Gå til innhold

Vekt har ikke så mye å si !!

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 1.71 og jeg veier 97 kg nå..

Før jeg ble gravid veide jeg 93 kg.. er nå 21+3..

Vekt har utrolig lite å si synes jeg..

Selv om vekta mi er høy i forhold til det folk mener er "normalt" ser det ikke ut som den er så høy..

Folk får helt sjokk når jeg forteller hva jeg veier.. de fleste tipper jeg veier mellom 65 - 70 kg. Det sier jo litt..

Beinbygning har mye mer å si en den kjipe firkanten folk pleier å ha på badet..

Synes folk skal slutte å rakke ned på det de kaller "feite" folk å heller gi dem en sjangs å faktisk bli kjent med dem..

Er faktisk mange "feite" folk som er mye greiere enn "tynne, perfekte" folk..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6459242-vekt-har-ikke-s%C3%A5-mye-%C3%A5-si/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja du sier noe. Veier selv 100 kilo + noen kilo kansje nå. Ikke veid meg siste ukene. Er 1,72 høy, og får også høre at jeg ikke ser ut til å veie så mye. Er vel tung i beinbygning + at kiloene er fordelt. Men missforstå meg rett. Er apsolutt overvektig. Føler meg ikke mobbet eller ungått pga vekten min. Får kansje høre i jobben (jobber med eldre) at jeg er en kraftig sterk jente eller noe i den duren, men du vet eldre og små barn....... :-)

Er nok meg selv som plages mest. Men lært å godta meg selv mer nå de siste årene. Selv om jeg gjerne skulle vært slankere og passe inn i alle slags klær. men man får være som man er!!!

Jeg veier 120kg, er 168 høy. Folk får direkte sjokk og det samme fikk legen da de fikk vite hvor mye jeg veier. Men nå har jeg og legen funnet ut at det er en del pga muskler også, Feks lårene mine er proppet av muskler. Jeg har mage, men ikke så stor at den henger nedover.

En annen ting jeg egentlige skulle si.

"feite" folk er oftere snillere enn tynne perfekte folk. Dette kommer av vi som veier mer er mer ydmyke siden de fleste av oss har blitt utsatt for hetsing mes de tynne får bare høre hvor pene de er osv og blir mer og mer ego av det. Jeg vet jeg er ydmyk og har lav selvtillit pga de jeg gikk på skole med. Men jeg sier ikke at er man "feit" så blir man automatisk snill pga hetsing. Mye kommer an på hvordan en er oppdratt, og jeg er glad jeg er oppdratt slik jeg er. Jeg har ingen fordommer, jeg ser etter personligheter og ikke utseende på folk.

Hvordan kan du si at du ikke har noen fordommer når du samtidig sier at "mens de tynne bare får høre hvor pene de er osv og blir mer ego av det" ?

Enda godt du, etter egne ord, bare ser etter folks personlighet og ikke utseende.

He he, jeg er helt enig skytte 85! -Førsteinntrykket er viktig, men heldigvis klarer jeg i mange tilfeller å se bak ett perfekte utseende, og på den måten har jeg truffet mange pene, slanke og hyggelige mennesker!

Så lenge man er klar over sine fordommer, så kan man alltids gjøre en innsats for å motarbeide dem!

Annonse

Nei, nei nei, jeg mente det ikke slik. Jeg formulerte meg litt feil her. Det beklager jeg.

Jeg skal være ærlig og si jeg ble sjalu når jeg såg jenter med liten mage, eller ikke mage i det hele tatt og er liksom litt sexy osv. Jeg tenker at "å hun er blond. hun er ikke smart", det gjør jeg for å at sjalusi følelsen skal forsvinne. Men jeg lærte min lekse for en stund siden. Jeg gikk i klasse med ei blond jente, me fuldige bryst og en fin rompe, jeg likte henne rett og slett ikke, men hadde ingen annen grunn enn at jeg var sjalu. Vi ble låst inne på toalettet på skolen(tro det eller ei) og vi satt der i 3timer. På denne tiden fikk jeg pratet med henne om det meste og jeg oppdaget at hun er kanon snill, jeg digget henne pga personligheten som jeg fikk oppdage. Nå kan jeg ikke gå en dag uten at jeg får min daglige dose av henne altså.

Nå har jeg ingen problemer med å si hei til de og alt det der, men er fortsatt bittelitt sjalu, men sånn er vi jenter. Vi blir sjalu titt og ofte når dt kommer til utseende. :)

Så beklager at jeg formulerte meg feil, men det skjer innimellom. vet ikke om du ble klokere på dette.

Jeg støtter dette innlegget, men tynne folk er egentlig ikke så mye forskjellige fra oss litt "romslige" hvis man bare kommer litt inn på dem ( som om de er et eget folkeslag... )

Man er hva man er, ikke hvordan vekta sier at du skal være =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...