Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #1 Del Skrevet 26. september 2006 Hehe, tenker at mange av dere har assosiasjoner til GAIA-jordmødrene i Oslo nå. Men vi bor et helt annet sted i landet, så ikke noe problem. Plukket opp dette jentenavnet i Italia, synes det klinger fint. Hva syns dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #2 Del Skrevet 26. september 2006 synes navnet er fint, faktisk... er litt kresen på navn, men det navnet klang veldig bra til at det er første gang jeg hører det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
E n d e l i g Skrevet 26. september 2006 #3 Del Skrevet 26. september 2006 Gaia er det største busselskapet i Hordaland/Bergen, så for meg ble det umiddelbart litt rart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pachamama Skrevet 26. september 2006 #4 Del Skrevet 26. september 2006 Kjenner flere Gaia'er, men alle er hunder.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. september 2006 #5 Del Skrevet 26. september 2006 Da tenker jeg umiddelbart på buss. Jeg bor ikke i Bergen, men Gaia er jo veldig kjent da. Hvis du bruker det som navn, ville jeg nok brukt det i et dobbeltnavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1dag igjen, og da kom hun ;) Skrevet 26. september 2006 #6 Del Skrevet 26. september 2006 Jeg bor i Bergen og tenker på "en" buss, ikke "ei" jente, ingenting hunnkjønnaktig med det navnet i mine ører. Vet det er en som har skrevet om dette navnet før her og, men for meg kommer det i samme sjanger som hun som ville kalle ungen Ikea.... Men, dette er jo bare min mening da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 26. september 2006 #7 Del Skrevet 26. september 2006 Ser mange forbinder navnet med busser. Jeg har ingen assosiasjoner til buss når jeg hører navnet. Og i motsetning til en som skrev her, så synes jeg at Gaia er veldig hunkjønnrepresentativt! Min umiddelbare reaksjon var "det høres ut som en hund", men jeg synes egentlig Gaia er et fint navn til ei lita jente:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #8 Del Skrevet 27. september 2006 Kjære deg! Gaia er et flott navn. og hva kan vel bli mer feminint enn selveste "moder jord"!!! Det er jo det det betyr i gresk mytologi. Hun:gaia-jorden og han:uranus-himmelen forenes og lager livet. Veldig vakkert og stort navn stappfullt av betydning og mening. Dette er jo hele bakgrunnen for at jordmødrene på ullevål har brukt navnet. ...og et ganske teit navn på et buss-selskap, spør du meg... Jeg vet forsåvidt også om ei jente på 5-6 år som heter det, og som bærer sitt navn med verdighet. lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #9 Del Skrevet 27. september 2006 synes ikke noe om det navnet,desverre...var rett å slett ikke fint i det hele tatt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #10 Del Skrevet 28. september 2006 Tusen takk for svar!!! Visste ikke det om GAIA-jordmødrene... Skal ikke flytte til Bergen hvis jeg bruker det navnet da ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilli Skrevet 28. september 2006 #11 Del Skrevet 28. september 2006 Forbinder det kun med hunder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå