Gå til innhold

Hjertesukk: er det meg som er hårsår eller....

Anbefalte innlegg

Sendte en sms til en venn i dag og sa at vi (min mann og jeg) hadde mistet spiren vår. Dette fordi jeg ikke orker møte på ham senere og få spørsmål om hvordan det går i graviditeten. (jeg hadde jo spredt det glade budskap den dagen jeg testet...!)

Han ringte og sa at det var dumt..

Nå i ettermiddag ringer han og spør hvordan humøret er; jeg sier at humøret er ikke noe i veien med, men jeg sørger jo - er trist...

OG: da sier han det jeg reagerte på: Jeg er i nærheten - kan jeg komme å demonstrere en støvsuger for deg? !!!

Jeg ble litt sjokka - rett og slett... sa at nei, jeg har lagt i sengen i hele dag, venter mannen hjem og vi skal spise middag i fred og ro... og dessuten har jeg nettopp kjøpt støvsuger... han begynner da å argumentere hvorvidt min nye var god eller ikke osv... !

Tenkte etterpå "at fy søren så taktløst!!" Vel har jeg ikke mistet ett barn direkte men det var jo "vår bebi" som vi har gledet oss til.. drømmen som brast...

Tenkte at jeg ikke ville ha noe mer med ham å gjøre...

Er jeg hår sår eller var det taktløst??

Fortsetter under...

Må si eg syntes det var lite tenkt av han å spør om noe sånt i denne sammenhengen..

Er nok som Bøøøøøøøørn sier, at kun de som har vært i liknande situasjonar som oss, veit å tenke seg om og trår litt varsomt i slike situasjonar.

Kanskje dåkke kunne nevnt det for han at dåkke syntes det var lite tenkt av han, og at dåkke hadde håpt på litt meir omtanke (ikkje så lett å gi beskjed om sånt, men hadde kanskje hjulpet).

Hei :o)

Tror du må be din mann om å si ifra til ham (og evt andre det gjelder) Det gjorde jeg da jeg mista i sommer. Sa ifra om at jeg ikke ville ha noe besøk de første dagene, om han ikke kunne ta en tur ut om han skulle møte noen.

Men jeg tenker også "han er en mann" og hva forstår han (han kompisen altså)? Som ikke i sin villeste fantasi kan skjønne dette her.... Tror nok det er ren og skjær uvitenhet og ikke at han er "stygg", som gjorde at han spurte om dette å få komme å demonstrere støvsugeren.

Forstår at det er sårt.......

Sender deg en stor oppmuntringsklem! Det blir din tur igjen, vær sikker!!!

Klemmer fra

Annonse

Du er definitivt ikke hårsår!! Helt utrolig hvor lite empati mange mennesker har!! Det er nå så at ingen som ikke har vært igjennom det samme (jeg vet!!) kan fullt ut forstå hvor vondt det er, men er det for mye forlangt at de i det minste prøver? Jeg har også blitt sjokkert over hva andre kan si og gjøre de gangene jeg har vært i din situasjon!!! Det blir vår jobb å forstå de "stakkars uvitende menneskene..." Shame on them, not on you!!!

Klem

Tror nok ikke han forsto hvor lei deg du var der nei. For de som ikke har vært igjennom det samme er det nok nesten umulig, og for menn ennå vanskligere tror jeg. Han var nok fryktelig uvitende ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men du har rett til å bli lei deg likevel, og når du engang orker kan du jo evt si det til han så han trår varsommere neste gang.

Leste nettopp en veldig god artikkel som sto i henne der ei ung jente mistet den ene av tvillingene hun bar på, hun sa:

"Det går ikke an å måle størrelsen på og vekten av en sorg. Sorgen øker ikke proposjonalt med størrelsen på barnet. Det er forestillingen om alt som kunne ha vært og skulle ha blitt, som lever videre"..............

Håper du kan se videre etterhvert og ikke gir opp håpet.

Neste gang skal du se at dere lykkes!!!

Trøsteklem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...