Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #1 Del Skrevet 26. september 2006 hei! vet ikke helt om det er her jeg bør legge ut spørsmålet mitt, hører vel kanskje hjemme på ung og gravid, så jeg får eventuelt legge det ut der også. jeg er 17... og gravid...(TROR JEG IALLEFALL) tok testen for 3 dager siden, og har legetime i morgen. bare lurte på om det var noen som visste om hva slags barnetrygd å fødsels penger og sånn man får... abort er ikke ett alternativ. jeg kan og vil ikke gi opp barnefaren sitt navn, så blir eventuelt alenemor(i en alder av 17). jeg går andre året på videregående( kan ta et friår g beholde skoleplassen:) ) har hatt deltidsjobb på spar siden jeg var 13(sånn 1 gang i uka og annenhver helg opplegg), gjelder det for noe? er så usikker!!! aner ikke hva jeg skal gjøre... hadde fint omnoen med litt peiling kunne svart, jaja. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6459848-litt-usikker-p%C3%A5-det-meste/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snart_tenåringsmor Skrevet 29. september 2006 #2 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg vet ikke om jeg får til å svare deg helt korrekt. Men siden du går skole får du sikkert fødselspenger via lånekassen. Summer vet jeg ikke, men kanskje du finner noe på hjemmesiden hos dem? Ellers får du barnetrygd for 2 barn, som er nesten 2000 kr, og du får barnebidrag selv om du ikke oppgir far. Da får du minstebidraget som er nesten en tusenlapp. Dersom du ikke får støtte fra lånekassen vil du få overgangsstønad i 3 år, evt 5 år dersom du er under utdannelse. I tillegg kan du søke om bostøtte om du bor for deg selv, og du får stønad til barnetilsyn når barnet ditt begynner i barnehage. Det jeg vil råde deg til å gjøre, for å finne ut dine rettigheter er å ta kontakt med amathea. De har stort sett kontorer i alle storbyer. De har også hjemmeside: www.amathea.no Hvis jeg ikke husker feil kan du også få gå svangerskapskurs der, sammen med andre i din situasjon. Lykke til i alle fall Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6459848-litt-usikker-p%C3%A5-det-meste/#findComment-6498003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå