Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Jeg er en av dem som ikke synes så veldig godt babyklær som er minivoksen-klær. Synes de er trange i livet, buksene har ikke lengre plass til bleia og de har ofte knapper og liknende bak og på siden som må være vonde å ligge på. Før kjøpte jeg som regel sparkebukser, men disse finnes som regel ikke i størrelse over 68. Jenta mi skal nå over på størrelse 80. Har noen kosedressbukser og en ullsparkebukse fra Nøstebarn, men kunne tenkt meg litt mer å velge i. Er det noen som har noen tips om hvor jeg kan få tak i klær som er myke uten stram strikk i livet, romslig rompe som har plass til bleie og evt også sælebukse/overalls?
Luca Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Jeg handler mye til jentene mine på 8 mnd og 2 år på Benneton. Der er klærne enkle, komfortable(myke i stoffet) og passer til barn som er barn. De er lekne i fargene, så jeg syns det er skikkelige barneklær. Kommer derfra nå med klær for en 1500....puh:-) Og ikke der det dyrt heller, for den summen er det 3 bukser, en ullcardinan, en hettegenser, en collagegenser og 3 tynnere gensere. Det er del på Benneton jeg syns blir for voksent, som en del av joggedressene og Barbie-tøyet som har kommet...med det hopper jeg over:-) Er som deg ikke fan av voksentøy på småbarn, men jeg må innrømme at jeg er svak for både kåpe og støvletter. Det blir jo litt minivoksen det også, men ikke på samme måte sopm mye av tøyet i kjedebutikker synd jeg. Sjekk ut klær fra Nordlie, hele dresser fra IdaT, osv på monochico.no. Der har de mye fint til barn som fortsatt er babyer med ikke er helt på sparkebuksestadet. Men, min største favoritt er Benneton:-)
Halloween-mamma Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 Jeg er ikke så oppdatert når det gjelder butikkene her i landet, jeg kjøper litt på H&M til gutten min, og resten på nettet Jeg er forreste veldig fornøyd med buksene fra H&M, men gutten min er litt smal i livet så selv om buksene er et par størrelser for små så passer de til både liv og bleie Sjekk ut IdaT som Luca nevnte, de har mange fine heldrakter (i str. opptil 92 eller 98). Generelt synes jeg de danske barneklærprodusentene har MYE fint, se f.eks. en av disse: www.prinsessebutikken.dk www.trendybaby.dk www.filabel.dk www.sejeunger.dk Men det lønner seg å kjøpe litt stort, enkelte merker er litt små i str. samt at når det gjelder heldrakter så er det bare å rulle opp litt på armer og bein så kan de brukes leeeeenge Luca: Skal si du har shoppet!! Jeg har heldigvis innført kjøpestopp for meg selv en stund fremover, ellers hadde jeg nok blitt veldig inspirert av deg nå
Froggi-Nikolai 17.11.05 Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 Cubus, H&M & Lindex har en del mykt tøy + snekkerbukser. Der jeg har kjøpt & fått til gutten min i alle fall. Er mer jentetøy enn guttetøy der...
Luca Skrevet 26. september 2006 #5 Skrevet 26. september 2006 Ja, min bedre halvdel har også innført handlestopp her på meg...så bør vel begynne å tenke på det snart jeg også:-) Siden du bestiller så mye fra Danmark, betaler du vel toll på det? Alt over 200 blir vel stoppet? De to sidene du nevner har jeg ikke sett før, så de må sjekkes ut.-)
nalina Skrevet 26. september 2006 #6 Skrevet 26. september 2006 skal jeg ha klær som er komfortable, så kjøper jeg joggedresser på g-sport. mer behagelig enn det går det ikke an å få tøy:) mini er 10mnd og har bare på seg joggedress da vi er hjemme.
mai mammaen til to Skrevet 26. september 2006 #7 Skrevet 26. september 2006 datteren min har ofte på seg en strømpebukse og en body..når vi går ut tar jeg på en kjole...syns det er mye gode mye klær jeg... f.eks på cubus..datteren min har en kjempe tøff bukse som er rosa...den er kjempe myk og god...
Halloween-mamma Skrevet 26. september 2006 #8 Skrevet 26. september 2006 Ja, jeg betaler nok toll på det over 200, men det er ofte likevel billigere å kjøpe på nett enn i norske butikker. Men det finnes jo noen tips da: 1. Handle for under 200 pr. handel (vær obs på at endel danske butikker trekker fra dansk moms - hurra!!). Er ofte billigere å handle ett og ett plagg under tollgrensen fremfor å handle over 200 og betale tollgebyr og mva 2. Bestille hos butikker som skriver ned verdien på pakken (nr. 1 på listen min gjør faktisk det...!) Tipper det kribler litt i VISA'en nå?
MintCondition Skrevet 26. september 2006 #9 Skrevet 26. september 2006 Polarn o Pyret har mye fint syns jeg
Bira Skrevet 26. september 2006 #10 Skrevet 26. september 2006 har en vennine som har begynt å produsere og selge komfertable baby og barne klær. De er kjempe behaglige av bambus fibre og uv filter. Skjekk ut lilleba.com
Luca Skrevet 26. september 2006 #11 Skrevet 26. september 2006 Mente at jeg ikke hadde sett de to siste du nevner, og de har jeg sjekket ut litt nå:-) 1. Har du eksempler på butikker som trekker fra momsen da? Vet at tollvesnet sier at det er 200 INKL frakt, skriver ikke butikken vareverdi UTEN frakt da? Eksemler på butikker med lav frakt? 2. Hmmm.....må sjekke nå ja, og legge VISA-kortet laaaangt bort:-) Masse spørsmål her, men ble litt ivrig vet du...
Halloween-mamma Skrevet 26. september 2006 #12 Skrevet 26. september 2006 Ble visst så avsporet at jeg glemte de andre spørsmålene Jeg regner egentlig 200 kroner i VARER, jeg da..altså uten frakt. Det har funket for meg så langt. Tør ikke si så mye om fraktkostnader, jeg har opplevd alt fra DK22 til DK100... F.eks. www.millepercille.dk eller www.madsogmille.dk har ok frakt, tror jeg (ikke heelt sikker på den siste) men de trekker ikke fra dansk moms. Men jeg kjøpte i hvert fall heldrakt hos MillePerCille til 250 danske kroner + frakt, og den ble ikke stoppet i tollen. Det som teller er jo det som står utenpå konvolutten, og jeg vil tro de fleste butikker skriver det varen koster uten porto. Eller mindre som snille prinsessebutikken
snor Skrevet 18. januar 2007 #13 Skrevet 18. januar 2007 Disse klærne bruker jeg til min datter, og det er det beste jeg noengang har prøvd! Utrolig myke og deilige, og jenta nekter å ta de av seg! Nå begynner det visst å bli mote i barnehagen - hun har funnet en annen jente som har boksershorts for jenter i soya, og nå vil hun bare gå med det!! Absolutt produkter å anbefale!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #14 Skrevet 18. januar 2007 Katvig har mange gode og behagelige klær til småbarn :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå