Gå til innhold

JANUARBEBBIS, ang. høy musikk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spurte JM idag om det var skadelig å spille høy musikk. Hun svarte at det visste man faktisk ikke. Det de visste var at dersom man var utsatt for mye høy støy, f.eks. flystøy e.l. så var det som om fosteret "skvatt" og blodtrykket steg. Det førte igjen til lav fødselsvekt.

Men dette gjaldt da personer som jobbet i mye støy eller oppholdt seg lenge der, og da har man krav på å bli omplassert.

Ellers kunne man nok spille høy musikk i bilen, så lenge man ikke overdriver helt!

Men om hørselen til babyen blir skadet, visste hun ikke. Da må man isåfall være kommet lenger enn meg, jeg er 13+2....og være utsatt for støy over lengre tid.

Så vi kan nok fortsette med å gaule til favoritt CD'en når vi vasker gulv!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det skal være innmari høyt før bebbisen tar skade... Den ligger jo inni en pose vann bak masse mageskinn og litt fett, så polstret det er den! Sammenlikner det med å ligge i et badekar med vann og ha ørene under, skarpe lyder kommer helt bort.

Klart de kan skvette, det har jeg også opplevd, men tror også de skvetter vel så mye av at mamman skvetter selv???

Jeg kuttet planker med sirkelsag da jeg var høygravid med første. Hun reagerte ikke engang der inne, har god hørsel nå (3 år) og er ikke så skvetten av seg når det gjelder lyder. Bortsett fra tordenvær, det liker hun slett ikke! :) Men det er vel andre årsaker. :)

Skrevet

Jada, jeg jobbet i mye støy når jeg gikk gravid med første, jobbet offshore, og det er det jo stort sett bråk hele tiden. Min datter er også 3, hun har heller ingen hørselsskader.

Men det jordmoren min mente var vel at hvis man er i skikkelig høy støy store deler av dagen, som f.eks. flystøy som går mer på vibrasjoner, så går jo også disse vibrasjonene gjennom vann og kan da føre til lavere fødselsvekt pga. høyt blodtrykk som fosteret får i den type støy......

PUH! Det var en lang setning..... :)

Så det går nok greit for "vanlige" folk å høre litt høy musikk en gang i blant. :) Eller å bruke sirkelsag osv. :)

Skrevet

Hei - og takk for svar! Ja, da gauler jeg vel litt videre - men kanskje jeg kan skru ned anlegget litt...! Synd om jeg skal ta helt "knekken" på bebbisen før den er ute en gang mht. stress og skvetting... Ønsker jo en best mulig start for knøttet vårt! (Er inne i min 24. uke, så den begynner vel kanskje å høre godt etterhvert..)

Lykke til med gulvvask og gauling! (o:

Skrevet

He-he, magefett, ja - da tror jeg nok at jeg har litt polstring så babyen ikke hører alle skarpe lyder... (o: Jeg VISSTE at litt ekstra magefett var godt for noe!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...