Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #1 Del Skrevet 26. september 2006 Hei. har par uker igjen til termin. Gruer meg til fødselen. Redd for smertene. Nesten litt daglig angst. Er det noen som har født før som kan fortelle meg litt om fra det starter til fødselen er i gang? Er det så jævlig vondt som jeg har hørt og tror.??Har tenkt meg hytta til helgen er i uke 38 bør man holde seg hjemme tilfelle for tidlig fødsel?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6459497-oktober-f%C3%B8dselangst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lita jente i magen Skrevet 26. september 2006 #2 Del Skrevet 26. september 2006 Hei! Skal føde nr fire om ca tre uker... Hadde nok ikke gjort det om det var så forferdelig...:-) Sier ikke at det ikke gjør vondt, men det er smerter som fører til noe godt.:-) Mine tre første fødsler gikk helt uten komplikasjoner, som tatt ut av boka. Så jeg har nok vært veldig heldig. Ingen fødsler er lik, så jeg kan jo bare si hvordan jeg hadde det. Men du er jo i trygge hender på føden, og så finnes det jo smertestillende å få!:-) Du kan sikkert dra på hytta i uke 38 så lenge at den ikke ligger flere timer unna sykehus/fødestue. Håper dette hjalp litt på angsten din. Lykke til! Hilsen ei med termin 22.10-06 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6459497-oktober-f%C3%B8dselangst/#findComment-6459825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 26. september 2006 #3 Del Skrevet 26. september 2006 Uff,det er ikke greit å grue seg så fælt!! Jeg ville anbefalt deg å få tatt en tur ned på føden, dersom du ikke har vært der før. Jeg blir ihvertfall mindre redd når jeg har mest mulig info.. Min første fødsel var litt utenom det vanlige, ble igangsatt med drypp, som ikke var noe særlig godt.. Ble sendt hjem, men da startet egne rier. De var selvsagt ikke behagelige, men det som jeg syntes var positivt med disse smertene var at jeg merket at de var skikkelig konstruktive, de fører jo tross alt en vei!! Jeg hadde en reaksjon pga dryppet som gjorde at jeg ble ganske kvalm, og var veldig sliten, så jm anbefalte meg epidural. Det var absolutt helt nydelig, og ble nesten smertefritt!! Kjente absolutt at magen trakk seg sammen og jobbet, men ikke sånn at det ble jævlig.. Sovnet faktisk fra 5-8 cm... Siste del, med pressingen var bare skikkelig vondt når hodet kom, og det gikk så utrolig fort at selv så vondt det var, så var det liksom over før jeg tenkte at dette orker jeg ikke:) Revnet ikke i det hele tatt, og den følelsen du får når du har det vakre barnet ditt på brystet kan ikke sammenlignes med noen følelse i hele verden!!! Ang hyttetur, så er det jo ikke ofte at førstegangsfødende føder i full fart,men jeg ville nå ikke dratt veldig langt utenfor allfarvei.. Håper at dere kan kjøre helt frem, ellers ville jeg droppet det.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6459497-oktober-f%C3%B8dselangst/#findComment-6461471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå