Gå til innhold

Oktober: Hårtap ved amming


Nicita73

Anbefalte innlegg

Har hørt at man kan miste masse hår når man ammer, noe som bekymrer meg, da jeg har veldig tynt hår fra før.

Er det noe man kan ta for å forebygge tro? Ølgjær, B-Vitamin, Helsekostprodukter...noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg derimot gleder meg til å miste hår... etter jeg ble gravid har jeg ikke mistet noen hår!!!- så nå er det alt for tykkt etter min mening... men tror hårtap henger sammen med hvo rmye du mister under graviditeten... at det man ikke mister da, faller av når man ammer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Jeg har ikke mistet noe av det naturlige hårtapet jeg har til vanlig nå når jeg har gått gravid, så jeg regner med jeg kommer til å miste litt ekstra når jeg nå ammer - har ikke skjedd enda, men så er hun bare 18 dager da. Forøvrig så er det ikke alle som mister hår.. bare krysse fingre og tær for deg!

B-vitaminer er superbra både for hår, hud og negler - så det anbefales :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jag miste inte mitt hår nær jag ammade utan nær jag slutade amma.. ryade som en hund. Men det e på uttvæxt nu.. så vi får se hur det blir med nu ammingsrunda inom kort :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt som noen over her sier at en ikke mister så mye hår under svangerskapet som ellers, derfor virker det mye mer når en begynner å amme. Jeg har selv tynt hår og tenkte ikke over at jeg mistet så mye ved forrige ammeperiode, men så plutselig hadde jeg mange "tuster" som stakk opp og som hadde begynt å vokse igjen. Snodig!

 

Vet ikke om en kan ta noe forebyggende. Skal jo være litt forsiktig med hva en putter i seg under graviditeten -og ammeperioden. Tror det er viktig å spise sunt både før og etter. Fort gjort å glemme seg selv etter at en har fått den lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nuvel, det vokser ut igjen etterpå da, så det er vel ingen krise heller (om man ikke skal amme til de blir tenåringer mener jeg;) ) Men b vitamin tilskudd kan ikke skade. (vannløselig så evt overskudd blir bare skylt ut av kroppen, ikke lagret som f eks A og D vitaminer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tips fra en jeg jobber med at det fins kurer som kan tas for å forhindre hårtap, men disse bør en begynne på før fødselen. Jeg spurte frisøren min, og fikk anbefalt en sjampo (Nifes tror jeg merket var). Det fins også serum som en kan supplere med dersom sjampoen ikke er nok. Så spør hos frisøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg røyter mye mindre nå enn det jeg gjorde før, så hårtapet under ammingen/etter svangerskapet er vel uungåelig.. Gruer meg til følelsen av at håret er blitt så mye tynnere selv om det nok bare går tilbake til "normalen"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigersøsteren min er frisør. Hun sier at man nesten ikke mister hår når man går gravid, og at det er dette håret som ramler av under amming.

 

Det går an å høre på apoteket eller helsekosten, kanskje de har noe som hemmer håravfallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...