Gå til innhold

Oktober: uke 38 hvro ofte kontroller herfra?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei jeg er i min uke 38 19 dg til termin. jeg var på kontroll 20 sept. babyn lå med hodet ned men det hadde ikke festet seg ennå. neste kontroll er 4 okt. er det vanlig med 14 dg mellomrom mellom kontrollene så langt ut i svangeskapet+??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

begynner på uke 36 på torsdag, men har ikke mulighet for kontroll denne uka. Men var hos legen forje uka pga andre ting å da så alt helt fint ut. Så ytrenger ikke gå denne uka,men skal egentlig gå hver uke framover nå. Så neste onsdag er det fødselssamtale kontroll ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått en gang i mnd, men er i uke 38 nå og skal ikke tilbake før om to uker. Skal selvsagt ringe med en gang det skulle være noe, men har "perfekt" blodtrykk, ingen ødemer, rikelig på blodprosent og er annengangs, så jeg føler ikke selv at jeg har behov for oftere.. Dessuten har jeg planlagt å få før tiden likevel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 36 og går nå til kontroll hver uke, selv om jeg har vært frisk hele svangerskapet. Blodtrykk +++ har vært perfekt hele tiden, men syns det er en ekstra trygghet å gå oftere nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, etter uke 36 skal man gå til kontroll annenhver uke. (I følge de nye reglene, tidligere var det hver uke etter uke 36).

Så kontroll i uke 36, 38, 40 - og så på kontrollen i uke 41 bestilles det tid til overtidskontroll på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...