Gå til innhold

Har dere gått opp noe i vekt?


Rose -3. troll i 2012

Anbefalte innlegg

Først gikk jeg ned 1 kg før jeg så gikk opp igjen 2. Er altså +1 nå

er 11+2

 

hvordan er det med dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 11+4 og har lagt på med 2 eller 3 kilo. Men jeg var veldig tynn da jeg ble gravid, så har nok bare tatt igjen normalen min.

Men magen er på plass! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jada....fire kg mer nå enn før jeg ble gravid i sommer, er bare 8+2...ikke spesielt stolt av det, men er jo så inni granskauen sulten da! Nesten så jeg ønsker litt kvalme jeg, så matlysten kunne gå ned litt! Fortsetter det i dette tempoet så blir jeg...tja....feit?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, er også sulten HELE tiden, må ha med meg masse mat på skolen for ikke å sulte ihjel! Det rumler og brumler inne i der, og så blir jeg fort trøtt.. Jaja de sier en vokser best når en spiser og sover;)

Sikkert helt naturlig. Det positive er at en holder forbrenningen i gang når en spiser jevnt, dersom en ikke putter i seg masse tull da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo helt latterlig det her, men heldigvis går dillene mine så langt i retning av gule epler, druer og grove knekkebrød med brunost(Nammenam!!). Men med innslag av sjokolade da. Og egentlig alt annet...Også merker jeg at hvis jeg ikke får spist ofte nok nå så går jeg helt tom, kaldsvetter og skjelver, mens før kunne jeg gå sulten lenge uten å bli dårlig av det. Ja ja, sikkert noen som ville hatt det slik heller enn kvalmen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er så fæl til å sammenligne med forrige svangerskap, da var hadde jeg ikke denne sultfølelsen som jeg har nå, og veide like mye i uke 18 som det jeg gjør nå i uke 11...

 

Godt å høre at jeg ikke er alene...

Noen som vet om denne sultfølelsen stagnerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rose?

husker deg fra sist jeg prøvde å bli gravid tror jeg.... er det ditt første barn som kommer nå?

jeg er gravid igjen og får to tette!! 18 mnd imellom dem.

morro....

lykke til iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia igjen....

fikk visst svaret allikevel når jeg leste litt bedre. da er det din andre skjønner jeg. når fikk du den første?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er mitt andre barn, har et barn på snart 3 år. Men jeg vet at det er andre Rose'er her inne samt en rosamor...lett å ta feil!

 

Jeg var i perioder veldig aktiv på bli gravid sidene, men ble gravid i 2.pp så mitt opphold der ble ikke så lenge!

 

Kommer du med et nick etter passerte 12 uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kommer med navnet mitt etterhvert jeg.... har ikke fortalt det til noen enda....

da er det nok en annen rose jeg tenkte på for jeg tror hun hadde prøvd veldig lenge.... huff

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dessverre er ikke alle like heldige som meg. 2 barn på 2 forsøk (nr 1 var ikke planlagt men veldig velkommen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. jeg la på meg mye (og fort) før jeg ble gravid jeg:) i begynnelsen av sommeren var jeg 63kg- nå er jeg 70!!!! tihi:) det samme var tilfellet da jeg ble gravid med mitt første barn- da jeg ble 70 kg ble jeg gravid- tror dette er min magiske-bli-gravid-vekt:) men vil virkelig ikke repitere forrige svangerskaps vektøkning----- ble 100 kg!!!!!!!!!! 30+!!!!!!! men alt gikk av, faktisk mer-mistet 37 kg på litt over to og et halvt år, så det er ikke det jeg bekymrer meg for, men jeg husker at det gjorde VOOOONDT å bli så tung så fort.. vil ikke det en gang til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk opp 31 kg med førstemann, og 37!!! kg i andre svangerskap. Nå er jeg gravid for tredje gang og er 9+4 og har allerde lagt på meg nesten 5 kg! (er "helt normal" til vanlig - 1.64m og 58 kg) Ser ut til å bli nok et tungt sv.skap:/

Det er et eller annet med hormonene mine eller noe sa legen sist..Det meste av vekta er heldigvis vann, så det renner raskt av etter fødselen.

Etter sist fødsel gikk jeg ned 8,5 kg på et døgn!:) Det var bare vann...resten av vekta forsvant sakte men sikkert av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 5 kilo etter at jeg ble gravid.... Har vært en del plaget med kvalme, men det virker som om den har gitt seg litt nå... Så da bynner det vel å gå oppover igjen snart :) Er 11+4 i dag, så til Lørdag går jeg over på 2. trim. Hurra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at gule epler, druer, brunost på knekkebrød med agurk og ikke minst grovbrød med leverpostei og masse rødbeter og majones på toppen!! Det er bare helt Nam Nam!!! Kan jo ikke være særlig usunt det da? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,...jeg er 6+5 og har gått ned 2 kg...veide meg i uke 4..så nå har jeg gått ned ja...jeg har absolutt ikke lyst på noen ting..men må spise når jeg sulter ihjel..så er nok ganske logisk at jeg har gått ned litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 3,5 kg siden jeg ble gravid. Er ti uker på vei nå og sykemeldt. Hadde bra apetitt i starten, men nå er det ikke mye som frister! Har vært noe plaget med kvalme, men siden jeg har muligheten til å ta det med ro og får mye søvn så blir det ikke så ille. Er kanskje mest nerver da - har hatt flere SA'er, så spenningen er stor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er ikke sikker på hvor mye jeg veide når jeg ble gravid, men jeg veier i allefall 2,9 kg mer i dag enn før jeg ble gravid forrige gang - Schnuppa mi er 10 mnd og jeg er i uke 12 nå......

 

La på meg 9 kg forrige svangerskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt første svangerskap la jeg på meg 20 kilo. Var da veldig tynn før jeg ble gravid(54 kilo) Landet på 60 før neste svangerskap og da la jeg på meg 35 kilo. Det var helt grusomt. Jeg greide faktisk ikke å gå på slutten. Det var jo masse vann selvfølgelig, men ikke bare. Var 70 kilo når jeg ble gravid nå og er livredd! for å legge på meg så mye igjen. ikke fordi jeg er hysterisk for sideflesket, men det er rett og slett så tungt å bli så tung. Så denne gangen skal jeg faktisk passe meg. Det er ikke sunt med sjokolade til frokost på en mandag selv om man er gravid, men det er jo lett å unne seg litt ekstra når man allikekvel ser ut som en bolle. Første barnet var 3,7 kilo og neste 4,6 så det er tydelig at barna mine får det de trenger i magen. Håper derfor å ikke legge på meg mer enn 5-6 kilo. Er jo iallefall 10 kilo mer enn trivselsvekt i utgangspunktet. Men skal selvfølgelig ikke slanke meg. Men håper å kunne trene lenge (yoga er jo supert) og så skal jeg spise det jeg pleier og ikke sunlolly og sjokolade til morgen middag og kveld. For det var derfor jeg la på meg sist. Nå er jeg jo bare 5 uker, men har gått ned en kilo. Men vi får se når oksehungeren i uke 10 starter. Planer og prinsipper er jo for å brytes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, må jeg kanskje kjøpe meg vekt nå som jeg har blitt gravid?... Det er det siste jeg ønsker å bruke penger på, det er en så deprimerende ting... Men kanskje greit å følge med på hvor mye man går opp?.. Vet ikke hvor mye jeg veier engang, har ikke veid meg på 2-3 år fordi jeg la på meg endel en periode og blir deprimert av å gå på vekta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er nødvendig å veie seg hjemme egentlig, det holder sikkert å veie seg når man er til svangerskapskontroll. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, du kan gjerne få litt av min kvalme det er skikkelig slitsomt!!!

Men det går vel over. Detter er min andre og jeg husker at med førstemann så var det over med en gang jeg var over de første 12 ukene.

 

Tar gjerne noen ekstra kilo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...