Gå til innhold

Da har jeg värt hos jordmor

Anbefalte innlegg

Det var en veldig koselig stund, mye bedre enn 1 kontrollen jeg hadde med legen i forrige svangerskap. Vi pratet i over 1 time, fikk masse opplysninger og informasjonshefter. Ble såklabert tatt blodpröver, urinpröve, sökt om födeplass og utfyllelse av skjemaer. Föler at hun hadde bedre tid til meg en fastlegen min har. Tror jeg kommer til å benytte meg mer av jordmor enn lege i svangerskapet. Hun gjör jo mer eller mindre det samme som en lege, men kan ikke skrive ut sykemeldinger, men forelöpig er jo ikke det noe jeg trenger. Skal til fastlege for neste kontroll, men etter det tror jeg det bare blir jordmor.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6459476-da-har-jeg-v%C3%A4rt-hos-jordmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jordmor er gratis, det er jo et tilbud for oss som er gravide. Men du må selv finne ut hvor jordmoren din er, legen vil ikke hjelpe deg med det. Man söker om födeplass når man er på förste kontroll hos enten lege eller jordmor. Det er vel vanlig å ha förste kontroll når man er 10-12 uker på vei. Enkelte steder må man väre tidlig ute for å söke om födeplass, slik som Rikshospitalet, men jeg valgte Ullevål. Har hatt så mye med dem det siste halvåret, så det var mest naturlig for meg. Er selv 10+4 i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...