlig, men hva gjør jeg ikke for lille gullet mitt:)
Fregnefjes*to barns mor* Skrevet 22. oktober 2006 #8 Skrevet 22. oktober 2006 Jer merker forskjell på det at livmorbåndene strekker seg. Da får jeg smerte om jeg beveger meg fort. Kynnerne gir meg hard mage og det trekker plutselig til. Jeg kan stå helt i ro. Er nå 50% sykemeldt fordi jeg stresser for mye på jobben. Det er vanskelig å ikke gå fort, bære eller bli tommelumsk i hodet når en jobber med små barn. Jeg ble sykemeldt i en mnd det ble for tungt å gå med vond mage i 6-7 timer i strekk. Håper dette hjelper! Fikk beskjed av legen at jeg måtte ta det med ro. Jeg har en jente som ble født litt for tidlig fra før og vil ikke risikere det. Husk at det viktigste er å ta vare på deg selv nå. Jobben kommer i 2 rekke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå